Każdego dnia rynek KEP (rynek kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek) w Polsce obsługuje ponad milion przesyłek. Szacuje się, że do 2023 r. branża kurierska obsłuży prawie 850 mln paczek w ciągu roku. Skala wysyłek jest ogromna, dlatego zdarza się, że niektóre przesyłki kurierskie nie zostają dostarczone w przewidywanym terminie. Pozytywne jest jednak to, że 22% zaginionych paczek się odnajduje.

Jeśli masz konto na platformie logistycznej Apaczka.pl, to Twoje szanse na odnalezienie zaginionej paczki znacznie rosną. Pomagamy naszym Klientom zlokalizować przesyłki, wyjaśnić nieprawidłowości w statusach z przewoźnikiem, a także w ostateczności złożyć reklamację. Sprawdź, jak to wygląda w praktyce.

Jak sprawdzić status przesyłki?

Aktualny status przesyłki zawsze szybko sprawdzisz w module śledzenia przesyłek kurierskich. Opracowaliśmy autorski system monitorowania paczek, który sprawdza statusy przesyłek u przewoźników, nawet co 30 minut.

Po wpisaniu numeru listu przewozowego i kliknięciu przycisku „Szukaj” otrzymasz informację o aktualnym statusie przesyłki (nowe/oczekuje na kuriera, odebrana,
w doręczeniu, w drodze, doręczona, zwrot do nadawcy, wyjątek).

Status „Wyjątek”, może oznaczać że:

  • kurier podjął pierwszą próbę doręczenia przesyłki, ale nie było odbiorcy,
  • przesyłka jest błędnie zaadresowana,
  • odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki,
  • przesyłka nie dotarła na magazyn doręczający.

Jeżeli minął regulaminowy czas na doręczenie, a w module śledzenia nie pojawiają się nowe statusy to sygnał, że Twoja paczka mogła zaginąć. 

Przesyłka nie została doręczona? Będziemy interweniować u przewoźnika.

Gdy po sprawdzeniu statusu okaże się, że przesyłka mogła zaginąć, nie wypełniaj od razu formularza reklamacyjnego!

W Apaczce mamy Centrum Wsparcia Klienta, które na Twoje zlecenie będzie interweniować bezpośrednio u kuriera, co może znacznie przyspieszyć proces poszukiwań. Abyśmy mogli zająć się Twoją sprawą, musisz przekazać do CWK zgłoszenie interwencji.

W tym celu zaloguj się do Panelu Klienta i w lewym panelu wybierz „Formularz kontaktowy”. Następnie kliknij żółty przycisk „Utwórz zgłoszenie”. Otworzy się menu kaskadowe, gdzie kolejno wybierz:

  • Nadania i Doręczenia
  • Niedoręczona przesyłka
  • Przesyłka niedostarczona – interwencja

Wypełnij i wyślij formularz. Teraz Centrum Wsparcia Klienta może w Twoim imieniu interweniować bezpośrednio u przewoźnika, co znacznie przyspieszy procedurę. Dostaniesz od nas informację zwrotną. Według naszych statystyk aż 22% przesyłek udaje nam się odnaleźć.

Kiedy złożyć reklamację szkodową?

Podobnie jak w innych sektorach usług zdarzają się sytuacje, w których Klient ma prawo złożyć reklamację usług. W przypadku usług kurierskich, reklamacje są najczęściej składane z powodu niedostarczenia/zaginięcia paczki lub uszkodzenia przesyłki w transporcie. Według naszych statystyk, pomagamy odnaleźć aż 22% przesyłek. Niestety nie każdą zaginioną przesyłkę udaje się odszukać, zawsze jednak staramy się pomóc naszym Klientom. W przypadku, kiedy nasza interwencja u przewoźnika będzie bezowocna należy zgłosić reklamację szkodową. Procedury u przewoźników różnią się, dlatego przygotowaliśmy listę artykułów, w których w sposób szczegółowy opisujemy proces reklamacyjny: 

Więcej informacji i opisy procedur dla niewymienionych powyżej przewoźników znajdziesz, wpisując interesującą Cię frazę, w wyszukiwarce w zakładce Centrum Pomocy.