Szybko i bez formalności
Słowacja to jeden z naszych sąsiadów. Chociaż nie ma tam zbyt wielu przedstawicieli Polonii, to jednak jeszcze kilka lat temu była ona na liście 15 czołowych partnerów handlowych Polski. Nic więc dziwnego, że wiele firm zastanawia się, jak może wyglądać wysyłka paczek do Słowacji. Jak wygląda transport przesyłki? Czym przesyłki międzynarodowe różnią się od krajowych? Jak przygotować przesyłkę, aby skutecznie dotarła na miejsce? Na te pytania odpowiadamy dzisiaj w naszym materiale.
Aby sprawdzić cenę paczki do Słowacji, nie trzeba przeglądać stron wszystkich przewoźników. Można w tym celu skorzystać z kalkulatora dostępnego w Panelu Klienta Apaczka.pl, który na podstawie wpisanych danych przedstawia ofertę różnych przewoźników.
Można również zaznaczyć dodatkowe opcje, takie jak powiadomienie SMS, dostawa do rąk własnych czy doręczenie w sobotę. Im dokładniejsze dane podasz, tym lepiej dopasowaną ofertę uzyskasz, szczególnie w przypadku, jeśli zależy Ci na tym, aby czas transportu mieścił się w konkretnych widełkach lub aby kurier wysłał powiadomienie do adresata przed próbą doręczenia. W przypadku nietypowych wyzwań np. związanych z gabarytami przesyłki lub specjalnymi życzeniami możesz skontaktować się z opiekunem klienta Apaczka.pl, aby ustalić szczegóły.
Jeśli wpisałeś już dane swojej paczki w Panelu Klienta i otrzymałeś ofertę od przewoźnika, nadanie paczki nie jest trudne – możesz zapoznać się ze szczegółami oferty i po jej akceptacji zamówić kuriera bezpośrednio z tej samej strony. Zasadniczo każda firma oferuje podobne usługi kurierskie, jednak wiele z nich może mieć konkretne wymagania związane z przesyłką. Warto więc sprawdzić zasady obowiązujące u danego przewoźnika, np. czy istnieje konieczność uzupełnienia listu przewozowego, czy kurier przywiezie już gotowy do podpisu dokument.
Zawsze należy pamiętać również o sprawdzeniu etykiety przesyłkowej. W większości przypadków możemy ją wydrukować, jednak również wtedy warto sprawdzić, czy naniesiono na niej prawidłowe dane, aby uniknąć problemów na dalszych etapach obsługi przesyłek.
Polskie firmy wysyłają na Słowację szeroką gamę produktów i przedmiotów. Zawartość przesyłek na Słowację może obejmować różnego rodzaju produkty przemysłowe: maszyny, części zamienne oraz inne elementy wykorzystywane w przemyśle. Znaczący udział w eksporcie mają również produkty spożywcze, w tym tradycyjne polskie artykuły, takie jak wędliny, sery czy słodycze. Paczki do Słowacji mogą zawierać również ubrania, obuwie, akcesoria, meble czy artykuły wyposażenia wnętrz. Szybki czas dostarczenia przesyłki w połączeniu z najwyższą jakością usług sprawia, że Słowacy chętnie składają zamówienia w polskich sklepach. Wymiana towarowa jest korzystna zarówno dla przedsiębiorstw w Polsce, jak i konsumentów na Słowacji, których kuszą atrakcyjne ceny nie zawsze dostępne w strefie euro.
W zależności od tego, jak długo idzie paczka na Słowację, możemy zastanowić się nad dokupieniem do niej ubezpieczenia, aby upewnić się, że dojdzie do adresata w nienaruszonym stanie. Polskie firmy z reguły pakują do przesyłek międzynarodowych towary o nietypowych gabarytach, np. części do pojazdów, co nastręcza dodatkowych trudności z doręczeniem towaru do klienta. W przypadku, gdy transport paczki odbywa się drogą lotniczą, przesyłka może być doręczona przez kuriera nawet następnego dnia. Jeśli jednak zostanie nadana drogą lądową, przesyłka kurierska na Słowację pod wskazany adres może iść nawet przez 3-5 dni robocze. Z tego względu rosnącym zainteresowaniem cieszy się ubezpieczenie paczki do Słowacji, które zagwarantuje, że w przypadku, gdy przesyłka dotrze pod adres uszkodzona, nadawca otrzyma stosowną rekompensatę. Chociaż samo ubezpieczenie może zwiększyć cenę paczki, to zapewni również większy spokój ducha.
Firmy kurierskie oferują możliwość monitorowania statusu przesyłki do Słowacji w czasie rzeczywistym. Jednakże dla większych przedsiębiorstw, które wysyłają liczne paczki jednocześnie, nadzorowanie każdej z nich może stać się wyzwaniem. Istnieją różne kwestie, które można chcieć monitorować: czy przesyłka dotarła do odbiorcy? Czy produkty zostały dostarczone w nienaruszonym stanie? Ile trwał transport od momentu odbioru paczki od nadawcy do momentu dostarczenia jej do odbiorcy?
Na wszystkie te pytania można znaleźć odpowiedź, korzystając z panelu klienta udostępnionego na platformie Apaczka.pl. Dzięki niemu masz możliwość ciągłego kontrolowania, czy przesyłki do Słowacji są w trakcie dostawy, jak długo średnio zajmuje klientom odbieranie przesyłek, jak sprawnie kurierzy realizują dostawy, oraz czy wszystkie paczki zostały odebrane. W ten sposób możesz sprawnie wykrywać ewentualne problemy i automatyzować niektóre procesy – szczególnie jeśli sprzedajesz na jednej z większych platform e-commerce’owych.
Chociaż Słowacja znajduje się w Unii Europejskiej i kontrola celna przesyłek przychodzących z innych krajów Europy jest mniej intensywna niż w przypadku wysyłek poza Unią, istnieją pewne ograniczenia związane z tym, co klienci mogą wysyłać z Polski na Słowację. Nie można wysyłać substancji nielegalnych, takich jak narkotyki, ani materiałów niebezpiecznych, w tym substancji wybuchowych, trujących czy łatwopalnych. Dodatkowo, na listę ograniczeń trafia broń – dozwolona jest wyłącznie w celach łowieckich czy sportowych, ale i wtedy wymagane jest specjalne zezwolenie. Produkty alkoholowe i tytoniowe mogą być wysyłane w ograniczonych ilościach, przeznaczone do osobistego użytku. Lekarstwa mogą być wysyłane kurierem jedynie w przypadku posiadania stosownego zaświadczenia medycznego. W przesyłce na Słowację nie znajdziemy również dzieł sztuki – handel nimi wymaga specjalnych zezwoleń.
Wyślij z nami paczkę do Słowacji
Załóż darmowe konto i wyceń swoje przesyłki
Chcesz otrzymać ofertę dopasowaną do Twojego biznesu? Wypełnij formularz. Oddzwonimy do 24h.
Ile paczek wysyłasz miesięcznie?*
do 2020-50powyżej 50
Ile palet wysyłasz miesięcznie?*
nie wysyłam1-55-20powyżej 20 Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych o produktach i usługach ofertowanych przez Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie za pośrednictwem następujących kanałów komunikacji: e-mail, SMS/MMS, połączenia telefoniczne.(więcej) Wyrażona zgoda może zostać wycofana w dowolnym momencie, ale przetwarzanie, którego dokonano na jej podstawie przed wycofaniem pozostaje zgodne z prawem. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Ci praw, znajduje się w naszej Polityce prywatności.
Oddzwonimy do 24h.
Serwis apaczka.pl korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności