23 listopada 2022
Ostatni kwartał roku to intensywny czas w branży e-commerce. Klienci w porównaniu z poprzednimi kwartałami, kupują on-line znacznie więcej, co wiąże się ze wzmożonym zapotrzebowaniem na usługi kurierskie.
Szczyt wysyłkowy rozpoczyna się w drugiej połowie listopada od Black Friday – największego święta zakupów. Sklepy oferują wtedy wiele zniżek, promocji i rabatów. Jest to też początek sezonu świątecznych zakupów, który trwa do końca roku. Z obserwacji poprzednich lat wiemy, że dzienna liczba nadawanych przesyłek w tym czasie, może wzrosnąć nawet o 50%. Przewoźnicy w tym gorącym okresie, zwiększają flotę kurierską, szykują powierzchnie magazynowe, tak aby mogli obsłużyć, jak największą ilość przesyłek. W tym czasie szczególnie niepożądane są przesyłki niestandardowe, duże, zapakowane niezgodnie z wymogami, ponieważ zajmują więcej miejsca w samochodach, a czas potrzebny na ich obsługę wydłuża się. Firmy kurierskie chcą ograniczyć liczbę takich przesyłek, dlatego rygorystycznie podchodzą do swoich wytycznych i regulaminów przewozu, a Nadawców paczek niestosujących się do zasad obciążają dodatkowymi kosztami.
Cena wysyłki paczki jest ustalana przed jej nadaniem, na podstawie wymiarów, wagi oraz sposobu zapakowania, jakie zostały podane podczas składania zlecenia.Weryfikacji zleconej przesyłki ze stanem faktyczny nie dokonuje kurier podczas odebrania jej od Nadawcy. Paczka jest kontrolowana przez certyfikowane narzędzia pomiarowe (skanery), znajdujące się w oddziałach nadania lub centralnej sortowni Przewoźnika. Jeśli parametry paczki zadeklarowane przez Nadawcę są inne niż w rzeczywistości, system informatyczny to odnotowuje, a informacja o dopłacie jest przekazywana do nadawcy.
Przesyłki niestandardowe i duże paczki zajmują sporo miejsca na samochodach kurierów i tym samym ograniczają ilość pozostałych przesyłek, z tego powodu firma kurierska UPS regularnie wprowadza dopłatę sezonową. W sezonie wysokim dopłaty są dodatkowo doliczane do istniejących stawek i opłat do przesyłek kwalifikowanych jako:
Więcej informacji na temat dopłaty sezonowej w UPS znajdziesz we wpisie:
Dopłata sezonowa w UPS – Apaczka
Czeka nas okres pełen wyzwań, ale szczyt paczkowy wcale nie musi być dla nas trudnym czasem. Przestrzegajmy regulaminu Przewoźnika, weryfikujmy sposób pakowania naszych przesyłek i ich wymiary, tak abyśmy tam, gdzie to możliwe nie musieli uiszczać dodatkowych opłat. Pamiętajmy, że większa liczba przesyłek, to także większa ilość zakupów wykonanych przez Klientów w naszym sklepie. Bądźmy na to gotowi i cieszmy się tym czasem!
E-commerce
Polska i Czechy liderami punktów typu OOH. Skąd to wynika?
10 października 2024
Jak prowadzić dochodowy i globalny e-commerce?
Ekspansja zagraniczna do Austrii. Co warto wiedzieć o lokalnym rynku e-commerce?
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)