Jak możemy Ci pomóc?

  • 95% Klientów apaczka.pl pozytywnie ocenia artykuły w Centrum Pomocy

Procedura zgłoszenia reklamacji szkodowej DPD

Reklamacja DPD

Jeśli chcesz złożyć reklamację, przeczytaj poniższe praktyczne informacje, dotyczące dokumentów i kroków, które należy podjąć, niezbędnych do jej złożenia. Sprawdź również Regulamin DPD.

Sposób składania reklamacji DPD

Za pośrednictwem naszego serwisu, poprzez zakładkę Reklamacje (reklamację w imieniu właściciela towaru może złożyć tylko klient, z którego konta wygenerowany został list przewozowy).

  • Należy wypełnić formularz reklamacyjny z uwzględnieniem kwoty roszczenia, numeru rachunku bankowego wraz z danymi firmy oraz wymaganymi załącznikami.
  • Sprawę zgłosimy do przewoźnika (w tym przypadku reklamacja DPD), który ma 30 dni na jej rozpatrzenie od momentu złożenia kompletu dokumentów / dostarczenia pełnych informacji.
  • Uprzejmie informujemy, iż zgłoszenie reklamacyjne może zostać zarejestrowane, gdy przesyłka została doręczona do klienta (nieterminowe doręczenie / uszkodzenie), bądź gdy upłynął okres 30 dni od planowanej daty doręczenia (zagubienie).

Termin składania reklamacji określony został w regulaminie przewoźnika DPD.

Termin udzielenia odpowiedzi określony został w regulaminie przewoźnika DPD.

Reklamacja DPD – ważne informacje

  • Termin przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego liczy się od momentu przekazania kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów.
  • Protokół szkody powinien zostać spisany w dniu doręczenia przesyłki. Informacje wpisane na protokole oraz data mogą mieć wpływ na decyzję o uznaniu reklamacji. W przypadku szkody niejawnej – można wezwać kuriera do spisania protokołu nie później niż w ciągu 7 dni, licząc od doręczenia przesyłki. Przeczytaj również: Jak zgłosić protokół szkody?
  • Wszelka zawartość, oryginalne kartony wysyłkowe i opakowania muszą być dostępne i przechowywane aż do momentu całkowitego uregulowania roszczeń.

W przypadku odmowy uznania reklamacji, uprawniony może wnieść odwołanie w terminie 14 dni od dnia wydania decyzji reklamacyjnej. Firmy kurierskie przyjmują odwołania, jeżeli zostaną przedstawione nowe okoliczności, dokumenty, dodatkowe informacje do złożonej wcześniej reklamacji.

Reklamacja DPD – nieterminowe doręczenie

Klient ma 14 dni na zgłoszenie reklamacji. Reklamacja DPD musi być złożona poprzez system lub pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa. W celu złożenia reklamacji przez system, należy zalogować się do swojego konta, a następnie wejść w zakładkę Reklamacje.

Reklamacja DPD – uszkodzenie

Reklamacje DPD dotyczące przesyłek, należy składać poprzez system lub pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa. W celu złożenia reklamacji przez system, należy zalogować się do swojego konta, a następnie wejść w zakładkę Reklamacje.
Do zgłoszenia niezbędne są:
-treść reklamacji,
-numer rachunku i kwota roszczenia,
-dokument potwierdzający wartość towaru (umowa kupna/ sprzedaży; faktura/ paragon fiskalny),
-protokół szkody (egzemplarz należący do poszkodowanego). W przypadku przesyłek krajowych protokół szkody jest wymagany. W przypadku przesyłek zagranicznych protokół szkody nie jest wymagany, jeśli nie został spisany w momencie doręczenia przesyłki. Dodatkowo, nie ma późniejszej możliwości jego spisania.

-załączenie „Pełnomocnictwa” – uzupełnionego przez właściciela przesyłki. Wzór i wskazówki, jak wypełnić dokument – w załączeniu. Dokument do pobrania w panelu klienta podczas składania reklamacji.

Opcjonalnie można dołączyć zdjęcia uszkodzonego towaru.

Reklamacja DPD – zagubienie

Przesyłkę uznaje się za zagubioną po 30 dniach od planowanej daty doręczenia i braku możliwości zlokalizowania przesyłki.
Reklamacje dotyczące przesyłek, należy składać poprzez system lub pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa. Przewoźnik może zarejestrować reklamację dopiero po upływie ww. terminu; tj. 30 dni od planowanej daty doręczenia. W celu złożenia reklamacji przez system, należy zalogować się do swojego konta, a następnie wejść w zakładkę Reklamacje.
Do zgłoszenia niezbędne są:
-treść reklamacji z opisem zawartości i opisem sposobu zapakowania przesyłki,
-numer rachunku i kwota roszczenia,
-dokument potwierdzający wartość towaru (umowa kupna/ sprzedaży; faktura/ paragon fiskalny),
-potwierdzenie nadania z podpisem kuriera,
-załączenie „Pełnomocnictwa” – uzupełnionego przez właściciela przesyłki. Wzór i wskazówki, jak wypełnić dokument – w załączeniu.
Dokument do pobrania w panelu klienta podczas składania reklamacji.

Zaloguj się na swoje konto i nadaj przesyłkę!
reklamacja DPD

Załączniki:
Pełnomocnictwo_Instrukcja

Zobacz również:
Reklamacje szkodowe
Jak złożyć reklamację i sprawdzić jej status?

Pomóż nam ulepszać Centrum Pomocy

Zaloguj się i zostaw opinię na temat współpracy z apaczka.pl lub istniejących artykułów. Możesz też zgłosić brakujący temat.

 

Adres kontaktowy

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

Copyright @ 2020 apaczka.pl

Adres kontaktowy

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

Copyright @ 2020 apaczka.pl.

Adres kontaktowy

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

Copyright @ 2020 apaczka.pl.