Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, w 2021 roku w Polsce działalność rozpoczęło prawie 340 000 nowych firm. Tylko od początku 2022 roku COIG odnotował powstanie prawie 91 000 firm. To oznacza, że każdego dnia w Polsce powstaje średnio około 1000 nowych firm. Skala konkurencji rynkowej na tę chwilę jest więc ogromna, a przecież te liczby nie pokazują podmiotów, które rozpoczęły swoją działalność przed rokiem 2021.

Przed firmami, które dopiero rozpoczęły działalność w sieci, stoją dwa ogromne wyzwania, od których zależy powodzenie prowadzonego biznesu. Pierwszym z nich jest oferta produktowa, przygotowana tak aby przyciągnąć klientów i sprawić, że chętnie i regularnie będą robić zakupy w e-sklepie. 

Drugie wyzwanie to wyróżnienie się na tle kilku tysięcy podobnych e-biznesów. Jednym ze sposobów na wybicie się na tle konkurencji jest na przykład skuteczna opieka posprzedażowa i zaopiekowanie klienta końcowego tak, aby wzbudzić w nim lojalność i chęć powrotu do sklepu w przyszłości.

Apaczka wspiera biznesy – zarówno już istniejące, jak i te, które dopiero rozpoczęły swoją działalność. Naszym klientom dostarczamy nie tylko atrakcyjne rozwiązania logistyczne, takie jak dostęp do najpopularniejszych firm kurierskich, zorganizowane akcje wysyłkowe, przesyłki krajowe i międzynarodowe, przesyłki paletowe czy profesjonalna obsługa oraz wsparcie na każdym etapie procesu wysyłkowego, ale również skuteczne rozwiązania technologiczne w ramach oferty Apaczka PRO: PRO Help, PRO Self, PRO Smart oraz nowości na rynku – PRO Brand.

O tym, czym jest oferta Apaczka PRO i jakie korzyści Użytkownikom zapewnia pakiet PRO Brand, opowiada Marcin Susmanek, Członek Zarządu firmy Wolante Investments (właściciel platformy technologicznej Apaczka.pl).

Czym są usługi Apaczka PRO?

Usługi Apaczka PRO to zestaw narzędzi, których celem jest wsparcie firm – szczególnie działających w obszarze e-commerce – w zarządzaniu procesem wysyłkowym na każdym jego etapie. Apaczka od 2009 roku wspiera firmy działające na rynku polskim i doskonale rozumie ich potrzeby. Dlatego regularnie prowadzimy badania z naszymi Klientami i uczestnikami rynku. Dzięki temu wiemy, jakie wyzwania napotykają w codziennej wysyłce przesyłek. Niezależnie od wielkości sklepu i skali działalności chcemy, żeby każdy z naszych użytkowników mógł zaoferować swoim klientom doświadczenie na poziomie największych marek w branży e-commerce.

W ramach produktów Apaczka PRO rozwijamy narzędzia, dzięki którym firmy mogą szybciej realizować zlecenia oraz oferować takie doświadczenie, którego klienci sklepów internetowych oczekują. Wśród nich znajdują się między innymi rozwiązania ułatwiające nadawanie i zarządzanie przesyłkami – zarówno dla Klientów, którzy nadają na popularnych marketplace i nie mieli potrzeb budowy własnego sklepu, jak i dla podmiotów, które sprzedają w modelu omnichannel. Apaczka PRO to również narzędzia pozwalające na budowanie silnej marki sklepów naszych Klientów – dzięki personalizacji komunikacji na temat statusu zamówienia i wysyłki. Dzięki ofercie PRO nasi Klienci mają też lepszą kontrolę nad procesem wysyłkowym.

Na czym polega usługa PRO Brand – nowość w ofercie Apaczka PRO?

Usługa PRO Brand to pakiet możliwości pozwalających na personalizację komunikacji z klientami e-sklepu na etapie posprzedażowym. Usługa PRO Brand pozwala właścicielom e-commerce na stworzenie spersonalizowanego stylu komunikacji z kupującymi w procesie posprzedażowym, związanym ze statusem i śledzeniem przesyłki. W ramach PRO Brand można również promować swój sklep internetowy dzięki możliwości stworzenia strony śledzenia przesyłki w layoucie odpowiadającym wyglądowi sklepu internetowego. 

PRO Brand umożliwia właścicielom e-sklepów budowanie indywidualnej relacji z klientami, dzięki decydowaniu o treści i stylu komunikacji w powiadomieniach o statusie przesyłki.

