Jak działa usługa PRO Returns?

PRO Returns to usługa, która pozwala zautomatyzować proces zwrotu produktów zakupionych w Twoim e-sklepie.

Automatyzacja obejmuje obie strony procesu: sprzedającemu pozwala na kontrolę nad wszystkimi zwrotami, zaś kupującemu daje możliwość zgłoszenia zwrotu online i śledzenia poszczególnych etapów jego realizacji.

Nie korzystałeś wcześniej z PRO Returns? Wypróbuj przez 14 dni za darmo!

1. W pierwszej kolejności należy wykupić usługę PRO Returns. W tym celu skorzystaj z artykułu Jak aktywować usługę?

2. Następnie musisz skonfigurować usługę zwrotów w panelu. Aby to zrobić przejdź do zakładki Apaczka PRO i  na kafelku PRO Returns, w sekcji aktywne usługi, kliknij „Konfiguracja usługi zwrotów”. W konfiguratorze należy:

  • uzupełnić nazwę sklepu,
  • umieścić link do polityki zwrotów/regulaminu,
  • ustawić wyświetlanie linku do zwrotu na stronie śledzenia i w mailu statusowym,
  • wybrać usługi, które mają być dostępne dla klientów,
  • ustawić domyślny adres zwrotny.

3. W następnym kroku to Twój klient wypełnia formularz zwrotu, który został przez Ciebie udostępniony. Może to zrobić na dwa sposoby:

  • przejść do formularza zwrotu poprzez ręcznie wygenerowany przez Ciebie link w szczegółach zlecenia (Zlecenia–> Szczegóły–> Wygeneruj Zwrot PRO),
  • przejść do formularza zwrotu samodzielnie, poprzez przycisk „zwróć przesyłkę” umieszczony w powiadomieniu e-mail ze statusem przesyłki „Doręczone”.

4. Kupujący uzupełnia formularz zwrotu, dane dotyczące przesyłki zostaną uzupełnione automatycznie:

  • numer listu przewozowego (uzupełni się automatycznie),
  • adres e-mail (uzupełni się automatycznie),
  • numer zamówienia w sklepie (opcjonalnie),
  • powód zwrotu,
  • wiadomość do Sprzedawcy (opcjonalnie),
  • wybrana usługa kurierska wraz z punktem nadania,
  • dane nadawcy.

5. Po przesłaniu formularza przez kupującego, otrzymasz powiadomienie e-mail o nowym zwrocie.

6. Po przejściu do zakładki Zwroty, zdecyduj czy chcesz zaakceptować czy odrzucić nowy zwrot.

7. Po zatwierdzeniu przez Ciebie zgłoszenia i wprowadzonych przez kupującego danych,
kupujący otrzymuje maila z potwierdzeniem zwrotu z dołączonym listem przewozowym i dalszą instrukcją.

8. Przesyłka zyskuje status „nowy” i trafia na listę zleceń w Twoim Panelu klienta.

Did you find this FAQ helpful?
0
0