Apaczka PRO Returns – Najczęściej zadawane pytania

Informacje ogólne

  • PRO Returns – co to takiego?

Pro Returns to usługa oferująca zautomatyzowany proces ZWROTU produktów zakupionych w sklepie internetowym.

  • Dla kogo jest PRO Returns?

Usługa PRO Returns została stworzona z myślą o naszych Klientach, którzy prowadzą działalność e-commerce i którzy chcą:

  1. wyjść naprzeciw oczekiwaniom kupujących, którzy już na etapie dokonywania zakupów oczekują rozwiązania umożliwiającego łatwy zwrot produktu do e-sklepu,
  2. pełnej kontroli nad przebiegiem i realizacją procesu zwrotów,
  3. zautomatyzowanej komunikacji do kupującego w zakresie realizacji procesu zwrotu oraz śledzenia przesyłki zwrotnej,
  4. zachęcić swoich Klientów do regularnego dokonywania zakupów,
  5. zbudować dobrą relację z kupującym.
  • Mam e-sklep i czy rzeczywiście potrzebuję funkcjonalności zwrotów (usługi PRO Returns)?

TAK, ponieważ:

  1. zwroty są dziś elementem modelu zakupowego – kupujący zamawiają po kilka produktów (np. w różnym rozmiarze) od razu z intencją zwrotu tych, które okażą się nietrafione (najczęściej zwracana/wymieniana jest odzież i obuwie);
  2. zwroty są narzędziem pozwalającym zbudować dobrą relację z kupującym;
  3. polskie prawo daje konsumentom możliwość zwrotu towaru zakupionego przez Internet, bez podania przyczyny w terminie do 14 dni (od „zwrotu”  nie ma ucieczki) – wydłużając okres zwrotu i ułatwiając klientowi jego dokonanie, sklep internetowy może zbudować przewagę konkurencyjną.
  • Jakie są korzyści z aktywacji usługi PRO Returns w e-sklepie?
  1. Zautomatyzowany proces zarządzania zwrotami, z możliwością konfigurowania ustawień w Panelu Klienta.
  2. Możliwość zdecydowania o automatycznym zamieszczaniu linku do formularza zwrotu klientowi w powiadomieniu e-mail ze statusem „Doręczenie”.
  3. Możliwość ręcznego generowania linku do zwrotów, wysyłanego do klienta za pośrednictwem dedykowanej wiadomości e-miał (generowanej automatycznie).
  4. Pełną kontrolę nad przebiegu procesu zwrotu (możliwość zaakceptowania lub odrzucenia zlecenia zwrotu).
  5. Realizację zwrotów za pośrednictwem najbardziej popularnych przewoźników (Inpost, DHL, UPS, Poczta Polska) metodą „punkt-drzwi”.
  6. Gotowe (systemowe) powiadomienia wysyłane do klientów dotyczące:
    • utworzenia zlecenia zwrotu, 
    • zaakceptowania lub odrzucenia zlecenia zwrotu, 
    • informacji, że zwrot dotarł do e-sklepu,
  7. Możliwość analizowanie powodu zwrotów.
  • Jak aktywować PRO Returns?

Apaczka PRO, w ramach której dostępne są usługi PRO Returns,  jest dostępna tylko dla Klientów, którzy mają aktywną formę płatności Limit kredytowy.

Jeśli masz aktywną formę płatności Przedpłata i chcesz skorzystać z wybranej usługi Apaczka PRO, zmień formę płatności na Limit kredytowy. Postępuj zgodnie z instrukcją lub skontaktuj się z naszą infolinią 22 380-31-90 (pn-pt: 8.00-16.00).

  • Mam limit kredytowy i chcę aktywować usługę PRO Returns?

1. Zaloguj się do Panelu Klienta i wybierz zakładkę Apaczka PRO.

2. Wybierz kafelek PRO Returns. Jeśli nie korzystałeś wcześniej z usługi to pierwsze 14 dni będziesz mieć całkowicie za darmo!

3. Zapoznaj się z warunkami i zaakceptuj obowiązujące Regulaminy.

4. Kliknij Wybieram. Po potwierdzeniu otrzymasz komunikat potwierdzający aktywację wybranego pakietu.

5. Fakturę otrzymasz w ciągu 2 dni roboczych (po okresie próbnym). Pamiętaj, aby ją opłacić.

Faktury wystawiane są w wersji elektronicznej, jak również udostępnione do pobrania po zalogowaniu, w zakładce Faktury

  • Na jak długo zawieram umowę?

