11 kwietnia 2023
Szacowany czas czytania: 4 minuty
Handel transgraniczny to obecnie bardzo popularny kierunek rozwoju dla wielu przedsiębiorstw. Coraz więcej firm decyduje się na rozszerzenie swojej działalności o sprzedaż międzynarodową, wykorzystując różnorodne narzędzia i platformy e-commerce. Dowiedz się, gdzie rozpocząć sprzedaż za granicę.
Z badania przeprowadzonego przez IdoSell, czyli jednej z najpopularniejszych polskich platform sklepowych wynika, że aż 45 proc. sprzedawców, których sklepy działają w oparciu o IdoSell, prowadziło w ubiegłym roku sprzedaż za granicę. W raporcie z badania możemy wyczytać również, że w ciągu ostatnich lat polskie e-sklepy sprzedawały najwięcej na rynku niemieckim (380 mln GMV w 2022 roku) i czeskim (166 mln GMV). GMV to nic innego, jak wartość złożonych zamówień.
Polscy przedsiębiorcy chętnie eksploatują rynek niemiecki, ponieważ rodzime sklepy są w stanie sprostać wysokim wymaganiom klientów zza zachodniej granicy oraz mogą zapewnić im szybką dostawę. Z kolei rynek czeski, choć niewielki, wciąż przyciąga uwagę polskich przedsiębiorców. Jednym z powodów jest brak dominującej platformy marketplace, co otwiera szanse dla mniejszych i średnich firm na ekspansję i zdobycie udziału w rynku.
Przede wszystkim, trzeba pamiętać o tym, że ekspansja zagraniczna wymaga ostrożnego planowania i realizacji. Warto działać stopniowo i skupić się na jednym lub kilku rynkach. Warto przetestować swój potencjał na rynku czeskim i słowackim, ponieważ to kraje bliskie nam kulturowo. Oczywiście, trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak preferencje klientów, metody płatności i dostawy, ale te rynki są stosunkowo łatwe do zrozumienia i obsługi.
Tworzenie sklepu internetowego wiąże się z dużą ilością pracy, tym bardziej przy chęci sprzedaży za granicę. Konieczne jest poświęcenie czasu na poznanie preferencji klientów w danym kraju, ich zwyczajów płatniczych czy sposobów odbierania paczek. Ważne jest także, żeby sklep wyglądał podobnie do innych dostępnych na rynku, dzięki czemu klienci zza granicy nie będą czuli się w nim obco.
IdoSell na bieżąco analizuje, które rozwiązania są najlepsze, najczęściej stosowane i najbardziej popularne wśród lokalnych klientów, żeby następnie pracować nad odpowiednią integracją z platformą. To umożliwia e-sklepom, które decydują się na ekspansję na zagraniczne rynki, skorzystanie ze wszystkich niezbędnych elementów do skutecznego przyciągania ruchu, przetłumaczenia oferty, wyliczenia właściwego podatku VAT, a także dostarczenia klientowi informacji o miejscu odbioru paczki — w sumie zapewnia pełną obsługę procesu sprzedaży za granicę.
Jednym z najważniejszych kroków jest wybór odpowiednich partnerów logistycznych, którzy są w stanie zapewnić nie tylko konkurencyjne ceny, ale także wysoką jakość usług. Dzięki temu można zapewnić swojemu biznesowi szybką i niezawodną dostawę produktów do klientów, co przekłada się na ich zadowolenie i w efekcie wzrost sprzedaży. Na serwisie Apaczka.pl dostępnych jest ponad 50 integracji z platformami typu e-commerce, ERP, czy WMS. Na szczególną uwagę zasługuje możliwość integracji z platformą e-commerce IdoSell.
Dzięki integracji sklepu internetowego od IdoSell z platformą Apaczka.pl zyskujesz m.in.:
To wszystko bez dodatkowego abonamentu i ukrytych opłat za utrzymanie konta.
Przesyłki zagraniczne
Jak sprzedawać za granicę i nie zostać w tyle konkurencji? Odkryj jak działa Inpost International – Twoi klienci już na to czekają
13 marca 2025
Porady
Jak skutecznie wdrożyć politykę zwrotów w swoim sklepie online? 6 kroków, które musisz poznać
3 marca 2025
Co to jest zlecenie transportowe? Jak poprawnie przygotować zlecenie przewozu?
28 lutego 2025
apaczka pro (5) logistyka (11) przesyłka (9) przesyłki niestandardowe (19) user experience (5) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)