Czy można wysłać opony samochodowe kurierem? Jeśli nieużywane opony zalegają ci w garażu, albo prowadzisz sklep z ogumieniem i chcesz wysyłać towar klientom, z pewnością choć raz zadasz sobie to pytanie. Podpowiadamy, jak wysłać opony samochodowe kurierem i jak przygotować je do wysyłki. To wcale nie jest takie trudne!

Jakim kurierem można wysłać opony? Tak naprawdę wysyłkę opon umożliwiają praktycznie wszystkie firmy kurierskie, dostępne w platformie Apaczka.pl. Jednak cena, jaką zapłacimy za wysyłkę, będzie zależała już od konkretnego operatora logistycznego, a także od sposobu zapakowania przesyłki, który w wielu przypadkach definiuje czy paczka jest standardowa, czy jest niestandardowa.

Jak zapakować opony do wysyłki kurierem?

Aby wysłać opony samochodowe kurierem, najpierw trzeba je właściwie zapakować do wysyłki. Pamiętaj o tym, że każda firma kurierska ma nieco inne standardy pakowania opon do wysyłki. 

Poszczególne wytyczne zebraliśmy poniżej:

  • pakowanie opon DPD – każda opona wysyłana pojedynczo, bez owijania folią ani kartonem (“goła” opona). W dowolnym miejscu trzeba jednak owinąć oponę szarą taśmą tak, żeby móc umieścić na niej etykietę przewozową – tak, aby kod kreskowy znalazł się na rancie opony;
  • pakowanie opon UPS – w tym przypadku również każdą oponę wysyłamy pojedynczo, nie pakując ich uprzednio w żaden sposób. Etykietę przewozową naklejamy na szarą taśmę, umieszczoną na dowolnym fragmencie opony;
  • pakowanie opon FedEx – opony wysyłane tym Przewoźnikiem muszą być opakowane tekturą, folią stretch lub folią elastyczną. W przypadku tektury owiń nią oponę, zabezpiecz taśmą polipropylenową i naklej na tekturze list przewozowy. W przypadku folii owiń oponę i umieść na niej list przewozowy;
  • pakowanie opon InPost – opony wysłane za pośrednictwem kuriera InPost muszą być zapakowane w folię elastyczną, folię stretch lub inny rodzaj tworzywa pakunkowego. W skład jednej paczki może wchodzić jedna lub dwie opony o rozmiarze maksymalnym 15 cali, bez felg. Jeśli opona ma więcej niż 15 cali, musi być wysyłana pojedynczo (max. do 20 cali);
  • pakowanie opon Poczta Polska – opony wysyłane pojedynczo (przesyłka standardowa) lub po dwie (przesyłka niestandardowa), nie opakowane w żaden sposób, ale z naklejoną etykietą adresową tak, aby kod kreskowy znajdował się na rancie opony;
  • pakowanie opon Geis – opony pakowane po jednej lub po dwie sztuki, maksymalny wymiar opony to 17 cali, owinięte przezroczystą folią (przesyłka standardowa) lub folią stretch (przesyłka niestandardowa), z naklejonym w widocznym miejscu listem przewozowym;
  • pakowanie opon DHL – opony (max. 60 cm średnicy) pakowane pojedynczo (przesyłka standardowa) lub po dwie (przesyłka niestandardowa), bez opakowania, albo opakowane w karton, opakowane folią stretch lub jedna na drugiej połączone taśmą polipropylenową. W każdym sposobie pakowania list przewozowy musi być naklejony w widocznym miejscu.

Wysyłka opon na palecie

Chcesz wysłać opony, które nie wpisują się w szczegółowe wytyczne paczek standardowych – np. ze względu na wielkość lub wagę? A może jednorazowo chcesz nadać więcej niż jedną oponę? Skorzystaj z opcji wysyłki paletowej. Pamiętaj, aby solidnie umocować przedmioty wysyłki do palety, a także że nie mogą one wystawać poza jej obrys.

Kiedy zmieniać opony na zimowe?

Mimo iż wymiana ogumienia sezonowego nie jest w żaden sposób umocniona prawnie, to jednak warto zdecydować się na ten krok choćby ze względu na własne bezpieczeństwo na drodze. Właściwe opony są także ważne z punktu widzenia ubezpieczyciela i wypłaty ubezpieczenia, jeśli zimą zdarzy ci się kolizja drogowa. 

Opony zmieniamy na zimowe wtedy, gdy temperatura powietrza w ciągu dnia regularnie spada poniżej 7 stopni Celsjusza – zawsze w liczbie 4 sztuk! Dzięki temu droga hamowania na ośnieżonej nawierzchni skraca się aż o 57 proc., w porównaniu do ogumienia letniego. Zadbaj o bezpieczeństwo swoje oraz najbliższych!

Przeczytaj także: Przesyłka niestandardowa – jak odróżnić ją od standardowej?