Umowa zawierana jest na czas nieokreślony. Szczegółowe zasady znajdują się w Regulaminie, z którym należy zapoznać się przed zamówieniem usługi. Subskrypcja jest ważna od momentu aktywacji pakietu i odnawiana jest automatycznie co miesiąc. Możesz zrezygnować z korzystania z usługi w dowolnym momencie, przy czym dostęp będzie zapewniony do końca okresu rozliczeniowego, w którym nastąpiła rezygnacja.

  • Czy subskrypcję pakietów trzeba odnawiać co miesiąc?

Subskrypcja odnawia się automatycznie po zakończeniu bieżącego okresu rozliczeniowego.

Np. pakiet zamówiony 23.06.2022 pozwala na korzystanie z usług do 23.07.2022, po czym zostanie automatycznie przedłużony do 23.08.2022, aż do momentu rezygnacji.

  • Jak przejść z przedpłaty na umowę?

Usługa Apaczka PRO jest dostępna tylko dla Klientów, którzy mają aktywną formę płatności Limit Kredtowy (postpaid) w ramach dotychczasowej współpracy.

Jeśli masz aktywną formę płatności Przedpłata i chcesz skorzystać z usług Apaczka PRO, zmień formę płatności na Limit Kredytowy.

  • Jak szybko przejść z przedpłaty na umowę?
  1. Skorzystaj z formularza błyskawicznej zmiany formy rozliczenia Apaczka PRO – zmiana formy rozliczeń i czekaj na szybkie potwierdzenie mailowe LUB
  2. Postępuj zgodnie z instrukcją.
  • Mam pytania do usługi, gdzie je zgłosić?
  1. Skorzystaj z dedykowanego dla Ciebie numeru infolinii.
  2. Nr telefonu znajdziesz po zalogowaniu do Panelu Klienta w sekcji Moje konto.

Jeśli zadzwonisz po godzinach pracy konsultantów skorzystaj z opcji Oddzwoń do mnie.

  • Czy mogę wybrać dodatkowy pakiet? Np. mam już pakiet Smart i Brand, ale chcę aktywować PRO Returns.

Tak, można wybrać inny pakiet, o ile nie ma się dostępu do tego pakietu w ramach innej promocji. Np. jeśli korzystamy z pakietu Apaczka PRO SELF i chcemy wykupić PRO Returns, to możemy aktywować tą usługę.

  • Gdzie znajdę Regulamin Świadczenia Usług Apaczka PRO Returns?

Ogólny Regulamin Świadczenia Usług Apaczka PRO oraz Regulamin PRO Returns dostępne są w zakładce Regulaminy.

  • Jak wygląda rezygnacja z usługi?

Z usługi można zrezygnować w każdym momencie wybierając odpowiednią opcję w systemie. Po rezygnacji dostęp do usług będzie zapewniony do końca okresu rozliczeniowego, w którym nastąpi rezygnacja.

Np. jeśli okres rozliczeniowy za pakiet kończy się 21.07.2022, to rezygnując przed 21.07.2022 zachowuje się możliwość korzystania z usług do tego dnia, a subskrypcja nie przedłuży się automatycznie na kolejny okres.

Konfiguracja ustawień

  • Nie jestem „techniczną osobą”, czy poradzę sobie z konfiguracją?

Nasza usługa zostało stworzone właśnie z myślą o takich osobach.
Umiejętności techniczne nie są potrzebne, żeby skonfigurować usługę.

Jeśli natrafisz na jakiekolwiek trudności zapoznaj się z instrukcją konfiguracji lub skontaktuj się z nami, nasz zespół z chęcią udzieli Ci pomocy.

  • Gdzie mogę znaleźć przewodnik/instrukcję, który pomoże mi skonfigurować usługę?

Szczegóły działania usługi PRO Returns
Instrukcja konfiguracji krok po kroku

Płatności i rozliczenia

  • Jak szybko od wpłaty zostanie aktywowana usługa w ramach PRO Returns?

Usługa będzie dostępna od razu po kliknięciu w przycisk „Wybieram”. Faktura zostanie wystawiona w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych (licząc od zakończenia okresu próbnego). 

