11 sierpnia 2023
Lato w wielu kategoriach sprzedażowych stanowi naturalnie spokojniejszy okres w biznesach e-commerce. Nie oznacza to jednak, że prowadząc sklep internetowy albo sprzedaż na platformach marketplace, powinieneś w tym czasie odpuścić rozwijanie swojego biznesu. Wręcz przeciwnie – to znakomity okres na wprowadzenie do niego ciekawych usprawnień, które przełożą się na wyższą sprzedaż w kolejnych kwartałach. Przedstawiamy kilka propozycji dotyczących upgrade'u sklepu internetowego, które możesz z powodzeniem wdrożyć w swoim biznesie.
Zagadnienie analityki w sklepie internetowym poruszamy bardziej szczegółowo w odrębnym wpisie na naszym blogu: Analityka e-commerce. Poznaj TOP 5 narzędzi do analizy danych e-sklepu. W zasadzie każdy obszar funkcjonowania e-sklepu warto stale monitorować, mając na uwadze, że liczby zazwyczaj nie kłamią.
Kolejny kluczowy obszar funkcjonowania sklepu internetowego dotyczy obsługi klienta. Zagadnienia z nią związane bywają niedoceniane przez właścicieli biznesu e-commerce, a to spory błąd, ponieważ zdobycie nowych klientów jest zazwyczaj kilkukrotnie droższe od utrzymania dotychczasowych. Ponadto zadowoleni klienci chętnie udzielają pozytywnych rekomendacji znajomym.
O tym, jak ważną rolę w budowaniu wysokiej sprzedaży odgrywają doskonałe zdjęcia produktowe i rzetelne opisy wie każdy właściciel biznesu e-commerce. Problem w tym, że przy setkach, a tym bardziej tysiącach pozycji znajdujących się w ofercie sklepu internetowego, trudno zadbać o unikalne i przemyślane strony produktowe. Wakacje stanowią jednak dobry moment, by wprowadzić w tej kwestii pewne udoskonalenia.
Wysiłek włożony w optymalizację sklepu w spokojniejszym okresie wakacyjnym powinien przełożyć się na wyższe zyski w kolejnych miesiącach, więc lato tylko pozornie stanowi wolniejszy okres w branży e-commerce.
E-commerce
Szwedów wieczory przy komputerze. Co warto wiedzieć o rynku e-commerce w Szwecji w kontekście ekspansji międzynarodowej?
3 października 2024
Ekologia
Czy ekologia ma znaczenie przy wyborze usług kurierskich?
30 września 2024
Cross-border do Irlandii. Co warto wiedzieć przed zaplanowaniem ekspansji na Zieloną Wyspę?
24 września 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)