Jak złożyć reklamację i sprawdzić jej status?

W celu uniknięcia problemów związanych z procesem reklamacyjnym zebraliśmy najważniejsze informacje dotyczące reklamacji. Zastosowanie poniższych wskazówek przyspieszy proces reklamacji i zwiększy szansę na pozytywne rozpatrzenie.

Rodzaje reklamacji?

Reklamacje szkodowe

  • nieterminowe doręczenie/koszty transportu,
  • uszkodzenie,
  • zagubienie.

Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą, do którego znajdą zastosowanie przepisy o prawach konsumenta, twoja reklamacja szkodowa zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od momentu jej prawidłowego złożenia.

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, termin na rozpatrzenie reklamacji szkodowej wynosi 30 dni.

Jeżeli złożona reklamacja okaże się niekompletna lub nastąpi potrzeba przedstawienia dodatkowych dokumentów lub informacji, zwrócimy się do Ciebie z prośbą o uzupełnienie zgłoszenia w terminie 14 dni. Termin na rozpatrzenie reklamacji rozpoczyna bieg od uzupełnienia zgłoszenia zgodnie z naszą prośbą.

Reklamacje faktur (związane są z dopłatami/audytami)

Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą, do którego znajdą zastosowanie przepisy o prawach konsumenta, twoja reklamacja dotycząca faktury zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od momentu jej prawidłowego złożenia.

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, termin na rozpatrzenie reklamacji dotyczącej faktury wynosi 90 dni.

Jeżeli złożona reklamacja okaże się niekompletna lub nastąpi potrzeba przedstawienia dodatkowych dokumentów lub informacji, zwrócimy się do Ciebie z prośbą o uzupełnienie zgłoszenia w terminie 14 dni. Termin na rozpatrzenie reklamacji rozpoczyna bieg od uzupełnienia zgłoszenia zgodnie z naszą prośbą.

Reklamacje można złożyć jedynie do przesyłek doręczonych – wyjątkiem jest zagubienie.

Sprawdź: Co jest potrzebne do złożenia reklamacji?

Zobacz również: Co oznacza dopłata po audycie? oraz Gdzie sprawdzić dopłaty do przesyłki?

Jak złożyć reklamację?

  1. drogą tradycyjną w formie papierowej,
  2. elektronicznie – za pośrednictwem naszego formularza. Patrz instrukcja poniżej:
  • Aby złożyć reklamację w formie elektronicznej zaloguj się na swoje konto w apaczka.pl i wybierz zakładkę Reklamacje.
  • Jeśli chcesz złożyć reklamację szkodową wybierz zakładkę ReklamacjeW przypadku dopłaty należy wybrać zakładkę „Reklamacje faktur”.
  • Jeśli reklamacja została już złożona, wybierz ją z listy złożonych reklamacji lub przefiltruj np. po numerze listu, a następnie kliknij „Szukaj”.

Zobacz również szczegółową instrukcję składania reklamacji szkodowych i faktur.

Statusy złożonej reklamacji

Na liście złożonych reklamacji dostępne są wszystkie złożone dotychczas reklamacje, z podanymi powodami oraz statusami.  

Dostępne statusy reklamacji

  • Nowa – Oznacza, że reklamacja nie została jeszcze podjęta przez naszego konsultanta. Reklamacje rozpatrywane są według kolejności wpłynięcia. 
  • Wstrzymana – Oznacza, że reklamacja nie została przesłana jeszcze do przewoźnika, z powodu braku dokumentów lub została przesłana do przewoźnika, który zgłosił się do nas z prośbą o uzupełnienie braków formalnych. Informacja o tym zostaje również przesłana na adres mailowy podany przy reklamacji. 
  • W toku – Oznacza, że reklamacja została przekazana do przewoźnika (status ten może zmienić się na WSTRZYMANA, w przypadku gdy przewoźnik poprosi o uzupełnienie braków formalnych) i oczekuje na rozpatrzenie.
  • Zamknięta – Oznacza, że reklamacja została już rozpatrzona. Aby zobaczyć decyzję, należy kliknąć na pasek z reklamacją.
Did you find this FAQ helpful?
0
0