Instrukcja konfiguracji pakietu PRO Brand

Pro Brand to pakiet usług pozwalający na personalizację komunikacji z klientami Twojego e-sklepu na etapie posprzedażowym. W skład pakietu wchodzą: konfigurator Logo oraz usługi Powiadomienia e-mail, Strona śledzenia oraz Mapa. 

Spis treści

Dzięki korzystaniu z naszych autorskich funkcjonalności możesz kreować pozytywne doświadczenie z marką Twojego e-sklepu na różnych etapach kontaktu z kupującym. Unikatowa komunikacja z klientem  umożliwia nie tylko budowanie pozytywnego wizerunku marki, ale także wpływa na generowanie ruchu na Twoją stronę internetową, a w konsekwencji wzrost sprzedaży.

Nie korzystałeś wcześniej z PRO Brand? Wypróbuj przez 14 dni za darmo!

Nie mam konta w serwisie Apaczka, a chcę skorzystać z usługi. Co mam zrobić?

Załóż bezpłatne konto w naszym serwisie (instrukcję znajdziesz tutaj), następnie przejdź do zakładki Apaczka PRO w Panelu Klienta.
W sekcji Wszystkie usługi PRO, znajdź PRO Brand i aktywuj pakiet klikając przycisk WybieramPierwsze 14 dni jest całkowicie za darmo. Po dokonaniu zakupu, przejdź do punktu 3 i skorzystaj z dołączonej instrukcji konfiguracji. 

Ważne! Usługa Apaczka PRO jest dostępna tylko dla Klientów NIP, którzy mają aktywną formę płatności Limit Kredytowy (postpaid).

Jak przejść z przedpłaty na umowę?

  1. Skorzystaj z formularza błyskawicznej zmiany formy rozliczenia Apaczka PRO – zmiana formy rozliczeń i czekaj na szybkie potwierdzenie mailowe.
  2. Zrób to samodzielnie zgodnie z instrukcją.

Mam konto w serwisie, ale nie mam aktywnej usługi PRO Brand

Zaloguj się na swoje konto w serwisie, następnie przejdź do zakładki Apaczka PRO w Panelu Klienta.
W sekcji Wszystkie usługi PRO, znajdź PRO Brand i aktywuj pakiet klikając przycisk WybieramPierwsze 14 dni jest całkowicie za darmo (jeśli nie korzystałeś wcześniej z pakietu). Po dokonaniu zakupu, przejdź do następnego pakietu i skorzystaj z dołączonej instrukcji konfiguracji.

Ważne! Usługa Apaczka PRO jest dostępna tylko dla Klientów NIP, którzy mają aktywną formę płatności Limit Kredytowy (postpaid).

Jak przejść z przedpłaty na umowę?

  1. Skorzystaj z formularza błyskawicznej zmiany formy rozliczenia Apaczka PRO – zmiana formy rozliczeń i czekaj na szybkie potwierdzenie mailowe.
  2. Zrób to samodzielnie zgodnie z instrukcją.

Mam wykupiony pakiet PRO Brand. Chcę skorzystać z instrukcji konfiguracji usług

Na początku chcielibyśmy zaznaczyć, że to do Ciebie należy decyzja, z których usług pakietu chcesz skorzystać.
Potrzebujesz jedynie dodać logo i nazwę e-sklepu do powiadomień wysyłanych do klientów?
Zależy Ci na spersonalizowanej stronie śledzenia, a może chcesz skorzystać ze wszystkich usług, które przygotowaliśmy dla Ciebie w tym pakiecie?
Wybierz najlepsze rozwiązanie i przejdź do konfiguracji!

Jeśli wolisz zapoznać się z instrukcją w formie wideo zapraszamy Cię na nasz kanał na YouTube.

LOGO – konfiguracja logotypu i nazwy e-sklepu

By móc w pełni korzystać z możliwości pakietu PRO Brand, konfigurację musisz rozpocząć od LOGO.
To właśnie tutaj Twoim zadaniem będzie wgranie logotypu, nazwy e-sklepu czy też wybór akcentów kolorystycznych.

Pamiętaj, to Ty decydujesz jakie informacje pojawią się w powiadomieniach mailowych i na stronie śledzenia przesyłki.

  1. Po wykupieniu usługi, przejdź do zakładki Apaczka PRO. W sekcji aktywne usługi powinien być widoczny kafelek z nazwą PRO Brand.
  2. Na kafelku kliknij w „Logo”, dzięki temu zostaniesz przeniesiony do pierwszego konfiguratora.
  1. W tym miejscu Twoim zadaniem będzie uzupełnienie wszystkich niezbędnych pól, tj.:
    * nazwa e-sklepu,
    * alias sklepu,
    * logotyp (możesz go dodać w dwóch ,
    * kolor akcentów i tekstu,
    * kanały i sposoby kontaktu z Twoim Klientem,
    * profile społecznościowe.
  1. Sprawdź czy wszystkie elementy zostały uzupełnione i kliknij przycisk Zapisz zmiany.
    Gotowe! Możesz teraz wrócić do zakładki Apaczka PRO i przejść do następnej konfiguracji.

Powiadomienia e-mail – konfiguracja

Jak pewnie wiesz, wysyłamy do Twoich Klientów powiadomienia mailowe dotyczące statusu przesyłki.
Dzięki personalizacji ich treści oraz dodaniu logotypu mogą w kilka sekund nabrać marketingowego charakteru.

WAŻNE!
Powiadomienia e-mail są wysyłane tylko wtedy gdy aktywujesz je w pierwszym kroku konfiguracji.

