Zwrot zakupów to kolejny etap Black Friday. Klienci sklepów internetowych mają prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. I chętnie z tego prawa korzystają. Pojawia się przy tym wiele pytań: kto, za co odpowiada i kto ponosi koszty transportu, jakim kurierem odesłać zakupy do sprzedawcy? Poniżej wyjaśniamy najważniejsze kwestie.
Zakupy w Internecie należą do zakupów dokonywanych na odległość. Prawa i obowiązki stron są opisane w Ustawie o prawach konsumenta. Procedura wygląda tak:
Jeśli decydujesz się na zwrot zakupów do sprzedawcy, ponosisz koszty pakowania i transportu. Od tej zasady są wyjątki:. Nie ponosisz kosztów transportu, gdy:
Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu ceny towaru i kosztów dostawy. Jednak z zastrzeżeniem, że koszty dostawy sprzedający jest zobowiązany zwrócić do wysokości wartości najtańszej metody dostawy, dostępnej w ofercie.
Innymi słowy, jeśli na przykład wybrałeś dostawę kurierem za 20 PLN a w ofercie sklepu jest opcja przesyłki za 10 PLN, to sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci 10 PLN.
Uwaga: odbiór osobisty za 0 złotych nie jest metodą dostawy.
Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu pełnych kosztów zakupu rzeczy pod warunkiem, że nie była ona używana.
W praktyce oznacza to, że możesz rozpakować zakupy, przymierzyć, wypróbować i w przypadku zwrotu zakupów należy Ci się zwrot pełnej cen jednak jeśli przedmiot będzie nosił ślady używania lub uszkodzenia, sprzedawca może domagać się od Ciebie pokrycia kosztów przywrócenia rzeczy do stanu pierwotnego lub zapłacenia równowartości stopnia zużycia sprzedanej rzeczy.
Ta zasada nie obowiązuje, jeśli sprzedawca nie poinformuje kupującego o przysługującym mu prawie odstąpienia od umowy, także o terminach, sposobie odstąpienia i wzorze formularza. Warto dokładnie przeczytać warunki i regulamin sklepu.
Tak, ale tylko jeśli dokonałeś zakupu z konta firmowego, oznaczonego symbolem teczki. Wtedy sprzedawcę obowiązują przepisy prawa o sprzedaży poza lokalem i na odległość.
Wysyłka kurierem jest ekonomiczną i wygodną metodą zwrotu. Gdy chcesz odesłać paczkę do sklepu internetowego to:
Apaczka.pl to sprawdzony operator logistyczny działający od ponad 10 lat na rynku przesyłek kurierskich.
Konsekwentnie wspiera firmy w rozwoju ich biznesu, udostępniając profesjonalne narzędzia ułatwiające codzienną logistykę.
Zaufało nam już ponad 160 tysięcy Klientów, którzy nadali blisko 30 milionów przesyłek!
R2G Polska Sp. z o.o.
ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
Dane Firmy
NIP: 7010194877, REGON: 141963798
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.
Apaczka.pl to sprawdzony operator logistyczny działający od 10 lat na rynku przesyłek kurierskich.
Konsekwentnie wspiera firmy w rozwoju ich biznesu, udostępniając profesjonalne narzędzia ułatwiające codzienną logistykę.
Zaufało nam już ponad 60 tysięcy klientów, którzy nadali blisko 20 milionów przesyłek!
R2G Polska Sp. z o.o.
ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
Dane Firmy
NIP: 7010194877, REGON: 141963798
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.
Apaczka.pl to sprawdzony operator logistyczny działający od 10 lat na rynku przesyłek kurierskich.
Konsekwentnie wspiera firmy w rozwoju ich biznesu, udostępniając profesjonalne narzędzia ułatwiające codzienną logistykę.
Zaufało nam już ponad 60 tysięcy klientów, którzy nadali blisko 20 milionów przesyłek!
R2G Polska Sp. z o.o.
ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
Dane firmy
NIP: 7010194877, REGON: 141963798
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest R2G Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.