W dniach 7-9 maja br. w Katowicach miała miejsce XVI edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego - największego wydarzenia tego typu w Europie Centralnej. Misją Kongresu jest tworzenie szerokiego, różnorodnego i otwartego forum debaty na temat przyszłości gospodarki europejskiej i polskiej.

W drugim dniu EEC 2024 odbył się panel dyskusyjny “Od e-commerce do phygital”, w którym udział wzięła prezeska firmy Alsendo, Magda Magnuszewska. Wśród uczestników znaleźli się także przedstawiciele firm takich jak Amazon.pl, EY Polska, Medicover czy Pyszne.pl. Dyskutowano tam o przyszłości e-commerce oraz dynamicznym rozwoju tego sektora.  

Magda Magnuszewska, CEO Grupy Alsendo, podkreśliła kilka istotnych punktów dotyczących rozwoju rynku e-commerce:  

  • Tempo wzrostu rynku e-commerce jest niemal trzykrotnie szybsze niż handlu stacjonarnego, co dowodzi jego znacznej stabilności.  
  • Wyceny firm działających w sektorze e-commerce powróciły do poziomów sprzed pandemii, osiągając nawet 2,5-krotnie wyższe wartości niż sklepy stacjonarne. To świadczy o zdrowym stanie sprzedaży online.  
  • Pomimo tego, że koszty pozyskania użytkownika oraz utrzymania sklepu internetowego są wysokie, małe sklepy coraz częściej przekształcają się w platformy handlowe.  
  • Małe sklepy integrują swoje oferty na większych platformach, co zmusza marki do znalezienia swojego miejsca na tych platformach, aby efektywnie dotrzeć do klientów.  

Podsumowanie debaty przygotowała także Redakcja serwisu DlaHandlu.pl. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem.