Jak spakować przesyłkę Poczty Polskiej?

Zastosowanie opakowania dostosowanego do formy, masy i wielkości wysyłanych przedmiotów, pozwoli doręczyć Twoje przesyłki w gwarantowanych terminach i w nienaruszonym stanie.

Zobacz, jak dobrać opakowanie i prawidłowo spakować przesyłkę Poczty Polskiej.

  • Przesyłkę możesz wysłać bez opakowania lub częściowo opakowaną (z wyjątkiem przesyłek z zadeklarowaną przez nadawcę wartością). Pod warunkiem, że nie jest narażona na uszkodzenie lub zaginięcie części składowych, ani nie uszkodzi innych przesyłek. Nalepkę adresową możesz umieścić bezpośrednio na przesyłanej rzeczy.
    Zobacz również: Główne zasady pakowania przesyłek
  • Jeśli chcesz śledzić swoją przesyłkę, zapewnij możliwość skanowania jej kodu na każdym etapie transportu. Bardzo ważne, by kod nie był załamany ani zagięty.
  • Jeśli kształt przesyłki lub jej opakowanie uniemożliwiają umieszczenie naklejki adresowej, możesz zastosować tabliczkę lub przywieszkę (koniecznie wykonaną z trwałego, sztywnego materiału)  i przymocować ją do przesyłki.
  • Opakowanie nieuszkodzone, a uprzednio wykorzystane do nadania przesyłki, możesz wykorzystać ponownie, jednak wyłącznie do przesyłek bez zadeklarowanej wartości i pod warunkiem zakrycia wszelkich znaków opisujących poprzednią przesyłkę.
  • Opakowanie przesyłki o zadeklarowanej wartości powyżej 100 zł:
    • musi być wykonane z nieprzezroczystego materiału,
    • powinno uniemożliwiać dostęp do zawartości bez pozostawienia widocznych śladów,
    • powinno umożliwić umieszczenie dodatkowych zabezpieczeń w postaci nalepek czy etykiet samoprzylepnych, taśmy samoprzylepnej z logo nadawcy lub Poczty Polskiej,
    • powinno mieć widoczną deklarowaną wartość na nalepce adresowej (dodatkowo możesz podać wartość na opakowaniu):
      a. Na naklejce adresowej w polu „Wartość” – tylko cyframi,
      b. Na opakowaniu przesyłki – cyframi i słownie,
      -powinno być oznaczone czerwoną literą W.
  • Na opakowaniu przesyłki możesz umieścić własne odciski pieczęci firmowych, taśmy samoprzylepne, nalepki, napisy i rysunki o charakterze informacyjnym lub reklamowym (np. logo firmy), jeśli:
    • nie utrudniają odczytania adresu ani umieszczenia nalepek, napisów lub pieczęci pocztowych,
    • nie są podobne do znaczków pocztowych i innych znaków opłaty oraz odcisków pieczęci pocztowych lub maszyn do frankowania, stosowanych zarówno przez Pocztę Polską, jak i przez innych operatorów pocztowych,
    • nie zawierają znamion korespondencji pisemnej, a w szczególności nie wskazują na sposób postępowania z przesyłką przy jej przemieszczaniu i doręczaniu (stosowanie przez nadawcę na opakowaniu przesyłki taśm samoprzylepnych, nalepek i napisów, wskazujących na sposób postępowania z przesyłką przy jej przemieszczaniu i doręczaniu jest możliwe wyłącznie w przypadku zlecenia realizacji usług dodatkowych, takich jak np.: „Ostrożnie”, „Potwierdzenie odbioru”, „Sprawdzenie zawartości”),
    • ich treść i wizerunek nie są zabronione prawem.
  • Możesz zastosować na opakowaniu przesyłki taśmy samoprzylepne, nalepki i napisy, wskazujące na sposób postępowania z przesyłką przy jej przemieszczaniu i doręczaniu, wyłącznie w przypadku zlecenia realizacji odpowiednich usług dodatkowych, a także w przypadku wybrania ubezpieczenia.

To może być dla Ciebie ważne:

Did you find this FAQ helpful?
0
0