15 kwietnia 2021
Każdego dnia rynek KEP (rynek kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek) w Polsce obsługuje ponad milion przesyłek. Szacuje się, że do 2023 r. branża kurierska obsłuży prawie 850 mln paczek w ciągu roku. Skala wysyłek jest ogromna, dlatego zdarza się, że niektóre przesyłki kurierskie nie zostają dostarczone w przewidywanym terminie. Pozytywne jest jednak to, że 37% zaginionych paczek się odnajduje.
Jeśli masz konto na platformie logistycznej Apaczka.pl, to Twoje szanse na odnalezienie zaginionej paczki znacznie rosną. Pomagamy naszym Klientom zlokalizować przesyłki, wyjaśnić nieprawidłowości w statusach z przewoźnikiem, a także w ostateczności złożyć reklamację. Sprawdź, jak to wygląda w praktyce.
Aktualny status przesyłki zawsze szybko sprawdzisz w module śledzenia przesyłek kurierskich. Opracowaliśmy autorski system monitorowania paczek, który sprawdza statusy przesyłek u przewoźników, nawet co 30 minut.
Po wpisaniu numeru listu przewozowego i kliknięciu przycisku „Szukaj” otrzymasz informację o aktualnym statusie przesyłki (nowe/oczekuje na kuriera, odebrana,w doręczeniu, w drodze, doręczona, zwrot do nadawcy, wyjątek).
Status „Wyjątek”, może oznaczać że:
Jeżeli minął regulaminowy czas na doręczenie, a w module śledzenia nie pojawiają się nowe statusy to sygnał, że Twoja paczka mogła zaginąć.
Gdy po sprawdzeniu statusu okaże się, że przesyłka mogła zaginąć, nie wypełniaj od razu formularza reklamacyjnego!
W Apaczce mamy Centrum Wsparcia Klienta, które na Twoje zlecenie będzie interweniować bezpośrednio u kuriera, co może znacznie przyspieszyć proces poszukiwań. Abyśmy mogli zająć się Twoją sprawą, musisz przekazać do CWK zgłoszenie interwencji.
W tym celu zaloguj się do Panelu Klienta i w lewym panelu wybierz „Formularz kontaktowy”. Następnie kliknij żółty przycisk „Utwórz zgłoszenie”. Otworzy się menu kaskadowe, gdzie kolejno wybierz:
Wypełnij i wyślij formularz. Teraz Centrum Wsparcia Klienta może w Twoim imieniu interweniować bezpośrednio u przewoźnika, co znacznie przyspieszy procedurę. Dostaniesz od nas informację zwrotną. Według naszych statystyk aż 37 % przesyłek udaje nam się odnaleźć.
Podobnie jak w innych sektorach usług zdarzają się sytuacje, w których Klient ma prawo złożyć reklamację usług. W przypadku usług kurierskich, reklamacje są najczęściej składane z powodu niedostarczenia/zaginięcia paczki lub uszkodzenia przesyłki w transporcie. Według naszych statystyk, pomagamy odnaleźć aż 37% przesyłek. Niestety nie każdą zaginioną przesyłkę udaje się odszukać, zawsze jednak staramy się pomóc naszym Klientom. W przypadku, kiedy nasza interwencja u przewoźnika będzie bezowocna należy zgłosić reklamację szkodową. Procedury u przewoźników różnią się, dlatego przygotowaliśmy listę artykułów, w których w sposób szczegółowy opisujemy proces reklamacyjny:
Więcej informacji i opisy procedur dla niewymienionych powyżej przewoźników znajdziesz, wpisując interesującą Cię frazę, w wyszukiwarce w zakładce Centrum Pomocy.
E-commerce
Cross-border do Czech. Radzimy, jak zaplanować ekspansję Twojego e-commerce do naszych południowych sąsiadów!
5 marca 2024
Ekologia
Czas na zrównoważony rozwój. Ekologiczne trendy w biznesie w 2024 roku
19 lutego 2024
Porady
Prowadzisz e-commerce i wysyłasz przesyłki do klientów? Zainteresuj się BDO
15 lutego 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)
Serwis apaczka.pl korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności