Nadając paczkę przez internet z pewnością nie raz zastanawiasz się, o której godzinie przyjedzie kurier, żeby ją odebrać? Jest to oczywiście zależne od wielu czynników – wynikających nie tylko z wybranej usługi, ale także z przyczyn losowych, niezależnych od nas. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie, w jakich godzinach odbierane są przesyłki kurierskie.

Spis treści

Wysyłka paczki kurierem – opcje nadania

Nadając paczkę kurierem już na etapie wypełniania zlecenia możesz zdecydować, czy chcesz zawieźć ją samodzielnie do oddziału Przewoźnika, zanieść do maszyny paczkowej, czy wolisz, aby to kurier przyjechał po przesyłkę pod wskazany adres. W przypadku trzeciej opcji, bardzo często przedział godzinowy odbioru przesyłki przez kuriera jest generowany automatycznie. 

Niektóre firmy kurierskie, w tym także platformy wysyłkowe (np. Apaczka.pl czy Sendit.pl) podczas uzupełniania niezbędnych formalności pozwalają Nadawcy na zaznaczenie, w jakich godzinach chcą, aby kurier zjawił się pod wskazanym adresem po odebranie paczki. Jest to oczywiście niezmiernie wygodna opcja choćby dlatego, że nie trzeba przebywać pod adresem nadania przez cały dzień. 

Niestety, zdarzają się sytuacje losowe, przez które czasem kurier nie zjawia się w miejscu nadania przesyłki o wybranej przez Nadawcę godzinie. W takich sytuacjach polecamy ponowne zaplanowanie terminu odbioru przesyłki przez kuriera, wybierając nową datę i godzinę odbioru bezpośrednio w panelu wysyłkowym.

Dlaczego kurier nie przyjechał?

Zanim opowiemy nieco więcej o godzinach odbioru paczek przez kuriera, chcemy odpowiedzieć na pytanie, dlaczego kurier nie przyjechał po odbiór paczki mimo wskazania preferowanej godziny odbioru lub informacji o godzinach odbioru wygenerowanej automatycznie.

Zarówno Nadawca jak i Odbiorca przesyłki powinni wiedzieć, że wybrany przedział czasowy na odbiór lub dostarczenie paczki – o ile nie jest to usługa specjalna (np. dostarczenie na rano) – czasem nie jest możliwy do spełnienia przez kuriera. Dzieje się tak choćby dlatego, że istnieją zarówno “wewnętrzne” jak i “zewnętrzne” sytuacje uniemożliwiające kurierowi bycie punktualnym.

Powodem bycia “niepunktualnym” jest choćby spora liczba przesyłek do obsłużenia konkretnego dnia. Kurierzy pracujący dla poszczególnych firm kurierskich mają swoje obszary pracy, po których zazwyczaj się poruszają. Jeśli obszar jest duży, a liczba zleceń na dany dzień również spora, może to być powodem opóźnień w odbiorze przesyłki. 

Pamiętajmy także o zdarzeniach, na które wpływu nie ma nikt – czyli o zdarzeniach losowych. Na drodze punktualności stoją miejskie korki, niedyspozycja fizyczna czy choroba kuriera, wypadki drogowe i wiele innych. Pamiętajmy o tym podczas spóźnienia kuriera.

Wpływ na odbiór przesyłki przez kuriera ma również godzina złożenia zamówienia na tę usługę przez Nadawcę. Jeśli dyspozycja odbioru jest wydana rano, istnieje spora szansa na przyjazd kuriera jeszcze tego samego dnia (wpływ na to ma m.in. adres nadania).

Godziny odbioru paczek przez kurierów – to musisz wiedzieć

Zebraliśmy deklarowane godziny odbioru paczek przez kurierów z poszczególnych firm kurierskich. Nadawca przesyłki powinien jednak mieć świadomość tego, że są to godziny umowne, zależne od czynników wymienionych w akapicie wyżej. 

  • godziny odbioru paczek InPost (+ paczkomaty): od poniedziałku do piątku od godziny 10:00 do 17:00;
  • godziny odbioru paczek w DPD: dni robocze, w godzinach od 8:00 do 18:00. Przy opcji „DPD doręczenie w sobotę”, paczki dostarczane i odbierane są od 8:00 do 17:00;
  • godziny odbioru paczek UPS: w tym samym lub kolejnym dniu roboczym. Można także zaplanować odbiór przesyłki UPS na stronie Przewoźnika i wskazać preferowany przedział godzinowy;
  • godziny odbioru paczek w DHL: od poniedziałku do piątku, między godziną 8:00 i 18:00;
  • godziny odbioru paczek w FedEx: w dni robocze, w godzinach 8:00 – 18:00;
  • godziny odbioru paczek w Geis: w dni robocze, od 8:30 do 18:30;
  • godziny odbioru paczek w Poczta Polska: w dni robocze, w godzinach 8:30 – 17:30.

Kurierzy przestrzegają podanych wyżej godziny odbioru (ale także doręczenia). Zdarza się także coraz częściej, że kurierzy przed przyjazdem po paczkę kontaktują się telefonicznie z Nadawcą i uprzedzają o swojej wizycie. Pamiętajmy jednak, że nie jest to reguła, ani obowiązek kuriera, a wyłącznie działanie mające usprawnić i uprościć cały proces zarówno kurierowi, jak i Nadawcy paczki.