Poczta Polska Kurier 48 – nadania i odbiory przesyłek w placówkach partnerskich

Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej to funkcjonalność dająca możliwość odbioru przesyłki w placówkach pocztowych i w automatach zlokalizowanych w wybranych placówkach w Strefach24h, sklepach Biedronka i Żabka, na stacjach paliw Orlen oraz w kioskach Ruchu

W sieci Odbiór w Punkcie jest już ponad 12 000 lokalizacji, w których szybko i wygodnie odbierzesz przesyłki. Poczta Polska, a w tym usługa Kurier 48 umożliwia również śledzenie przesyłki.

Poczta Polska Kurier 48 obejmuje usługi dodatkowe takie jak:
– ubezpieczenie przesyłki  do 250 000 zł,
– pobranie.

Jak działa usługa?

1. Zaloguj się do serwisu Apaczka, podaj parametry wysyłki. Następnie w sekcji Wybór przewoźnika, kliknij w kafelek Poczta Polska Kurier 48 odbiór w punkcie.

poczta polska placówki

2. Uzupełnij wymagane pola w sekcjach Adres odbioru i Adres dostawy.

3. Wybierz punkt, do którego ma być dostarczona Twoja przesyłka, klikając w pole poniżej adresu dostawy –> Wybierz punkt dostawy –> MAPA

Jeżeli chcesz znaleźć punkty Poczty Polskiej Kurier 48 w swojej okolicy, wystarczy, że w dostępnej wyszukiwarce wpiszesz nazwę miejscowości i ulicę lub po prostu klikniesz na mapie wybrane miejsce.

poczta polska kurier 48

Jeśli w twojej okolicy nie ma punktów odbioru wybranego przez Ciebie przewoźnika, masz możliwość wyboru innego przewoźnika i punktu:

a) Podaj miejsce dostawy…

b) Wybierz dogodny punkt i przewoźnika. Zaakceptuj przyciskiem –> Wybierz i zmień przewoźnika

kurier poczta polska

4. Przesyłkę możesz nadać TYLKO w urzędzie pocztowym –> Nadanie w urzędzie pocztowym, wybierając placówkę z listy rozwijanej. Następnie kliknij w przycisk Wyślij.

Przesyłki w przedziale 20-30 kg i 5 kg dla koperty bąbelkowej lub foliopaku, przyjmowane są w wyznaczonych placówkach pocztowych. Informacje o placówkach, w których może nastąpić nadanie przesyłki w przedziale 20-30 kg i 5 kg, dostępne są TUTAJ –> Placówki przyjazne eCommerce.

Czas doręczenia

Przewidywany termin doręczenia przesyłki Poczta Polska Kurier 48 to dwa dni robocze, jednakże gwarantowany to pięć dni roboczych.

Maksymalne parametry przesyłki nadawanej do doręczenia w punktach odbioru i automatach pocztowych:

a) Punkty odbioru – placówki pocztowe, sklepy Żabka, stacje paliw ORLEN, kioski Ruchu

  • Maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg. Przesyłki w przedziale 20-30 kg i 5 kg dla koperty bąbelkowej lub foliopaku, przyjmowane są w wyznaczonych placówkach pocztowych. Informacje o placówkach, w których może nastąpić nadanie przesyłki w przedziale 20-30 kg i 5 kg, dostępne są TUTAJ –> Placówki przyjazne eCommerce,
  • Maksymalne dopuszczalne wymiary: 70 x 60 x 60 cm

(dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 cm x 70 cm),

b) Automaty pocztowe – w placówkach pocztowych i marketach Biedronka

  • Maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg,
  • Maksymalne dopuszczalne wymiary: 60 x 47 x 37 cm
    (dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 x 60 cm.

Czas leżakowania w punkcie

W punktach odbioru (placówki pocztowe, sklepy Żabka, stacje paliw ORLEN, kioski Ruchu) przesyłka czeka 7 dni od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia sms lub email (email zostanie wysłany o ile nadawca podał adres). Po upływie 7 dni, przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy.

  • W automatach pocztowych (w placówkach pocztowych i marketach Biedronka) przesyłka czeka 3 dni w automacie od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia sms lub email. Następnie zostaje przekierowana do pobliskiej placówki pocztowej, w której oczekuje na odbiór przez kolejne 4 dni.

Elastyczne godziny odbioru

W ramach sieci ponad 50% punktów czynna jest 7 dni w tygodni. W automatach pocztowych w placówkach Poczty Polskiej i na stacjach Orlen przesyłki możesz odbierać 24h.

W placówkach pocztowych i na stacjach Orlen, odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości.

Częstotliwość powiadomień w usłudze Kurier 48

  • Informacja pierwotna – w momencie kiedy przesyłka została pozostawiona w punkcie,
  • Przypomnienie – 2 przypomnienia o możliwości odbioru,
  • Powiadomienia przychodzą poprzez sms oraz e-mail.

Śledzenie przesyłki online

Gdy przesyłka zostanie nadana i otrzymasz jej numer jest możliwe śledzenie przesyłki na stronie Poczty Polskiej⇒SPRAWDŹ. Dzięki temu dowiesz się gdzie jest twoja paczka oraz kiedy do Ciebie dotrze. Gdy trafi już do wybranego przez Ciebie punktu, otrzymasz powiadomienie sms lub email.

apaczka pomoc


Zobacz również:

Poczta Polska Pocztex Expres 24 – nadania i odbiory przesyłek w placówkach partnerskich
Śledzenie przesyłek Poczty Polskiej

Adres kontaktowy

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

Copyright @ 2020 apaczka.pl

Adres kontaktowy

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

Copyright @ 2020 apaczka.pl.

Adres kontaktowy

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

Copyright @ 2020 apaczka.pl.