DPD Pickup to wygodna usługa, dzięki której możesz szybko i łatwo nadać i odebrać przesyłkę w punktach partnerskich np. w sklepie spożywczym czy kwiaciarni.
Już teraz jest ich ponad 33 000, a liczba ta ciągle rośnie. Możesz zanieść przygotowaną paczką do dowolnego punktu lub odebrać z punktu swoje zamówienie.
Punkty powstają w dogodnych dla nadawców i odbiorców lokalizacjach.
W skład sieci wchodzą punkty partnerskie, oddziały miejskie, automaty paczkowe oraz sieci detaliczne takie, jak Lidl, Auchan, Leroy Merlin, OBI, Shell, Arhelan i Martes. DPD Pickup jest także obecne w wybranych lokalizacjach sieci ABC, Euro Sklep, Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Empik, Stokrotka oraz Topaz .
DPD Pickup obejmuje usługi dodatkowe takie jak:
1. Zaloguj się do Panelu Klienta Apaczka, podaj parametry wysyłki i w sekcji 6. Wybór przewoźnika, kliknij kafelek DPD Pickup (punkt-punkt). Możesz też skorzystać z opcji filtrowania >> Nadanie w punkcie >> Odbiór w punkcie.
2. Uzupełnij wymagane pola w sekcjach Adres nadania i Adres dostawy.
3. Wybierz punkt, z którego ma być odebrana i do którego ma być dostarczona Twoja przesyłka >>Wybierz punkt odbioru i dostawy >> „MAPA”.
Jeżeli chcesz znaleźć DPD punkt nadania i odbioru w swojej okolicy, wystarczy, że w dostępnej wyszukiwarce wpiszesz nazwę miejscowości i ulicę lub po prostu klikniesz na mapie wybrane miejsce.
Jeśli w twojej okolicy nie ma punktów odbioru wybranego przez Ciebie przewoźnika, masz możliwość wyboru innego przewoźnika i punktu. Podaj miejsce dostawy i wybierz dogodny punkt i przewoźnika. Zaakceptuj przyciskiem >> Wybierz i zmień przewoźnika.
4. Dostarcz przesyłkę do wybranego punktu PICKUP –> Wygeneruj list przewozowy bez zamawiania kuriera.
Maksymalne wymiary przesyłki, która może zostać obsłużona przez automat DPD Pickup Station to prostopadłościan o wymiarach 50 cm wysokości, 44 cm szerokości oraz 59 cm głębokości, maksymalna waga to 20kg.
Powiadomienia wysyłane są w formie e-maili i wiadomości SMS. Pierwsze powiadomienie jest wysyłane w momencie dostarczenia przesyłki do punku, a kolejne 2 dni przed końcem czasu na jej odebranie w terminie.
DPD Pickup to usługa, która pozwala na nadawanie i odbieranie przesyłek w ponad 33 000 punktów partnerskich, takich jak sklepy (m.in. Lidl, Auchan, Leroy Merlin, OBI, Żabka, Empik), oddziały miejskie oraz automaty paczkowe.
Maksymalna waga rzeczywista paczki wynosi 20 kg, a jej najdłuższy bok nie może przekraczać 150 cm. Suma obwodu podstawy i wysokości (najdłuższego boku) nie może być większa niż 300 cm. W przypadku automatów paczkowych DPD Pickup Station maksymalne wymiary to 50x44x59 cm, a waga to 20 kg.
Czas na odbiór paczki zależy od sposobu jej nadania. Jeśli paczka została od razu nadana do punktu odbioru, będzie tam czekać przez 7 dni. Jeśli natomiast została przekierowana do punktu po nieudanej próbie doręczenia przez kuriera, czas na odbiór wynosi 3 dni.
Przewidywany termin doręczenia przesyłki do punktu to następny dzień roboczy od dnia nadania.
Mapę z lokalizacją wszystkich dostępnych punktów można znaleźć w panelu klienta Apaczka podczas składania zamówienia. Umożliwia ona wyszukanie punktu po adresie lub poprzez wskazanie miejsca na mapie.
Obsługa automatu DPD Pickup jest możliwa przy wykorzystaniu aplikacji DPD Mobile. Alternatywnie, istnieje możliwość wprowadzenia kodu odbioru bezpośrednio na klawiaturze urządzenia. Poza funkcjonalnościami związanymi z automatami paczkowymi, aplikacja umożliwia m.in.: zarządzanie realizowanymi dostawami, śledzenie statusu przesyłek, uzyskanie danych kontaktowych do kuriera doręczającego, a także zamawianie usług kurierskich w celu nadania przesyłki.
Paczka będzie oczekiwać na odbiór przez okres 2 dni roboczych, licząc od momentu jej umieszczenia w automacie. Bieżący termin dostępności przesyłki do odbioru jest monitorowany za pośrednictwem aplikacji DPD Mobile.
Od momentu deponowania w automacie, przesyłka pozostanie dostępna do odbioru przez 2 dni robocze. Aplikacja DPD Mobile umożliwia bieżącą weryfikację terminu, w jakim paczka oczekuje na odbiór.
Nie, drukowanie etykiety nie jest wymagane. Choć istnieje taka opcja, wystarczającym jest czytelne zanotowanie numeru przesyłki bezpośrednio na paczce. Kluczowe jest, aby cały 14-znakowy numer paczki został zapisany w sposób wyraźny i w łatwo dostrzegalnym miejscu.