Data publikacji: 23 listopada 2022
Data aktualizacji: 25 sierpnia 2025
Szacowany czas czytania: 3 minuty
Ostatni kwartał roku to intensywny czas w branży e-commerce. Klienci w porównaniu z poprzednimi kwartałami, kupują on-line znacznie więcej, co wiąże się ze wzmożonym zapotrzebowaniem na usługi kurierskie.
Szczyt wysyłkowy rozpoczyna się w drugiej połowie listopada od Black Friday – największego święta zakupów. Sklepy oferują wtedy wiele zniżek, promocji i rabatów. Jest to też początek sezonu świątecznych zakupów, który trwa do końca roku. Z obserwacji poprzednich lat wiemy, że dzienna liczba nadawanych przesyłek w tym czasie, może wzrosnąć nawet o 50%. Przewoźnicy w tym gorącym okresie, zwiększają flotę kurierską, szykują powierzchnie magazynowe, tak aby mogli obsłużyć, jak największą ilość przesyłek. W tym czasie szczególnie niepożądane są przesyłki niestandardowe, duże, zapakowane niezgodnie z wymogami, ponieważ zajmują więcej miejsca w samochodach, a czas potrzebny na ich obsługę wydłuża się. Firmy kurierskie chcą ograniczyć liczbę takich przesyłek, dlatego rygorystycznie podchodzą do swoich wytycznych i regulaminów przewozu, a Nadawców paczek niestosujących się do zasad obciążają dodatkowymi kosztami.
Cena wysyłki paczki jest ustalana przed jej nadaniem, na podstawie wymiarów, wagi oraz sposobu zapakowania, jakie zostały podane podczas składania zlecenia.Weryfikacji zleconej przesyłki ze stanem faktyczny nie dokonuje kurier podczas odebrania jej od Nadawcy. Paczka jest kontrolowana przez certyfikowane narzędzia pomiarowe (skanery), znajdujące się w oddziałach nadania lub centralnej sortowni Przewoźnika. Jeśli parametry paczki zadeklarowane przez Nadawcę są inne niż w rzeczywistości, system informatyczny to odnotowuje, a informacja o dopłacie jest przekazywana do nadawcy.
Przesyłki niestandardowe i duże paczki zajmują sporo miejsca na samochodach kurierów i tym samym ograniczają ilość pozostałych przesyłek, z tego powodu firma kurierska UPS regularnie wprowadza dopłatę sezonową. W sezonie wysokim dopłaty są dodatkowo doliczane do istniejących stawek i opłat do przesyłek kwalifikowanych jako:
Więcej informacji na temat dopłaty sezonowej w UPS znajdziesz we wpisie:
Dopłata sezonowa w UPS – Apaczka
Czeka nas okres pełen wyzwań, ale szczyt paczkowy wcale nie musi być dla nas trudnym czasem. Przestrzegajmy regulaminu Przewoźnika, weryfikujmy sposób pakowania naszych przesyłek i ich wymiary, tak abyśmy tam, gdzie to możliwe nie musieli uiszczać dodatkowych opłat. Pamiętajmy, że większa liczba przesyłek, to także większa ilość zakupów wykonanych przez Klientów w naszym sklepie. Bądźmy na to gotowi i cieszmy się tym czasem!
Zamów kuriera po odbiór Twojej przesyłki!
Skorzystaj z oferty największych firm kurierskich
Porady
Oszczędzaj od pierwszej paczki i zwiększaj sprzedaż z pakietami startowymi od Apaczka.pl
1 października 2025
94% Polaków wybiera Paczkomat® InPost. Czy stała cena na wysyłki do 2027 roku to największa ulga dla e-commerce?
19 listopada 2025
Jak skrócić czas dostawy bez zwiększania kosztów? 4 lekcje dla ecommerce
11 września 2025
Przesyłki zagraniczne
Cross-border do Szwajcarii: jak skutecznie wejść z polskim e-commerce na rynek premium?
6 października 2025
Apaczka.pl x Packeta – wysyłaj szybciej, taniej i wygodniej za granicę!
16 września 2025
Jak będą wyglądać przesyłki do USA po 1 września 2025 roku?
26 sierpnia 2025