9 września 2021
Podcasty coraz częściej pojawiają się w naszym życiu, także tym biznesowym. Badanie Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowane wraz z Publicis Groupe dowodzi, że podcastów chętnie słucha nawet co 3 polski internauta. Czym one właściwie są i dlaczego warto nagrywać podcasty? Podpowiadamy, jak wykorzystać je w strategii marketingowej firmy.
Umiejętność ciekawego nakreślania historii podczas rozmowy i swobodnego, ale precyzyjnego wyjaśniania zagadnień jest cenna nie tylko podczas wieczornego opowiadania bajek dziecku. Jej wagę znają także specjaliści od marketingu, dlatego coraz częściej w strategiach marketingowych dla firm uwzględniają nagrywanie podcastów. Mało tego, według danych Edison Reaserch taki krok jest strzałem w dziesiątkę – aż 54 proc. konsumentów decyduje się na zakup produktów marki, o której usłyszało w podcastach.
Za pomocą firmowych podcastów można realizować naprawdę zróżnicowane cele. Przede wszystkim jednak ciekawy, dobrze nagrany podcast świadczy o pasji do wykonywanej pracy oraz o ludzkiej twarzy firmy, która go wyprodukowała. Nagrywając rozmowę pomiędzy specjalistami w danej dziedzinie możemy też budować wizerunek ekspercki nie tylko dla poszczególnych uczestników podcastu, ale i całej firmy. Budowanie wizerunku eksperta jest oczywiście działaniem długofalowym, jednak warto zdecydować się na ten krok choćby dlatego, że przecież leży nam na sercu rozwój i ekspansja firmy, a nie jej stagnacja. Podcasty mogą stać się także skutecznym narzędziem sprzedażowym (o ile nie są natrętnym lokowaniem produktu) oraz narzędziem do marketingu wewnętrznego, z którego twoi pracownicy będą mogli dowiadywać się o firmowych inicjatywach i nowinkach.
Wydaje się, że nie ma nic prostszego niż nagranie podcastu. Wystarczy usiąść i… zacząć mówić na określony temat. ALE! Żeby nagranie nie zginęło w gąszczu innych podcastów oraz miało wartość – zarówno marketingową, jak i wartość dla słuchacza, trzeba pamiętać o kilku rzeczach:
Pamiętaj, żeby oprócz planu na podcasty przygotować także strategię ich dystrybucji i promocji. Nawet najlepszy podcast, jeśli nie jest odpowiednio promowany, nie będzie miał szansy na podbicie serc słuchaczy.
Usługi kurierskie
Czy w 2023 roku wysyłka za pobraniem jest wciąż popularna?
22 września 2023
E-commerce
Wykorzystaj potencjał marketplace’ów. Sprzedawaj na polskich platformach: Allegro, OLX i Wszystko.pl
21 września 2023
Porady
Małe palety – wszystko co musisz wiedzieć
20 września 2023
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (11) przesyłki niestandardowe (21) user expirence (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)
Serwis apaczka.pl korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności