Instrukcja integracji Apaczka.pl z Home.pl

Prowadząc sklep na home.pl możesz go łatwo zintegrować z platformą technologiczną Apaczka.pl.
Połącz swój sklep z Apaczka.pl, aby zacząć nadawać przesyłki z poziomu swojego sklepu.
Poniższa instrukcja przeprowadzi Cię przez integrację w kilku prostych krokach

Spis treści

1. Konfiguracja w Apaczka.pl

  1. Zaloguj się na apaczka.pl. i w menu po lewej stronie wybierz:
    Formularz kontaktowy > Nowe zgłoszenie >Pomoc techniczna > Integracje > Integracja ze sklepem internetowym > Podpięcie klucza API.
    Na ekranie pojawi się okno Podpięcie klucza API.
  2. Wybierz z listy home.pl.
  3. Wprowadź wymagane dane i kliknij Wyślij:
    • Login – login do serwisu apaczka.
    • Treść wiadomości – np. „Proszę o nadanie klucza API”.

2. Konfiguracja w home.pl

Chcąc nadawać przesyłki z poziomu sklepu należy odpowiednio skonfigurować metody dostawy. Sposób dostawy musi mieć utworzoną możliwość nadawania przesyłek na platformie apaczka.pl.

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego home.pl.
  2. Przejdź do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy.

3. Kliknij w przycisk Dodaj dostawy widoczny w prawym górnym rogu.

4. Podaj nazwę dostawy, a następnie wskaż jej Typ jako Apaczka.

5. Pozostałe pola uzupełnij według własnych preferencji i kliknij przycisk Zapisz.
Strona odświeży się, a po lewej stronie pojawią się dodatkowe zakładki dla utworzonej metody dostawy.

6. W zakładce Koszty dostawy wskaż cenę za dostawę na swoim sklepie.

7. Przejdź do zakładki Ustawienia Apaczka.pl, która umożliwia dokończenie konfiguracji połączenia z naszą platformą.

8. Wskaż czy posiadasz już konto lub czy chciałbyś utworzyć nowe.

Jeżeli posiadasz konto na apaczka.pl uzupełnij pola Login lub e-mail oraz Hasło danymi logowania z apaczka.pl.

9. Podaj wszystkie wymagane dane konieczne do zapisania konfiguracji i kliknij w przycisk Zapisz.

Konfiguracja metody dostawy została zakończona. Aby dodać kolejną metodę dostawy powtórz wszystkie powyższe kroki.

3. Tworzenie przesyłki

Po wykonanej konfiguracji możesz przejść do tworzenia zamówienia z poziomu Twojego sklepu. W tym celu:

  1. Przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Zamówienia.
  2. Przejdź do szczegółów wybranego zamówienia, dla którego chcesz utworzyć przesyłkę.
  3. W sekcji Szczegóły przesyłki kliknij w przycisk Utwórz przesyłkę.

4. Wyświetli się formularz, który należy uzupełnić przed wysłaniem zamówienia. Zwróć uwagę na pole Forma wysyłki.
Wybrana metoda dostawy przez klienta musi mieć dopisek (Apaczka), aby utworzenie zamówienia dla naszej platformy było możliwe.

5. Uzupełnij formularz zgodnie z preferencjami, a następnie potwierdź akcję klikając w przycisk Utwórz przesyłkę.

6. Po wygenerowaniu przesyłki możesz zobaczyć jej szczegóły w sekcji „Szczegóły przesyłki”.

7. Z poziomu akcji:

  1. Wyślij – zmienić status zamówienia na Wysłane, gdy przesyłka zostanie fizycznie nadana.
  2. Wydrukuj – list przewozowy – pobrać list przewozowy dla przesyłki.
  3. Wydrukuj – potwierdzenie nadania – pobrać potwierdzenie nadania dla przesyłki.
  4. Usuń – usunąć przesyłkę z zamówienia.

Załóż darmowe konto i bezpłatnie wyceń przesyłkę

Korzystaj z intuicyjnego formularza nadawania przesyłek

Załóż bezpłatne konto

Dopasuj Ofertę

Chcesz otrzymać ofertę dostosowaną do Twojego biznesu

Video desktop image


    Ile paczek wysyłasz miesięcznie?*

    do 2020-50powyżej 50

    Ile palet wysyłasz miesięcznie?*

    nie wysyłam1-55-20powyżej 20

    Dziękujemy! Formularz został wysłany

    Oddzwonimy do 24h. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer

    Serwis apaczka.pl korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności

    OK