W grudniu 2023 roku w Polsce liczba sklepów internetowych miała sięgnąć 65 tysięcy według danych Dun & Bradstreet Poland. W ciągu 12 miesięcy nad Wisłą mogło ich powstać nawet 7,1 tysięcy. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że stworzenie nowego sklepu online staje się coraz prostsze dzięki wyspecjalizowanym narzędziom. Jedną z platform, która umożliwia sprawne uruchomienie własnej sprzedaży w sieci, jest _Stores stworzone przez cyber_Folks. W dzisiejszym materiale pokazujemy możliwości tej platformy w integracji z usługami platformy Apaczka.pl.

Zakładanie swojego sklepu internetowego może być przytłaczającym wyzwaniem, szczególnie dla osób nieobeznanych z technologiami e-commerce. Dostępne rozwiązania upraszczają jednak cały proces, umożliwiając rozpoczęcie sprzedaży „na gotowym” w kilka minut – niezależnie od tego, czy po raz pierwszy masz styczność z handlem, czy chcesz rozwinąć dotychczasową działalność stacjonarną lub w sieci na nowe pola.

Czym są platformy sprzedażowe funkcjonujące w modelu SaaS?

Wiele osób zaczyna swoją przygodę z handlem online od marketplace’ów lub mediów społecznościowych. Z czasem jednak przychodzi chęć na to, aby przejść „na swoje”, czy to ze względu na chęć budowania własnej marki, uporządkowania katalogu oferowanych produktów czy po prostu zarządzania zwiększającym się wolumenem zamówień.

Z pomocą przychodzą tutaj platformy sprzedażowe funkcjonujące w modelu SaaS, takie jak _Stores tworzone przez cyber_Folks. SaaS (Software as a Service) to skrót określający rodzaj rozwiązania dostarczanego do klienta przez Internet, bez konieczności instalowania jakiegokolwiek oprogramowania na własnym komputerze. Takie rozwiązania bardzo często funkcjonują w modelu abonamentowym. 

Ile kosztuje przykładowa platforma e-commerce SaaS?

Przykładowo, _Stores jest dostępne w wariantach kosztujących od 19 do 99 złotych miesięcznie. Wybór odpowiedniego pakietu jest uzależniony przede wszystkim od liczby przetwarzanych zamówień w skali miesięcznej, ale również funkcjonalności, na których może Ci zależeć jako sprzedawcy. Przykładowo, integracja z programami księgowo-magazynowymi czy Google Analytics będzie dostępna dopiero od pewnego progu. Z drugiej strony, każdy wariant obejmuje dostępność niezbędnych integracji do automatyzacji realizacji wysyłek produktów do klientów.

W przypadku wykupienia subskrypcji _Stores klienci mogą liczyć również na pakiet startowy zawierający: 

  • bezpłatną domene .pl,  
  • monitoring SEO przy wykupieniu pakietu 3 i 4, 
  • 2 godziny konsultacji z ekspertem, 
  • książkę „Patent na e-commerce”. 

Czy wybór _Stores może być tańszy niż samodzielna infrastruktura?

Zaletą rozwiązań funkcjonujących w modelu SaaS jest prostota ich użycia, możliwość dostosowania do potrzeb biznesu w miarę jego rozwoju i taniość w porównaniu do sytuacji, gdybyś miał samodzielnie konfigurować infrastrukturę informatyczną sklepu online, co wymagałoby drogich inwestycji i płacenia za każdą usługę z osobna. 

Istotne jest również zapewnienie bezpieczeństwa – platformy takie jak _Stores dbają o ochronę przed zagrożeniami cybernetycznymi, regularnie udostępniają aktualizacje i przy okazji gwarantują również zgodność z przepisami prawnymi, m.in. takimi jak RODO. To z kolei oznacza redukcję kosztów związanych ze specjalistami ds. cyberbezpieczeństwa czy działem prawnym. A na początkowych etapach rozwoju e-commerce każda pozycja w budżecie jest niezwykle ważna – o czym zapewne doskonale wiesz.

Warto wspomnieć również o tym, że rozwiązania SaaS-owe charakteryzują się wysokim poziomem wsparcia technicznego. W przypadku _Stores funkcjonuje ono od 8:00 do 18:00, dzięki czemu w przypadku jakichkolwiek pytań możesz po prostu wysłać e-maila lub napisać na czacie i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące Ciebie pytanie. 

