Odpowiednie zarządzanie logistyką w e-sklepie pozwala nie tylko zmniejszyć koszty, ale również zwiększyć zadowolenie klientów. Jak wybrać odpowiednią firmę kurierską? Co jest najważniejsze w pozakupowej obsłudze klientów? Co trzeba wiedzieć o zwrotach towarów w e-sklepie? Na te inne pytania odpowiadali nasi eksperci podczas ostatniego webinaru IdoSell.

Gdzie znaleźć praktyczne wskazówki ?

Obejrzyj nagranie webinaru IdoSell z udziałem naszych ekspertów i poznaj wskazówki, dzięki którym rozwiniesz sprzedaż w sklepie internetowym oraz przejmiesz kontrolę nad procesami post-checkout. 

Webinar IdoSell prowadzili Marcin Susmanek, Członek Zarządu w Alsendo, gdzie odpowiada za operacyjne aspekty funkcjonowania organizacji oraz Kamil Krzos, Project Manager, który w Alsendo pracuje od 10 lat.

Jak operator logistyczny może wesprzeć sprzedaż w e-sklepie?

Wymagania e-konsumentów są coraz wyższe, a waga, jaką kupujący przywiązują do procesów posprzedażowych, zyskuje na znaczeniu. Jeśli pragniesz zyskać nad nimi pełną kontrolę i budować lojalność klientów prowadzącą do wyższej sprzedaży, najlepszym wyborem jest wybór wszechstronnego operatora logistycznego. 

Apaczka.pl jest ekspertem w procesach wysyłkowych. Od 2009 roku, czyli prawie od 15 lat obsługujemy klientów biznesowych. Pomagamy w osiągnięciu większej rentowność i czerpaniu zysków z nowoczesnych rozwiązań z zakresu procesów logistycznych. Nasi klienci traktują platformę jak partnera biznesowego, który pomaga optymalizować istotne procesy w ich biznesie. 

Chcąc jeszcze lepiej poznać potrzeby, zapytaliśmy naszych klientów o to, jakie trudności napotykają w obszarze nadawania przesyłek kurierskich

O wynikach i wnioskach z naszych badań szerzej opowiada Marcin Susmanek podczas webinaru. Jednym z zidentyfikowanych przez nas problemów jest zarządzanie procesem nadwania przesyłek kurierskich. 

Wysyłka paczek i logistyka jest dla nas dużym problemem biznesowym.

Wysyłanie przesyłek jest często powiązane z wieloma procesami w firmie i angażuje zwykle więcej niż jedną osobę, dlatego niektórzy  decydują się na ograniczenie  liczby metod dostawy, aby ten proces uprościć. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie. Jeśli chcesz, żeby oferta Twojego sklepu była atrakcyjna dla wszystkich potencjalnych klientów, musisz udostępnić kupującym praktycznie wszystkie możliwe metody dostawy towaru.

Badania pokazały, że im większa jest skala biznesu, tym bardziej dotkliwe są te problemy. We wszystkich obszarach, w których klienci wskazali trudności Apaczka.pl udziela swojego wsparcia, pomaga zoptymalizować i usprawnić proces wysyłki.

Sprawna realizacja zamówienia, śledzenie jego statusu, możliwość łatwego i szybkiego dokonania zwrotu towaru to elementy, które wpływają na postrzeganie sklepu oraz decyzję o ewentualnym ponownym zakupie. Nadrzędny cel, jaki powinien przyświecać sprzedającym, to utrzymanie klienta – jego satysfakcja sprawi, że pozostanie lojalny, a sklep zaoszczędzi na ewentualnym pozyskaniu nowego konsumenta. Platformy logistyczne to dziś prawa ręka e-handlu, wznosząca customer experience na jeszcze wyższy poziom. Poprzez wykorzystanie najnowszych technologii i rozwiązań, znacząco odciążają one sprzedających na etapie post-checkout, dzięki czemu mogą oni poświęcić czas na strategiczne projekty budujące ich przewagę konkurencyjną. 

Integracja sklepu internetowego od IdoSell z operatorem logistycznym Apaczka.pl

Wsparcie operatora logistycznego jest nieocenione w kontekście kontroli nad procesami post-checkout, która ostatecznie przyczynia się do wyższej sprzedaży. Co istotne, serwis Apaczka.pl współpracuje z wiodącymi platformami sprzedażowymi, wykorzystywanymi w e-commerce. Jedną z nich jest IdoSell.

Co zyskujesz poprzez integrację platformy Apaczka z IdoSell?

  • Automatyzację wysyłek i zwrotów,
  • dostęp za pośrednictwem jednej integracji do usług 17 firm kurierskich,
  • dostęp do wszystkich wymienionych wcześniej usług związanych z procesami post-checkout,
  • rozliczenie na jednej fakturze,
  • brak minimalnego wolumenu przesyłek, abonamentu i ukrytych opłat,
  • dostęp do ponad 64 000 punktów nadania i odbioru przesyłek,
  • wsparcie dedykowanego opiekuna klienta.