Jak złożyć odwołanie od decyzji reklamacyjnej?

Rodzaje reklamacji kurierskich:

a) Reklamacje szkodowe:

  • nieterminowe doręczenie/koszty transportu,
  • uszkodzenie,
  • zagubienie.

Zobacz instrukcję składania reklamacji szkodowych.

b) Reklamacje faktur (związane są z dopłatami/audytami).

Zobacz instrukcję składania reklamacji faktur.

Reklamacje możemy złożyć jedynie do przesyłek doręczonych – wyjątkiem jest zagubienie.

Jeśli reklamacja została już złożona, należy wybrać z listy złożonych reklamacji lub przefiltrować np. po numerze listu, a następnie kliknąć „Szukaj”.

Kanały odwołania się od decyzji reklamacyjnej

Odwołanie od decyzji reklamacyjnej można złożyć na dwa sposoby:

  • a) elektronicznie – za pośrednictwem naszej platformy w sekcji „Reklamacje” w Panelu Klienta. Aby złożyć reklamację w formie elektronicznej należy zalogować się na konto i wybrać zakładkę „Reklamacje”,
  • w formie papierowej, listownie.

Sposoby złożenia odwołania

Reklamacje szkodowe 

  • …i kliknij Złóż reklamację.
  • Z listy rozwijanej wybierz „Odwołanie” i kliknij „Dalej”.
  • Następnie podaj numer listu przewozowego. W przypadku przesyłek wielopaczkowych, podaj główny numer listu przewozowego. Ważne! Odwołanie możemy złożyć jedynie do przesyłek, na które została złożona reklamacja i do których jest wydana decyzja.
  • Po wpisaniu numeru listu uzupełnij formularz zgłoszenia reklamacyjnego oraz załącz odpowiednie informacje/dokumenty, które uzupełnią pierwotną reklamację.
  • Po złożeniu, reklamacja powinna być widoczna na liście dostępnych reklamacji.

Reklamacje faktur

  • Zaloguj się do apaczka.pl i kliknij w zakładkę Reklamacje.
  • Wybierz zakładkę Reklamacje faktur
  • …i kliknij w przycisk Złóż reklamację.
  • Z listy rozwijanej wybierz Reklamacja faktur – Odwołanie od decyzji.
  • Następnie podaj nr listu przewozowego, do którego zostały doliczone dopłaty.
  • Wybierz / zaznacz dopłatę, z którą się nie zgadzasz oraz wpisz treść reklamowanej usługi. Zaakceptuj przyciskiem Dalej.
  • Po złożeniu, reklamacja powinna być widoczna na liście dostępnych reklamacji.
Did you find this FAQ helpful?
0
0