Jak wygląda zakładanie sklepu internetowego na platformie SaaS?

Nie trzeba mieć kompetencji programistycznych czy webmasterskich, aby sprawnie założyć własny sklep internetowy. Jak podkreśla witryna _Stores, „jeśli potrafisz obsługiwać komputer i korzystać z Internetu, to potrafisz też stworzyć sklep online”. Faktycznie, założenie swojego sklepu na platformie to kwestia kilku kroków:

  • Wypełnienie formularza z danymi o Twoim e-sklepie,
  • Wybór branży,
  • Wybór szablonu, szaty graficznej (kolorystyka i font),
  • Wybór sposobu prezentowania układu treści,
  • Wybór dodatkowych podstron,
  • Podanie nazwy sklepu.

I voila – gotowe w mniej niż kwadrans. Z dokładną instrukcją tworzenia własnego e-sklepu zapoznasz się na stronie „Jak otworzyć sklep internetowy w _Stores krok po kroku”.

Jak zautomatyzować procesy logistyczne we własnym sklepie online?

Kolejnym krokiem będzie dodanie produktów oraz zintegrowanie sklepu z płatnościami i przesyłkami. Integracja z platformą Apaczka.pl umożliwia Ci uzyskanie natychmiastowego dostępu do oferty 17 firm kurierskich transportujących paczki do 150 krajów. To m.in. Poczta Polska, InPost, DHL, UPS, DPD czy InPost. Z dokładną instrukcją integracji zapoznasz się na stronie „Jak ustawić sposoby dostawy w sklepie w _Stores?”. W praktyce włączenie integracji polega na:

  • wejściu w moduł Ustawień,
  • kliknięciu „Uruchom”,
  • dodaniu klucza API z platformy Apaczka.pl,
  • wyborze przewoźników, których usługi chcemy udostępnić klientom.

Dzięki integracji Twoi klienci mają do dyspozycji szeroki wachlarz metod dostawy w zależności od ich lokalizacji oraz preferencji. Ty z kolei możesz na bieżąco śledzić informacje o tworzonych automatycznie zleceniach i statusie nadawanych przesyłek u wszystkich przewoźników w jednym miejscu. 

Zaimportowanie tych danych na platformę Apaczka.pl umożliwi Ci jeszcze dokładniejszą analizę informacji o tym, gdzie znajdują się przesyłki, jak często są zwracane, czy występują problemy z doręczeniami, a jeśli tak, to w jakich sytuacjach najczęściej. Niektóre sklepy internetowe korzystają z tych narzędzi analitycznych, aby samodzielnie przypominać klientom o odbiorze paczki od kuriera lub z punktu, inne z kolei starają się optymalizować proces wysyłkowy, aby zredukować liczbę zwrotów. Łatwo zobaczysz, który przewoźnik cieszy się największą popularnością i czy klienci wybierają chętniej dostawę do domu czy do wybranego punktu odbioru.

Taki model działania znacząco też ogranicza czas związany z zarządzaniem procesem logistycznym. Automatycznie generowane zlecenia oznaczają, że zostaje Ci tylko wydrukowanie etykiety (a w przypadku InPost nawet ten krok nie będzie konieczny) i zapakowanie przesyłki. Pozostałymi kwestiami zajmie się kurier z firmy wybranej przez klienta. Prościej być już nie może.

Czy zakładanie sklepu na platformie SaaS jest opłacalne?

Reasumując, z przedstawionych wyżej informacji wynika, że zakładanie sklepu na platformie e-commerce funkcjonującej w modelu SaaS może być bardzo opłacalną opcją z uwagi na mnogość funkcjonalności uzyskiwanych w ramach prostej, miesięcznej opłaty abonamentowej. Nie trzeba mieć umiejętności programistycznych czy zmieniać kodu, aby rozpocząć handel online i mieć pełne wsparcie techniczne, płatnicze oraz logistyczne. _Stores jest tego najlepszym przykładem. Jeśli zatem masz pomysł na to, co możesz sprzedawać, nie warto czekać – wciel go w życie jeszcze dzisiaj.

Nie wiesz co chcesz sprzedawać? Szukasz niszy rynkowej? Pobierz e-booka z inspiracjami na temat tego co sprzedawać w internecie. Zainspiruj się i znajdź pomysł na swój e-sklep!