29 lipca 2021
Jak założyć i prowadzić profil firmy na Facebooku? Czy warto zakładać fanpage firmy na Facebooku? I wreszcie – jak na tym zarabiać? Media społecznościowe zdominowały nasze życie do tego stopnia, że dziś trudno sobie wyobrazić rzeczywistość bez konta na tym portalu. Znajdź na nim miejsce także dla swojej firmy – do zyskania masz naprawdę wiele!
Prowadzisz własną firmę i szukasz dla niej nowych miejsc do poszukiwania i aktywizacji klientów? A może zastanawiasz się nad rozszerzeniem działań marketingowych poza kanały SEO i SEM, ale nie chcesz płacić za to małej fortuny? Załóż konto firmowe na Facebooku. Każdego dnia korzysta z niego ponad 1,66 miliarda osób, a wiele z nich przynajmniej raz na tydzień odwiedza stronę lokalnej firmy. Pokażemy ci, jak przekuć te informacje w biznesowy sukces.
Aby założyć stronę firmową na Facebooku wystarczy mieć już działające na nim konto prywatne. Po wyrażeniu chęci założenia konta firmowego trzeba uzupełnić kilka ważnych punktów:
Założenie i prowadzenie konta firmowego na Facebooku jest całkowicie darmowe. Zapłacisz (ale niewiele!) dopiero za promocję wybranych postów, albo płatną reklamę.
Poszukując darmowych lub stosunkowo tanich kanałów pozyskiwania klientów dla swojej firmy z pewnością zastanawiasz się, czy warto założyć stronę firmową na Facebooku. To pytanie jest jak najbardziej trafne, ponieważ dzięki niemu przystaniesz na chwilę i zastanowisz się nad tym, czego tak naprawdę oczekujesz od firmowego fanpage. Czy ma być on miejscem budowania wizerunku twojej marki i pokazywania życia firmy w bardziej ludzki, przystępny sposób? A może ma służyć przede wszystkim oddzieleniu aktywności prywatnej od firmowej i uporządkowaniu tych dwóch stref? To nie wszystko. Strona firmy na Facebooku pozwala również poszerzać i aktywizować grono klientów, a nawet – zwiększyć sprzedaż firmowych produktów czy usług.
Jakie są jeszcze zalety prowadzenia fanpage firmowego na Facebooku?
O ile twoją firmą nie jest na przykład lokal gastronomiczny lub sklep założony na samym Facebooku, z pewnością trudno ci wyobrazić sobie kwestię zarabiania na prowadzeniu firmowego fanpage. To duży błąd, przez który możesz wiele stracić.
Najskuteczniejszym sposobem zarabiania na prowadzeniu firmowej strony na Facebooku jest przenoszenie za pośrednictwem profilu ruchu klientów na stronę www. “Przerzucanie” ruchu może odbywać się na kilka sposobów, a jednym z nich są wspomniane wyżej reklamy czy posty sponsorowane. Innym sposobem przerzucania ruchu na stronę www jest umieszczanie w publikowanych postach na przykład linków do ciekawych artykułów na niej.
Pamiętaj, że stronę firmy na Facebooku można znaleźć przez wyszukiwarkę Google. Nawet jeśli trafią tam przypadkowe osoby z kanału organicznego, mogą szybko stać się twoimi wiernymi klientami. Naturalnie, jeśli tylko zdołasz zainteresować ich swoją ofertą lub sposobem prowadzenia profilu firmowego – strona firmy atrakcyjna dla odbiorcy zachęci go do polubienia fanpage, a więc zwiększenia mu zasięgu w sieci. Nawet jeśli dany odbiorca niekoniecznie skorzysta z twoich usług czy kupi twoje produkty, z pewnością będzie polecał cię dalej i w naturalny sposób nakręcał ruch na profilu twojej firmy. Czy to działa? A jak wiele profili firmowych na Facebooku obserwujesz ze względu na publikowany w nich content?
E-commerce
Polska i Czechy liderami punktów typu OOH. Skąd to wynika?
10 października 2024
Jak prowadzić dochodowy i globalny e-commerce?
Ekspansja zagraniczna do Austrii. Co warto wiedzieć o lokalnym rynku e-commerce?
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)