Instrukcja integracji PartsManager

PartsManager to nowoczesna platforma do zarządzania sprzedażą, ofertami i stanami magazynowymi w wielu kanałach jednocześnie. Umożliwia integrację z popularnymi marketplace’ami, sklepami internetowymi oraz systemami ERP, automatyzując codzienne procesy sprzedażowe.

Dzięki integracji z Apaczka.pl, użytkownicy PartsManager mogą nie tylko generować etykiety nadawcze i śledzić przesyłki bezpośrednio z panelu, ale także automatycznie tworzyć przesyłki po wpłynięciu zamówienia, co znacząco usprawnia logistykę i oszczędza czas.
Poniższa instrukcja przeprowadzi Cię przez integrację w kilku prostych krokach.

Konfiguracja w Apaczka.pl

  1. Zaloguj się do swojego konta na apaczka.pl  
  2. W menu po lewej wybierz zakładkę Web API.
  3. Kliknij w przycisk Dodaj integrację.  
  4. Wprowadź nazwę źródła i kliknij Zapisz.  
  5. Wygeneruj klucze App Secret (widoczny jednorazowo) i App ID. Posłużą do późniejszej konfiguracji 

Konfiguracja w PartsManager

  1. W nowym oknie przeglądarki zaloguj się do swojego panelu w PartsManager. 
  2. Przejdź do zakładki Integracje i znajdź „Apaczka by Alsendo” i wybierz „Dodaj”. 
  3. Wprowadź wygenerowane wcześniej klucze API oraz uzupełnij domyślne dane:  
    • dane nadawcy 
    • wymiary oraz wagę paczki 
    • punkty nadania (jeżeli planujesz nadawać paczki w punkcie) 
    • rodzaj wydruku, sposób nadania oraz rodzaj przesyłki 
  4. Po uzupełnieniu danych zapisz zmiany. Pozwoli Ci to również wybrać domyślną usługę wysyłkową. 

Nadanie paczki po stronie PartsManager

  1. Gdy zlecenie wpadnie w zakładkę Zamówienia – Lista zamówień w jego szczegółach w sekcji „Przesyłki” widoczny będzie przycisk z utworzoną integracją. 
  1. Jego naciśnięcie wywoła formularz nadawczy, domyślnie będą tam podstawione dane podane podczas konfiguracji, tj. waga, wymiary, domyślna usługa. 
  1. Paczkę można nadać bezpośrednio przyciskiem „Nadaj przesyłkę” lub dokonać opcjonalnej wyceny przyciskiem „Uzyskaj wycenę”.
  1. Nadanie paczki, które zakończyło się sukcesem skutkuje komunikatem o poprawności nadania, utworzeniem paczki oraz odłożeniem tej informacji w szczegółach zlecenia: 
  1. Z poziomu tej informacji można
    • pobrać etykietę 
    • bezpośrednio wydrukować etykietę 
    • anulować zlecenie 

Akcje masowe z poziomu listy zleceń

  1. Platforma oferuje możliwość masowego nadawania zleceń. 
  2. Zaznaczenie konkretnych zleceń z listy zamówień umożliwia wybór akcji masowych poprzez wybranie przycisku z ikonką ciężarówki w górnym panelu strony.
  1. Generowanie paczek poprzez te akcje masowe otwiera okienko, które umożliwi nadanie paczek.

WAŻNE! Weź pod uwagę, że paczki zostaną wygenerowane tym samy przewoźnikiem (wybranym w konfiguracji) i z tymi samymi wymiarami.

  1. Po masowym nadaniu możesz ponownie zaznaczyć zlecenia i zbiorczo pobrać etykiety. 

Dodanie kolejnego połączenia z Apaczka.pl

Dopasuj Ofertę

Chcesz otrzymać ofertę dostosowaną do Twojego biznesu


    Ile paczek wysyłasz miesięcznie?*

    do 2020-50powyżej 50

    Ile palet wysyłasz miesięcznie?*

    nie wysyłam1-55-20powyżej 20

    Dziękujemy! Formularz został wysłany

    Oddzwonimy do 24h.