9 września 2021
Podcasty coraz częściej pojawiają się w naszym życiu, także tym biznesowym. Badanie Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowane wraz z Publicis Groupe dowodzi, że podcastów chętnie słucha nawet co 3 polski internauta. Czym one właściwie są i dlaczego warto nagrywać podcasty? Podpowiadamy, jak wykorzystać je w strategii marketingowej firmy.
Umiejętność ciekawego nakreślania historii podczas rozmowy i swobodnego, ale precyzyjnego wyjaśniania zagadnień jest cenna nie tylko podczas wieczornego opowiadania bajek dziecku. Jej wagę znają także specjaliści od marketingu, dlatego coraz częściej w strategiach marketingowych dla firm uwzględniają nagrywanie podcastów. Mało tego, według danych Edison Reaserch taki krok jest strzałem w dziesiątkę – aż 54 proc. konsumentów decyduje się na zakup produktów marki, o której usłyszało w podcastach.
Za pomocą firmowych podcastów można realizować naprawdę zróżnicowane cele. Przede wszystkim jednak ciekawy, dobrze nagrany podcast świadczy o pasji do wykonywanej pracy oraz o ludzkiej twarzy firmy, która go wyprodukowała. Nagrywając rozmowę pomiędzy specjalistami w danej dziedzinie możemy też budować wizerunek ekspercki nie tylko dla poszczególnych uczestników podcastu, ale i całej firmy. Budowanie wizerunku eksperta jest oczywiście działaniem długofalowym, jednak warto zdecydować się na ten krok choćby dlatego, że przecież leży nam na sercu rozwój i ekspansja firmy, a nie jej stagnacja. Podcasty mogą stać się także skutecznym narzędziem sprzedażowym (o ile nie są natrętnym lokowaniem produktu) oraz narzędziem do marketingu wewnętrznego, z którego twoi pracownicy będą mogli dowiadywać się o firmowych inicjatywach i nowinkach.
Wydaje się, że nie ma nic prostszego niż nagranie podcastu. Wystarczy usiąść i… zacząć mówić na określony temat. ALE! Żeby nagranie nie zginęło w gąszczu innych podcastów oraz miało wartość – zarówno marketingową, jak i wartość dla słuchacza, trzeba pamiętać o kilku rzeczach:
Pamiętaj, żeby oprócz planu na podcasty przygotować także strategię ich dystrybucji i promocji. Nawet najlepszy podcast, jeśli nie jest odpowiednio promowany, nie będzie miał szansy na podbicie serc słuchaczy.
E-commerce
Szwedów wieczory przy komputerze. Co warto wiedzieć o rynku e-commerce w Szwecji w kontekście ekspansji międzynarodowej?
3 października 2024
Ekologia
Czy ekologia ma znaczenie przy wyborze usług kurierskich?
30 września 2024
Cross-border do Irlandii. Co warto wiedzieć przed zaplanowaniem ekspansji na Zieloną Wyspę?
24 września 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)