  • Czy trzeba płacić od razu za wybrany pakiet, czy kwota będzie na fakturze?

Klikając w przycisk „Wybieram”, usługa w ramach PRO Returns zostaje aktywowana od razu.
Jeśli korzystasz z niej po raz pierwszy to przysługuje Ci 14-dniowy bezpłatny okres próbny.
Jeśli w tym czasie nie zrezygnujesz z usługi to faktura  zostanie wystawiona w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych po upłynięciu okresu próbnego.

Termin płatności wynosi 7 dni kalendarzowych od daty wystawienia faktury, o ile nie ustalono inaczej.

  • Gdzie znajdę fakturę za usługi Apaczka PRO?

Faktury wystawiane są w wersji elektronicznej, jak również udostępnione do pobrania po zalogowaniu w naszym serwisie, w zakładce Faktury. Są to oryginały, które należy wydrukować. Nie wysyłamy faktur drogą pocztową. Jest to zgodne z prawem (Na podstawie art. 106 ust. 10 i 11 ustawy z dnia 11 marca 2004 r.).

O wystawieniu faktury damy Ci również znać e-mailem. Otrzymasz go na adres, który podałeś podczas rejestracji.

  • Na jakich zasadach będą wystawiane faktury za usługi Apaczka PRO?

Do dwóch dni roboczych od zamówienia pakietu (licząc od zakończenia okresu próbnego) wystawiona zostanie faktura za abonament. O ile Regulamin Promocji lub dotychczasowe ustalenia nie stanowią inaczej, termin płatności za tę fakturę wynosi 7 dni. Faktury za kolejne okresy będą wystawiane na takich samych zasadach.

Opłaty za obsługę techniczną i usługi dodatkowe będą fakturowane na takich samych zasadach jak dotychczas usługi kurierskie.

  • Czy otrzymam zwrot kosztów po rezygnacji z pakietu?

Po rezygnacji dostęp do usług będzie zapewniony do końca okresu rozliczeniowego, w którym nastąpi rezygnacja. Środki za aktywowane, rozpoczęte lub zlecone usługi nie będą zwracane.

  • Dlaczego otrzymałem kolejną fakturę?

Apaczka PRO, zgodnie z Regulaminem, który został zaakceptowany podczas aktywacji pakietu, działa na zasadzie automatycznego odnawiania co miesiąc, po zakończeniu bieżącego okresu rozliczeniowego.

Np. pakiet zamówiony 18.07.2022 pozwala na korzystanie z usług do 18.08.2022, po czym zostanie automatycznie przedłużony do 18.09.2022, aż do momentu rezygnacji.

  • Z czego wynika kwota na fakturze?

Wartość faktury obliczona została zgodnie z obowiązującym Państwa cennikiem indywidualnym za usługi Apaczka PRO, w zależności od rodzaju wykupionego abonamentu. Aktualne ceny znajdą Państwo w zakładce Mój Cennik w Panelu Klienta.

Co miesiąc otrzymają Państwo fakturę za aktywowany pakiet Apaczka PRO Returns.

Aby opłacić fakturę jednym kliknięciem, należy wejść w zakładkę Faktury i skorzystać z szybkiego przelewu.

  • Jaki jest cennik standardowy dla Apaczka PRO?

Cennik dostępny jest w Panelu Klienta, po zalogowaniu do konta >> zakładka Mój cennik >> Wybierz usługę >> Apaczka PRO.

  • Czy w trakcie trwania abonamentu, na fakturze wystawionej za następny okres rozliczeniowy, może zostać zastosowana inna stawka?

Stawka jaka znajdzie się na fakturze jest zgodna z cennikiem indywidualnym. Jeżeli w trakcie trwania abonamentu, otrzymają Państwo ofertę ze stawką inną niż dotychczas obowiązująca, zostanie ona zastosowana od przeszłego okresu rozliczeniowego.

  • Zrezygnowaliśmy z abonamentu, czy otrzymamy zwrot środków proporcjonalnie do niewykorzystanego okresu?

Po rezygnacji, dostęp do usług będzie zapewniony do końca okresu rozliczeniowego, w którym nastąpi rezygnacja. Środki za aktywowane, rozpoczęte lub zlecone usługi, nie będą zwracane.

Did you find this FAQ helpful?
0
0