Jak założyć i prowadzić profil firmy na Facebooku? Czy warto zakładać fanpage firmy na Facebooku? I wreszcie – jak na tym zarabiać? Media społecznościowe zdominowały nasze życie do tego stopnia, że dziś trudno sobie wyobrazić rzeczywistość bez konta na tym portalu. Znajdź na nim miejsce także dla swojej firmy – do zyskania masz naprawdę wiele!

Prowadzisz własną firmę i szukasz dla niej nowych miejsc do poszukiwania i aktywizacji klientów? A może zastanawiasz się nad rozszerzeniem działań marketingowych poza kanały SEO i SEM, ale nie chcesz płacić za to małej fortuny? Załóż konto firmowe na Facebooku. Każdego dnia korzysta z niego ponad 1,66 miliarda osób, a wiele z nich przynajmniej raz na tydzień odwiedza stronę lokalnej firmy. Pokażemy ci, jak przekuć te informacje w biznesowy sukces.

Jak stworzyć stronę na Facebooku, czyli zacznijmy od początku

Aby założyć stronę firmową na Facebooku wystarczy mieć już działające na nim konto prywatne. Po wyrażeniu chęci założenia konta firmowego trzeba uzupełnić kilka ważnych punktów:

  • typ strony – chcesz założyć stronę swojej firmy, czy stronę promującą markę osobistą?
  • nazwa strony – czyli po prostu nazwa firmy, dla której zakładasz fanpage. Pamiętaj, że nie może ona zawierać wulgaryzmów, być zbyt ogólnikowa czy zapisana z mnóstwem błędów gramatycznych lub interpunkcyjnych. W przeciwnym wypadku strona nie zostanie zaakceptowana z powodu naruszenia regulaminu Facebooka.
  • informacje na stronie – koniecznie uzupełnij je przynajmniej w stopniu podstawowym, już na etapie tworzenia firmowego fanpage. Podaj dokładny adres firmy, numer telefonu, godziny pracy, wklej zdjęcie profilowe (np. logo firmy) i tematyczne zdjęcie w tle. 
  • kategorie – wybierz także kategorie, z którymi utożsamiasz swoją firmę. Im więcej pasujących pozycji wybierzesz, tym większą szansę zyskasz na zbudowanie zasięgu strony. Na podstawie kategorii Facebook poleca strony firmowe innym użytkownikom, którzy mają polubione profile o podobnym charakterze.

Założenie i prowadzenie konta firmowego na Facebooku jest całkowicie darmowe. Zapłacisz (ale niewiele!) dopiero za promocję wybranych postów, albo płatną reklamę. 

Czy warto założyć stronę firmową na Facebooku?

Poszukując darmowych lub stosunkowo tanich kanałów pozyskiwania klientów dla swojej firmy z pewnością zastanawiasz się, czy warto założyć stronę firmową na Facebooku. To pytanie jest jak najbardziej trafne, ponieważ dzięki niemu przystaniesz na chwilę i zastanowisz się nad tym, czego tak naprawdę oczekujesz od firmowego fanpage. Czy ma być on miejscem budowania wizerunku twojej marki i pokazywania życia firmy w bardziej ludzki, przystępny sposób? A może ma służyć przede wszystkim oddzieleniu aktywności prywatnej od firmowej i uporządkowaniu tych dwóch stref? To nie wszystko. Strona firmy na Facebooku pozwala również poszerzać i aktywizować grono klientów, a nawet – zwiększyć sprzedaż firmowych produktów czy usług. 

Jakie są jeszcze zalety prowadzenia fanpage firmowego na Facebooku?

  • wzrost sprzedaży – umiejętne wykorzystanie opcji reklamowych, działania remarketingowe oraz monitorowanie zachowań twoich klientów (piksel Facebooka) pozwolą ci nakierować facebookowy przekaz firmowy wprost na grupę klientów z największym potencjałem zakupowym;
  • różne formaty reklamowe – dzięki którym dotrzesz i zaktywizujesz różne grupy odbiorców, zwiększając tym samym zasięg profilu, rozpoznawalność marki i potencjalny zysk sprzedażowy;
  • relacje z klientami – strona firmy pozwoli ci też utrzymać relacje z gronem stałych klientów, odpowiadać w szybki sposób na ich zapytania, aktywizować ich przy pomocy konkursów czy angażujących postów;
  • Business Manager – czyli dostęp do panelu reklamowego Facebook Ads. Za pomocą tego narzędzie możesz w prosty sposób emitować i monitorować reklamy, a także zarządzać stroną i kontem reklamowym.

Jak zarabiać prowadząc stronę firmy na Facebooku?

O ile twoją firmą nie jest na przykład lokal gastronomiczny lub sklep założony na samym Facebooku, z pewnością trudno ci wyobrazić sobie kwestię zarabiania na prowadzeniu firmowego fanpage. To duży błąd, przez który możesz wiele stracić.

Najskuteczniejszym sposobem zarabiania na prowadzeniu firmowej strony na Facebooku jest przenoszenie za pośrednictwem profilu ruchu klientów na stronę www. “Przerzucanie” ruchu może odbywać się na kilka sposobów, a jednym z nich są wspomniane wyżej reklamy czy posty sponsorowane. Innym sposobem przerzucania ruchu na stronę www jest umieszczanie w publikowanych postach na przykład linków do ciekawych artykułów na niej. 

Pamiętaj, że stronę firmy na Facebooku można znaleźć przez wyszukiwarkę Google. Nawet jeśli trafią tam przypadkowe osoby z kanału organicznego, mogą szybko stać się twoimi wiernymi klientami. Naturalnie, jeśli tylko zdołasz zainteresować ich swoją ofertą lub sposobem prowadzenia profilu firmowego – strona firmy atrakcyjna dla odbiorcy zachęci go do polubienia fanpage, a więc zwiększenia mu zasięgu w sieci. Nawet jeśli dany odbiorca niekoniecznie skorzysta z twoich usług czy kupi twoje produkty, z pewnością będzie polecał cię dalej i w naturalny sposób nakręcał ruch na profilu twojej firmy. Czy to działa? A jak wiele profili firmowych na Facebooku obserwujesz ze względu na publikowany w nich content?