lang_en lang_pl

Info z Inpost - rekomendacje

16-03-2020

Drodzy Klienci,
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, chcielibyśmy Państwa poinformować o naszych rekomendacjach oraz o działaniach, które podjęliśmy w InPost w ostatnich dniach. W dniu 16 marca wdrażamy konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:


  • Wdrożyliśmy system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera. 
  • Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany Odbiorcy w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). 
  • W celu odbioru paczki, Odbiorca będzie proszony o podanie kodu kurierowi. Dlaczego taka zmiana? Dzięki temu kurierzy będą mogli zachować bezpieczną odległość przy przekazaniu paczki.
  • Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór jak dotychczas 48h. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy. 
  • Analogiczną zmianę wprowadzamy również dla przesyłek kurierskich – w przypadku gdy nie uda się ich doręczyć bezpośrednio do odbiorcy (podejmujemy dwie próby doręczenia), przesyłki trafią do Nadawcy. Dlaczego taka zmiana? Chcemy maksymalnie ograniczyć kontakt naszych pracowników Oddziałów z osobami z zewnętrz, gdyż zachorowanie jednej osoby może wpłynąć na pracę całego Oddziału.

    Zdajemy sobie sprawę, że to istotna zmiana, ale mamy nadzieję, że zarówno Odbiorcy, jak i Państwo przyjmiecie ją ze zrozumieniem. Oczywiście wrócimy do standardowych procedur gdy tylko będzie to możliwe.

         Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca wstrzymujemy nadania i odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek możliwe będą w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera. Przypominamy, że przesyłki można nadawać bezpiecznie w Paczkomacie poprzez usługę Szybkie Nadania (szybkienadania.pl) lub przy wykorzystaniu Managera Paczek.

    Odbiorcom rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu jako dużo bezpieczniejszej, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z aplikacji mobilnej. Jednocześnie ponownie prosimy o uczulenie Państwa klientów, aby przy zamawianiu dostaw zarówno kurierskich jak i paczkomatowych, zwrócili szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu.

    O wszystkich powyższych zmianach Odbiorcy zostaną poinformowani poprzez szeroką akcję informacyjną. Zmiany znajdą również odzwierciedlenie w mailach i SMS statusowych.

    W chwili obecnej koronawirus nie ma wpływu na dostarczanie przesyłek – docierają one do Odbiorców bez opóźnień. Jesteśmy jednak świadomi zagrożenia i w sposób ciągły obserwujemy i monitorujemy sytuację oraz reagujemy na wytyczne władz polskich i odpowiednich urzędów.

    Dlatego w najbliższych tygodniach rekomendujemy Odbiorcom:
  • gdy masz wybór pomiędzy dostawą przez kuriera InPost i do Paczkomatu InPost – zamawiaj do Paczkomatu – co pozwala ograniczyć kontakt z innymi osobami
  • odbierając paczkę z Paczkomatu InPost nie dotykaj panelu sterującego – otwórz skrytkę Paczkomatu za pomocą aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play)
  • przy dostawach do domu/mieszkania zachowaj odpowiedni dystans i odbieraj przesyłki w drzwiach lub przed domem, celem minimalizowania czasu bezpośredniego kontaktu. Przy odbiorze przesyłki podaj kurierowi tylko kod odbioru.
  • ponadto przy dostawach realizowanych przez kuriera, zdecyduj się na płatność przy zamówieniu lub dokonaj płatności przed przyjazdem kuriera (poprzez opcję PayByLink). Jeśli z jakiegoś powodu nie było to możliwe – opłać przesyłkę u kuriera bezgotówkowo.

<< Wstecz