Kwota sporna to kwota wynikająca z wystawionej faktury, do której została złożona reklamacja finansowa.Jest widoczna do momentu zamknięcia procesu reklamacyjnego i nie wymaga płatności do tego czasu.
Dla Klientów na przedpłacie (prepaid) kwota sporna widoczna jest w sekcji Moje konto w Panelu Klienta.
Wystarczy że w górnym prawym rogu najedziesz na ikonę portfela.
Po prawej stronie okna znajdziesz informacje na temat salda, limitu kredytowego i kwoty spornej.
Przykłady: 1. Jeżeli Twoje zadłużenie wynosi 30,00 zł i została ustawiona kwota sporna w wysokości 25,00 zł, to podczas składania nowego zlecenia, którego koszt wynosi 20,00 zł – system będzie wymagał opłacenia 25,00 zł (kosztu bieżącego zlecenia 20,00 zł + 5,00 zł zadłużenie bezsporne).
Stan konta : -30,00 zł Kwota sporna: 25,00 zł Dostępne saldo: –5,00 zł
2. Jeżeli na Twoim koncie widnieje kwota 20 zł oraz została ustawiona kwota sporna w wysokości 25,00 zł, to podczas składania nowego zlecenia, którego koszt wynosi 30,00 zł – nie jest konieczne opłacenie zlecenia. Twoje saldo wynosi 45 zł, czyli dysponujesz odpowiednią kwotą.
Stan konta: 20,00 zł Kwota sporna: 25,00 zł Dostępne saldo: 45,00 zł
Przykłady:1. Jeżeli Twoje zadłużenie wynosi 30,00 zł i została ustawiona kwota sporna w wysokości 25,00 zł, to podczas składania nowego zlecenia, którego koszt wynosi 20,00 zł – system będzie wymagał opłacenia 25,00 zł (kosztu bieżącego zlecenia 20,00 zł + 5,00 zł zadłużenie bezsporne).
Stan konta : -30,00 złKwota sporna: 25,00 złDostępne saldo: –5,00 zł
Stan konta: 20,00 złKwota sporna: 25,00 złDostępne saldo: 45,00 zł