Przesyłka pozasystemowa

Czym jest przesyłka pozastystemowa?

Przesyłką pozasystemową określamy wszystkie zlecenia, które:

  • Klient złożył w systemie, ale nie wydrukował listu przewozowego, który powinien przykleić na przesyłkę. W takiej sytuacji kurier odbierając przesyłkę zmuszony jest wypisać tzw. list ręczny z nowym numerem,
  • są zwrotami do nadawcy bądź przeadresowaniami przesyłek w przypadku przewoźników, którzy dla tego typu zdarzeń nadają nowy numer listu.

W powyższych przypadkach, przewoźnicy obciążają nas kosztami zleceń.
Z racji braku odpowiednika, unikatowego numeru listu, w systemie (numer nadany podczas składania zlecenia jest inny niż ten, który został użyty do transportu) zlecenia te określamy jako pozasystemowe.

Obciążenia za listy pozasystemowe mogą następować z opóźnieniem. Wynika to z czasu niezbędnego na przypisanie listu pozasystemowego do prawidłowego konta Klienta. Zgodnie z prawem przewozowym, obciążenia za transport możemy dokonać do 12 miesięcy od daty nadania paczki.

List ręczny

Wygenerowanie i umieszczenie na przesyłce etykiety pobranej z naszego systemu jest konieczne, aby uniknąć dopłat związanych z ręcznym wypisaniem listu przewozowego przez kuriera, a także dodatkowych opłat naliczonych bezpośrednio przez przewoźnika. W sytuacji, kiedy nadawca nie umieści na przesyłce listu przewozowego pobranego z apaczka.pl, kurier może wypisać list ręczny, jednak za dane w nim zawarte (kwota pobrania bądź nr rachunku) odpowiada nadawca przesyłki i poświadcza ich prawidłowość podpisem. 

List wypisany przez kuriera:

  • na firmę apaczka.pl wiąże się z dodatkową opłatą naliczaną przez apaczka.pl lub / i przewoźnika. Patrz Cennik i Regulamin,
  • bez wskazania płatnika, wiąże się z obciążeniem, najczęściej odbiorcy. Opłata za przesyłkę wg stawek standardowych przewoźnika.  

Zobacz również:

  • Który przewoźnik gwarantuje doręczenie przesyłki na wskazany dzień i do konkretnej godziny? 
Did you find this FAQ helpful?
0
0