Co zyskają właściciele e-sklepów, korzystający z usługi PRO Brand?

Usługa PRO Brand pozwala na tworzenie spersonalizowanych, dostosowanych do szaty graficznej treści, dzięki czemu e-sklepy zyskują kolejne narzędzie do budowania rozpoznawalności oraz pożądanego wizerunku swojej marki. Dzięki udostępnieniu ikon mediów społecznościowych istnieje szansa na zwiększenie popularności tych serwisów i zwiększenie widoczności marki w komunikacji z kupującym, co może przełożyć się na zwiększenie generowania ruchu w sklepie internetowym (interaktywne elementy marki kierują od razu na stronę e-sklepu), a w konsekwencji na wyniki sprzedaży.

Użytkownicy PRO Brand mają także możliwość zamieszczenia banera na spersonalizowanej stronie śledzenia, co jest idealną okazją do ciągłego lub sezonowego promowania oferty e-sklepu. Z kolei czytelne informacje o statusie przesyłki, w połączeniu z atrakcyjnym wyglądem powiadomień, pozwalają na zmniejszenie zapotrzebowania na bezpośrednią obsługę Klienta, przy jednoczesnym zachowaniu pozytywnego doświadczenia zakupowego.

Na jakie potrzeby podmiotów e-commerce i trendy rynkowe odpowiada usługa PRO Brand?

Wraz z rozwojem branży e-commerce w Polsce Klienci robiący zakupy w e-sklepach oczekują doświadczeń zakupowych na najwyższym poziomie. Sprzedawcy, którym zależy na wzroście i rozwoju biznesu, wprowadzają w związku z tym różne udogodnienia na poziomie swoich e-sklepów. Oferują na przykład szeroki zakres metod dostawy tak, żeby ich Klient mógł wybrać swojego preferowanego kuriera. 

Niewielu z Właścicieli małych i średnich firm zdaje sobie sprawę z tego, że takie udogodnienia można wprowadzać również w komunikacji z klientami po nadaniu przesyłki.

Konsumenci są najbardziej zaangażowani podczas procesu dostawy. To szansa na zbudowanie zaufania do marki, z której obecnie mało kto korzysta. Dlatego oferujemy narzędzia pozwalające na stworzenie wyróżniającej się komunikacji. Każde powiadomienie o statusie przesyłki może przekładać się na wzrost zadowolenia i lojalności klientów.

Dzięki temu, że Apaczka działa na rynku od 2009 r., doskonale rozumiemy i znamy wyzwania związane z różnymi, często przedstawionymi w techniczny sposób, statusami firm przewozowych. Dlatego w usłudze PRO Brand prezentujemy statusy w sposób czytelny i zrozumiały dla odbiorcy, dzięki czemu zmniejszamy prawdopodobieństwo interwencji lub problemów z doręczeniem przesyłki.

Do kogo skierowana jest oferta PRO Brand?

Oferta PRO Brand skierowana jest do wszystkich, którzy chcą zwiększać efektywność swojej sprzedaży online, poprzez świadome budowanie jakości i zaufania do własnej marki.

Jak aktywować usługę PRO Brand?

Aktywacja jest bardzo prosta. Wystarczy założyć bezpłatne konto na platformie Apaczka.pl, w części “Apaczka PRO” wybrać odpowiedni pakiet i postępować zgodnie z instrukcjami. 

Dodatkowo dzięki rejestracji na platformie Apaczka.pl uzyskujemy, bez zobowiązań, dostęp do atrakcyjnej oferty wszystkich wiodących przewoźników na paczki krajowe, przesyłki paczkomatowe, przesyłki punktowe, palety i przesyłki międzynarodowe.

Dziękujemy za rozmowę.

PRO Brand – nowa jakość w obsłudze posprzedażowej w e-commerce

Podsumowując, każdy Właściciel mniejszego i większego e-commerce zdaje sobie sprawę z tego, że w prowadzeniu tego typu biznesu coraz większe znaczenie ma tzw. ostatnia mila, a więc posprzedażowa opieka nad klientem, aż do momentu odebrania przez niego przesyłki. Korzystając z oferty Apaczka PRO, a w szczególności z usługi PRO Brand każda firma ma szansę stworzyć więź ze swoimi odbiorcami, zapewnić im opiekę na każdym etapie procesu posprzedażowego, ale również – wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć poziom sprzedaży.