Nieuczciwe praktyki konkurencji!

W związku z reportażem w programie „Uwaga” TVN dotyczącym stosowania nieuczciwych praktyk przez naszą konkurencję informujemy, że R2G Polska Sp. z o.o. w serwisie apaczka.pl oferuje jasne, proste i transparentne zasady współpracy. Jesteśmy platformą logistyczną z 10-cio letnim doświadczeniem. Zaufało nam już ponad 70 000 klientów, którzy wysłali z nami ponad 11 milionów przesyłek. To ich opinie zadecydowały o przyznaniu nam Lauru Konsumenta 2019 oraz Lauru Klienta – Grand Prix 2020 w kategorii Platforma Wysyłkowa.

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości przypominamy o regułach związanych z procesem doliczania dopłat do przesyłek po audycie przewoźnika: 

Proces audytowania i doliczania dopłat

Weryfikacja przesyłek i wynikające z niej dopłaty są praktyką stosowaną powszechnie przez wszystkie firmy kurierskie. Z tego powodu dopłaty do paczek wynikają jedynie z informacji przekazywanych przez przewoźników w formie raportów. Najczęściej dopłaty wynikają z weryfikacji wagi i wymiarów lub zakwalifikowania przesyłki jako paczki niestandardowej. Przypominamy, że przewoźnicy mogą nie weryfikować każdej przewożonej przesyłki, dlatego dopłaty mogą objąć tylko część nadawanych przesyłek. Szczegółowe i prawdziwe informacje o dopłatach są zawsze widoczne dla naszych Klientów w Panelu Klienta oraz na specyfikacjach i fakturach w celu zachowania pełnej transparentności.

Więcej informacji w Centrum Pomocy:

Procedury reklamacyjne

Serwis apaczka.pl pozwala na składanie reklamacji na dopłaty zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Od każdej decyzji reklamacyjnej istnieje również możliwość odwołania. W związku z tym, że dopłaty opierają się na weryfikacji przeprowadzonej przez przewoźnika, również decyzje reklamacyjne są wydawane w oparciu o decyzje firmy kurierskiej.
Przypominamy, że w momencie złożenia reklamacji do kwestionowanych dopłat stają się one „kwotą sporną” i nie są wymagane do czasu rozpatrzenia.

Więcej informacji w Centrum Pomocy:

Rekomendacje

Przestrzegamy przed współpracą z nieuczciwymi pośrednikami oferującymi bardzo tanie usługi firm kurierskich (szczególnie InPost, DPD i Fedex). Istnieje duże ryzyko nieuczciwych dopłat lub problemów ze zwrotem pobrań przez tych pośredników.
Przed rozważeniem współpracy rekomendujemy zapoznanie się z regulaminem oraz cennikami. Szczególną uwagę należy zwracać na historię spółek, które prowadzą te serwisy. Sygnałem ostrzegawczym powinny być bardzo wysokie opłaty za weryfikację przesyłek.
Niektóre kategorie towarów (np. części samochodowe, meble ogrodowe, materiały budowlane, przesyłki gabarytowe) są szczególnie narażone na dopłaty. W celu uniknięcia dopłat do przesyłek prosimy o zapoznanie się z wytycznymi dot. metod pakowania i kwalifikacji paczek jako przesyłki niestandardowe. Aktualne informacje na ten temat znajdują się na stronach www firm kurierskich oraz w Centrum Pomocy: Jak uniknąć dopłat (audytów) od przewoźników?

Liczymy, że zaistniała sytuacja zwiększy świadomość, że korzystanie z usług bardzo tanich pośredników wiąże się z ryzykiem nieuczciwych praktyk. Oczekujemy, że również przewoźnicy zaangażują się w eliminowanie z rynku nieuczciwych brokerów, którzy podważają zaufanie do całej branży przesyłek kurierskich.

Did you find this FAQ helpful?
2
0