  1. Po konfiguracji Logo, przejdź bezpośrednio do  usługi Powiadomienia e-mail używając odpowiedniego linku zamieszczonego w „żarówce” na dole strony.
  2. Możesz również skonfigurować usługę później, w zakładce Apaczka PRO, sekcja aktywne usługi.
  3. W pierwszej kolejności musisz włączyć powiadomienia e-mail o statusie przesyłki.
    Jeśli chcesz aby Twój klient otrzymywał informacje przy każdej zmianie statusu, zaznacz wszystkie ptaszki w sekcji „Odbiorca”.
  1. Następnie zdecyduj czy chcesz by w mailu statusowym wyświetlany był Twój nagłówek i wstęp wiadomości. W tym celu skorzystaj z dołączonych suwaków.
  2. Jeśli decydujesz się na zamieszczenie wiadomości (co oczywiście rekomendujemy), wypełnij pole nagłówek powiadomienia e-mail, który rozwinie się po zaznaczeniu pierwszego suwaka oraz pole dodaj i uzupełnij wstęp wiadomości e-mail.
  1. Następna sekcja dotyczy zakończenia wiadomości. Tak samo jak w przypadku poprzedniego punktu, użyj suwaka i uzupełnij tekst zakończenia. 
  2. W następnym kroku możesz dodać baner reklamowy Twojego e-sklepu z linkiem do Twojej strony internetowej. Plik powinien mieć wymiary 590x100px.
  1. Dodatkowo zdecyduj jakie informacje powinny znaleźć się w stopce wiadomości, do Twojej dyspozycji zostawiamy adres, email, numer telefonu oraz linki społecznościowe. Oczywiście możesz również całkowicie zrezygnować ze stopki używając odpowiedniego suwaka.
    W stopce możesz umieścić również swoje logo.
  1. Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól, kliknij przycisk „zapisz zmiany”. W tym miejscu możesz również sprawdzić jak będzie wyglądała wiadomość używając przycisku „podgląd email”.

Strona śledzenia – konfiguracja

Strona śledzenia to miejsce, w którym Twoi klienci mogą sprawdzić status swojej przesyłki. Dzięki korzystaniu z pakietu PRO Brand strona, zostanie spersonalizowana, a dodatkowo możesz dodać do niej swoje banery reklamowe oraz odnośniki do mediów społecznościowych. Do dzieła!

  1. Po konfiguracji Powiadomień e-mail, przejdź bezpośrednio do usługi Strona śledzenia używając odpowiedniego linku zamieszczonego w „żarówce” na dole strony.
  2. Możesz również skonfigurować usługę później, w zakładce Apaczka PRO, sekcja aktywne usługi.
  3. W pierwszej kolejności zdecyduj czy chcesz by w mailu statusowym wyświetlany był Twój nagłówek. Możesz zamieścić w nim, np. swoją nazwę sklepu lub przywitanie, wyrównaj również tekst do lewej lub do środka strony. W ostatnim kroku zdecyduj czy w nagłówku ma wyświetlać się Twoje logo.
  1. Następnym krokiem jest wybranie tła strony śledzenia, możesz dopasować je do charakteru swojego sklepu. Po prawej stronie widoczny jest podgląd tła w kolorze wybranym wcześniej w konfiguracji logo.
  1. Po wybraniu tła, czas na wiadomość powitalną. Ta sekcja pozwala na dodanie i uzupełnienie treści wiadomości powitalnej. W tym celu przesuń suwak i wypełnij pole nagłówek oraz treść powitalna,
    a także wybierz grafikę, która będzie wyświetlana obok wiadomości powitalnej.
  1. Po uzupełnieniu treści przejdź do sekcji baner reklamowy. Możesz zamieścić tutaj swoje grafiki reklamowe w wersji desktopowej oraz mobilnej. Oczywiście do Ciebie należy decyzja czy chcesz skorzystać z tej możliwości. Przy wgrywaniu plików zwróć uwagę na wymiary podane w opisie.
  1. Dodaliśmy również nową opcję czyli dodanie filmu z kanału w serwisie YouTube lub posta na Instagramie, wystarczy że wrzucisz w odpowiednie pola adres URL wybranego materiału.
    Pamiętaj, że na stronie śledzenia dajemy wiele opcji reklamowych (własna grafika, baner, film na Youtube oraz post na Instagramie). Jednak kierując się zasadą „co za dużo to niezdrowo” rekomendujemy wybranie tych, które najlepiej pasują do charakteru Twojego e-sklepu.
  1. W ostatniej już sekcji zdecyduj jakie informacje powinny znaleźć się w stopce wiadomości, do Twojej dyspozycji zostawiamy linki do profili społecznościowych, adres, email oraz numer telefonu, a także możliwość dodania swojego logotypu. Oczywiście możesz również całkowicie zrezygnować ze stopki używając odpowiedniego suwaka.
  1. Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól, kliknij przycisk „zapisz zmiany”. 
  2. Do Twojej dyspozycji zostawiamy również podgląd Twojej strony śledzenia. Wystarczy, że po zapisaniu zmian, klikniesz przycisk „Podgląd strony śledzenia”.
    Dla uzyskania pełnego efektu rekomendujemy wklejenie numeru listu przewozowego jakiejkolwiek wysłanej przez Ciebie wcześniej przesyłki w wyszukiwarkę.

Ważne! By udostępnić stronę śledzenia swoim klientom uzupełnij link znajdujący się na górze strony wpisując swoją nazwę e-sklepu i udostępnij go w wybranym przez siebie miejscu. 

MAPA

Jeśli korzystasz z naszej mapy to jej widget również zostanie spersonalizowany. Jednak nie wymaga to dodatkowej konfiguracji, Twoje logo oraz nazwa e-sklepu zostaną umieszczone na niej automatycznie.

Wygląd wiadomości e-mail

Wygląd strony śledzenia:

Did you find this FAQ helpful?
0
0