Amazon w Polsce wystartował! O oficjalnym wejściu światowego lidera ecommerce do Polski głośno było już w 2020 roku. Według wielu informacji miało to nastąpić w listopadzie. Nic takiego się nie stało. Pod koniec stycznia 2021 Alex Ootes, Wiceprezes ds. rozwoju Amazon w UE, oficjalnie potwierdził, że nadszedł czas na uruchomienie lokalnej, polskiej wersji platformy. I słowo stało się ciałem w nocy, z pierwszego na drugiego marca 2021. Jak na pojawienie się rywala zareaguje Allegro? Witryna amazon.pl już jest dostępna dla każdego. Możesz teraz kupować i sprzedawać na e commerce Jeffa Bezosa bez pośrednictwa naszych zachodnich sąsiadów.

Amazon po polsku już jest..

Polscy przedsiębiorcy  i klienci od dawna są aktywni na Amazonie. Niemiecka wersja platformy jest dostępna w języku polskim. Jest to ułatwienie, jednak zdecydowanie nie jest to sytuacja idealna dla nikogo, może z wyjątkiem właścicieli niemieckiej wersji serwisu.

Dlatego zapowiedzi o starcie lokalnej wersji serwisu niektórzy oczekują z nadzieją a inni z obawą.

Amazon w Polsce – kto zyska, kto straci?

Powinni zyskać konsumenci. Jest duża szansa, że zyskają sprzedający. Amazon to kanał sprzedaży o praktycznie nieograniczonych możliwościach. Nie jest jednak tak, że wejście do Amazona oznacza wyłącznie korzyści. Tu nie ma miejsca na czułe słówka. Amazon to bardzo konkurencyjny biznes i żeby odnieść sukces, trzeba sporej wiedzy i doświadczenia.

Zyskać może Poczta Polska, która ponoć ma dostarczać paczki Amazona w Polsce. Z drugiej strony InPost informuje, że już jest dogadany z Amazonem.

Już wiemy, że dostawami w Polsce dla giganta e commerce zajmie się  Poczta Polska, DHL i InPost.

Amazon w Polsce – możesz już się rejestrować!

Amazon w Polsce to już nie tylko 9 centrów logistycznych. Domena amazon.pl już działa, o czym poinformowały niemal wszystkie media. To się nazywa potęga marki!

Jeśli chcesz sprzedawać w światowej sieci firmy założonej przez Jeffa Bezosa, powinna Cię zainteresować subdomena sell.amazon.pl

gdzie możesz zarejestrować się jako sprzedawca. Zwraca uwagę duża ilość materiałów edukacyjnych, z których radzimy skorzystać.

Na Amazonie świat się nie kończy!  Aby korzystać z największego wyboru usług logistycznych wystarczy, że zarejestrujesz się bezpłatnie w serwisie apaczka.pl

Jeśli sprzedajesz na Allegro i zastanawiasz się, jak zwiekszyć konkurencyjność oferty, poznaj nasze rozwiązania dla Allegro Smart.

Jak to się wszystko zaczęło?

To, czym teraz jest Amazon, zaczęło się ponad ćwierć wieku temu, w 1994 roku, od pomysłu na sklep internetowy. Jeff Bezos zastanawiał się nad wyborem branży i wpadł na pomysł, że najwięcej kategorii mają dwie branże: książki i muzyka.  Wybór padł na internetową księgarnię, a siedzibą firmy był garaż Bezosa. Założenia modelu biznesowego były proste: im więcej kategorii produktów, tym więcej potencjalnych klientów. A więc książki dla kobiet, dla mężczyzn, dla dzieci, literatura piękna, popularnonaukowa, biografie i tak dalej. Nie było księgarni, która mogła pomieścić to wszystko. I tak narodził się Amazon. Pomysł „zaskoczył”, lecz Bezos borykał się z identycznymi problemami, z jakimi walczy każdy nowy sklep internetowy.  Mało kto wierzył w sukces Amazona i Bezosowi było bardzo trudno pozyskać finansowanie. Firma dość szybko pojawiła się na giełdzie a debiut był porażką…

Kluczem do sukcesu i do rozwoju firmy były kolejne innowacje wprowadzone przez Amazon.

Oto, za CNN Business, kamienie milowe w rozwoju giganta z Seattle:

Kalendarium Amazon

  • 1994 – powstaje Amazon
  • 1997 – firma debiutuje na giełdzie. Cena debiutu akcji: $18. Cena zamknięcia pierwszego dnia notowań: $1,86
  •  1998 – dołącza oferta muzyczna
  • 1999 – Opatentowanie metody „Buy now with 1 click” Cena akcji: $65,88
  • Wrzesień’99 – Amazon zaczyna działać jako marketplace
  • 2002  – rozpoczyna się sprzedaż ubrań na Amazonie
  • 2003 – start biznesu hostingowego Amazon Web Services
  • 2004 – otwarcie biznesu w Chinach
  • 2005 – start programu lojalnościowego Amazon Prime
  • 2007 – w sprzedaży debiutuje czytnik KINDLE
  • 2008 – przejęcie AUDIBLE, z biblioteką audiobooków liczącą 80 tys tytułów
  • 2009 – akwizycja internetowego retailera Zappos
  • 2012 – przejęcie Kiva Systems – firmy specjalizującej się w robotyce magazynowej
  • 2013 – rozpoczęcie dostaw w niedzielę
  • 2015 – debiut platformy Echo i systemu głosowego Alexa
  • 2018 – firma  osiąga kapitalizację 1 biliona dolarów, akcje Amazona kosztują ponad 2 tys. dolarów za sztukę
  • 2020 – w czasach pandemii sprzedaż giganta e-commerce rośnie gwałtownie, a cena akcji przebija $3 tys.
  • 2021 – 2 lutego Jeff Bezos oznajmia, że rezygnuje z funkcji CEO Amazona