W przypadku przesyłki nadanej w serwisie Pocztex Ekspres24, po nieskutecznej próbie doręczenia kurier podejmuje ponowną (drugą) próbę doręczenia w kolejnym dniu roboczym, albo w innym ustalonym z adresatem terminie, ale nie później niż w ciągu 7 dni, licząc od dnia następnego po dniu pierwszej próby doręczenia. Druga próba doręczenia poprzedzona jest próbą kontaktu telefonicznego z odbiorcą. Po każdej nieskutecznej próbie doręczenia, kurier pozostawia w skrzynce oddawczej adresata zawiadomienie o podjętej próbie doręczenia lub Poczta Polska informuje o tym fakcie odbiorcę za pośrednictwem zawiadomienia elektronicznego.
Jeżeli jako nadawca podałeś numer telefonu komórkowego (w sieci operatora krajowego) albo adres poczty elektronicznej adresata, Poczta Polska poinformuje adresata w formie elektronicznej (SMS albo e-mail) o podjętej próbie doręczenia przesyłki nadanej w serwisie, wskazując:
W przypadku nieskutecznej, ponownej (drugiej) próbie doręczenia, przesyłka nadana w usłudze Pocztex Ekspres24, może zostać doręczona w placówce oddawczej w ciągu 7 dni, licząc od dnia następnego po dniu pierwszej próby doręczenia. Przesyłki z zawartością żywych roślin mogą być doręczone w ciągu 48 godzin, licząc od godziny następnej po godzinie pierwszej próby doręczenia.
W przypadku niezgłoszenia się odbiorcy przesyłki do placówki oddawczej w terminach wskazanych powyżej, Poczta Polska zwróci przesyłkę do nadawcy, podając na opakowaniu przyczynę zwrotu. Natychmiastowy zwrot nastąpi w przypadku nieskutecznej, ponownej (drugiej) próbie doręczenia przesyłki nadanej w serwisie, której zawartość stanowią żywe ptaki lub owady.
W przypadku przesyłki nadanej w serwisie Kurier 48, po nieskutecznej próbie doręczenia, kurier pozostawia w skrzynce oddawczej odbiorcy zawiadomienie o podjętej próbie doręczenia.
Jeżeli jako nadawca podałeś numer telefonu komórkowego (w sieci operatora krajowego) albo adres poczty elektronicznej adresata, Poczta Polska poinformuje odbiorcę o podjętej próbie doręczenia przesyłki za pośrednictwem e-mail/SMS, wskazując: numer przesyłki, termin oraz adres placówki, w której przesyłka może zostać doręczona.
Jeśli odbiorca nie zgłosi się do placówki oddawczej to w drugim dniu, licząc od dnia następnego po nieskutecznej próbie doręczenia, Poczta Polska ponownie poinformuje adresata o możliwości odbioru przesyłki za pośrednictwem zawiadomienia tradycyjnego lub elektronicznego.
W przypadku nieskutecznej próby doręczenia, przesyłka nadana w serwisie Kurier 48 może zostać doręczona w placówce oddawczej w ciągu 7 dni licząc od dnia następnego po dniu pozostawienia albo przekazania zawiadomienia. Przesyłki Kurier 48 z zawartością żywych roślin mogą być doręczone w ciągu 48 godzin, licząc od godziny następnej po godzinie pierwszej próby doręczenia.
W przypadku niezgłoszenia się odbiorcy przesyłki do placówki oddawczej w terminach wskazanych powyżej, Poczta Polska zwróci przesyłkę do nadawcy, podając na opakowaniu przyczynę zwrotu.
Zobacz również:
Zaloguj się i zostaw opinię na temat współpracy z apaczka.pl lub istniejących artykułów. Możesz też zgłosić brakujący temat.
Apaczka.pl to sprawdzona platforma logistyczna działająca od ponad 10 lat na rynku przesyłek kurierskich.
Konsekwentnie wspiera firmy w rozwoju ich biznesu, udostępniając profesjonalne narzędzia ułatwiające codzienną logistykę.
Zaufało nam już ponad 160 tysięcy Klientów, którzy nadali blisko 30 milionów przesyłek!
R2G Polska Sp. z o.o.
ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
Dane Firmy
NIP: 7010194877, REGON: 141963798
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.
Apaczka.pl to sprawdzony operator logistyczny działający od 10 lat na rynku przesyłek kurierskich.
Konsekwentnie wspiera firmy w rozwoju ich biznesu, udostępniając profesjonalne narzędzia ułatwiające codzienną logistykę.
Zaufało nam już ponad 60 tysięcy klientów, którzy nadali blisko 20 milionów przesyłek!
R2G Polska Sp. z o.o.
ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
Dane Firmy
NIP: 7010194877, REGON: 141963798
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.
Apaczka.pl to sprawdzony operator logistyczny działający od 10 lat na rynku przesyłek kurierskich.
Konsekwentnie wspiera firmy w rozwoju ich biznesu, udostępniając profesjonalne narzędzia ułatwiające codzienną logistykę.
Zaufało nam już ponad 60 tysięcy klientów, którzy nadali blisko 20 milionów przesyłek!
R2G Polska Sp. z o.o.
ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
Dane firmy
NIP: 7010194877, REGON: 141963798
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.