Co jest potrzebne do złożenia reklamacji?

W przypadku każdej składanej reklamacji potrzebne są odpowiednie informacje na temat reklamowanej przesyłki czy faktury oraz dokumenty, które muszą być dołączone do zgłoszenia. Poniżej przedstawiamy listę wymaganych dokumentów i informacji do złożenia konkretnej reklamacji.

 

Reklamacja – Koszty transportu / Nieterminowość

Roszczenie w przypadku tego rodzaju reklamacji, można złożyć tylko do kosztów transportu (anulowanie kosztu transportu).

Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):

  • Kopia listu przewozowego,
  • Pełnomocnictwo uzupełnione przez właściciela przesyłki (w załączeniu „Jak wypełnić”),
  • Treść zgłoszenia reklamacyjnego.

 Reklamacja – Uszkodzenie

Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):

  • Kopia listu przewozowego,
  • Pełnomocnictwo uzupełnione przez właściciela przesyłki,
  • Protokół szkody,
  • Potwierdzenie wartości (paragon bądź faktura),
  • Zdjęcia uszkodzeń (opcjonalnie),
  • Treść zgłoszenia reklamacyjnego,
  • Numer rachunku do wypłaty odszkodowania.

Ważne!

W przypadku przewoźnika Pocztex Ekspres 24 oraz Kurier 48, gdy roszczenie jest powyżej 100 zł, należy wypełnić dokument dla ubezpieczyciela (w załączeniu „Zgłoszenie szkodowe”).

W przypadku InPost, należy wypełnić załącznik nr 1-w załączeniu (dokument, gdzie uzupełnia się dane właściciela konta oraz numer rachunku do ewentualnej wypłaty odszkodowania).

Reklamacja – Zagubienie

Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):

  • Kopia listu przewozowego,
  • Pełnomocnictwo uzupełnione przez właściciela przesyłki,
  • Potwierdzenie nadania przesyłki z podpisem kuriera,
  • Potwierdzenie wartości (paragon bądź faktura),
  • Treść zgłoszenia reklamacyjnego (z dokładnym opisem zawartości przesyłki oraz sposobu opakowania),
  • Numer rachunku do wypłaty odszkodowania.

 

Ważne!

W przypadku przewoźnika Pocztex Ekspres 24 oraz Kurier 48, gdy roszczenie jest powyżej 100 zł, należy wypełnić dokument dla ubezpieczyciela (w załączeniu „Zgłoszenie szkodowe”).

W przypadku In Post, należy wypełnić załącznik nr 1-w załączeniu (dokument, gdzie uzupełnia się dane właściciela konta oraz numer rachunku do ewentualnej wypłaty odszkodowania).

Reklamacja – Dopłaty

Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):

  • Numer faktury, do której została naliczona dopłata,
  • Numer listu przewozowego,
  • Parametry przesyłki (waga, wymiary, sposób opakowania).

PRAWO PRZEWOZOWE:
Zgodnie z art.75 ust 3 pkt.2 lit.b Prawa Przewozowego, roszenia przeciwko przewoźnikowi przysługują z tytułu umowy przewozu przesyłek towarowych o inne roszczenia z tytułu umowy przewozu- nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką.

 

Nadaj z nami przesyłkę!

reklamacja pocztex

 

Załączniki:


Zobacz również: 

Reklamacje przesyłki (nieterminowe doręczenie, uszkodzenie/ubytek, zagubienie)

Adres kontaktowy

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

Copyright @ 2020 apaczka.pl

Adres kontaktowy

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

Copyright @ 2020 apaczka.pl.

Adres kontaktowy

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

Copyright @ 2020 apaczka.pl.