Największy operator logistyczny w Polsce
Załóż bezpłatne konto już teraz!
Apaczka.pl stale monitoruje dla Ciebie dostępność
usług firm kurierskich.


Sprawdź poniżej, którzy przewoźnicy obsługują teraz
paczki krajowe i międzynarodowe.

Ograniczenia w transporcie międzynarodowym:



  • wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych ze względu na kontrole prowadzone na granicach w całej Europie,
  • ograniczenia funkcjonowania i czasu pracy firm i instytucji w niektórych krajach. Należy sprawdzić, czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Transport kołowy po Europie



Transport kołowy i lotniczy poza Europę


Dostępne
Chwilowe utrudnienia
Niedostępne

Paczki do Niemiec

  • Przewoźnicy: Apaczka Niemcy, DPD, UPS, TNT
  • Możliwe utrudnienia, zapoznaj się z zakładką Aktualne komunikaty.
  • Nadawca musi sprawdzić, czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Paczki do Włoch

  • Przewoźnicy: DPD, GLS, TNT, UPS
  • Możliwe utrudnienia, zapoznaj się z zakładką Aktualne komunikaty.
  • Nadawca musi sprawdzić, czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Paczki do USA

  • Przewoźnicy: UPS, TNT
  • Możliwe utrudnienia, zapoznaj się z zakładką Aktualne komunikaty.
  • Nadawca musi sprawdzić, czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Paczki do Chin

  • Przewoźnicy: UPS, TNT
  • Możliwe utrudnienia, zapoznaj się z zakładką Aktualne komunikaty.
  • Nadawca musi sprawdzić, czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Jeśli, któryś z przewoźników wprowadzi ograniczenia w transporcie przesyłek, masz dostęp do:


  • Innych krajowych i międzynarodowych firm kurierskich,
  • Ponad 24 000 paczkomatów i punktów nadania i odbioru.

Zarejestruj bezpłatnie konto i korzystaj z pełnej oferty firm kurierskich w Polsce. Bez limitów i zobowiązań.

Ograniczenia w transporcie krajowym:



W serwisie apaczka.pl oferujemy dostęp do ponad 24 000 paczkomatów oraz punktów nadania i odbioru większości przewoźników.

Sprawdź, które punkty i placówki zmieniły godziny pracy lub zostały zamknięte ze względu na wprowadzone ograniczenia.
Te informacje są na bieżąco aktualizowane na mapie punktów dostępnej w serwisie apaczka.pl

ZAŁÓŻ KONTO JUŻ TERAZ >>

Godziny pracy urzędów pocztowych:



  • Godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin - informacje o godzinach pracy można znaleźć na oficjalnej stronie poczty polskiej,
  • Praca placówek całodobowych zostaje skrócona. Będą one czynne od godz. 8:00 do 20:00,
  • Punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą nieczynne.

Organizacja pracy placówek:



Punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.
Poczta Polska
Godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin
InPost Paczkomaty
brak ograniczeń
InPost Kurier
Wstrzymano nadania i odbiory przesyłek w Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost
DPD Pickup
Część punktów Pickup jest zamknięta. Szczegóły w aktualnych komunikatach.
DHL Service Point
brak ograniczeń
UPS Access Point
brak ograniczeń

Organizacja pracy oddziałów

Poczta Polska
brak ograniczeń
DPD
brak ograniczeń
InPost Kurier
brak ograniczeń
DHL
brak ograniczeń
Fedex
brak ograniczeń
UPS
brak ograniczeń
TNT
brak ograniczeń
Pallex
brak ograniczeń

Chcesz mieć pewność, że Twoi klienci otrzymają zamówiony towar? W razie potrzeby, w ciągu kilku minut, możesz nadać paczkę w serwisie apaczka.pl
Załóż konto już teraz

AKTUALNE KOMUNIKATY


Na apaczka.pl w jednym miejscu sprawdzisz
aktualne komunikaty od firm kurierskich.
Zablokowane kody pocztowe u poszczególnych przewoźników
W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 informujemy, że niektóre kody pocztowe zostały wyłączone z transportu. Poniżej lista kodów z podziałem na poszczególne państwa oraz przewoźników. Lista aktualizowana jest na bieżąco.


UPS



Włochy:
Odbiory i dostawy zawieszone na obszarach z następującymi kodami kreskowymi: Paczki będą przechowywane przez 15 dni.
00017, 40059
64030 / 64031 / 64033 / 64034 / 64035, 65010
83031, 84036 / 84030 / 84035, 85047
86016 / 86077 / 86079, 87038 / 87054 / 87056 / 87060 / 88842
89064 / 89822 / 90030 / 91018 / 94011  

Odbiory i dostawy ulegną opóźnieniu ze względu na lokalne warunki działania na obszarach z następującymi kodami pocztowymi:
Modena: od 41010 do 41059; od 41121 do 41126
Genova: od 16010 do 16049;od 16121 do 16167
L’AQUILA: od 67010 do 67069; 67100  

Hiszpania:
Odbiory i dostawy zostały zawieszone na obszarach z następującymi kodami kreskowymi:
08700 / 08710 / 08711 / 08712 / 08788  

Austria:
Odbiory i dostawy uległy zmianie na obszarach z następującymi kodami kreskowymi:
5542, 5611 / 5612 / 5630 / 5632 / 5645
6553 / 6555 / 6561 / 6563 / 6580, 6754 / 6762 / 6763 / 6767, 6888
9844  

Francja:
Odbiory i dostawy uległy zmianie na obszarach z następującymi kodami kreskowymi:
07110 – 07120 / 07140 – 07190,
07310 – 07330 / 07380 – 07409, 07440 – 07470,
07510, 07630 – 07660,
26150 – 26190 / 26220 – 26230 / 26310 / 26340,
26410 – 26470, 26510 / 26560 – 26570,
26620, 26730 – 26740
Klienci otrzymają telefon, jeśli odbiór nie będzie mógł być zrealizowany.  

Niemcy:
 Na obszarach z następującymi kodami kreskowymi przesyłki muszą zostać nadane z wydrukowanymi etykietami.
 41800 – 41899, 52000 – 52599

Portugalia:
Odbiory i dostawy zostały zawieszone na obszarach z następującymi kodami kreskowymi:
3880000 – 3880999, 3885000 - 3885999


DPD Polska



Zablokowane kody u przewoźnika DPD, dostępne są pod linkiem: https://wwwdpd.azureedge.net/zip-codes.xlsx

Austria
6553, 6555, 6561, 6562, 6563, 6580, 9844, 6764, 6763, 6762, 6888, 5540, 5611, 5630, 5640, 6764, 6767, 6450, 6580

Bułgaria
2770

Czechy
783 21, 783 24, 783 91, 784 01

Włochy 
od 24010 do 24069, 24100, od 24121 do 24129,
25010, 25014, 25016, 25018, 25020, 25021,
od 25030 do 25040, od 25042 do 25065,
2568, 25069, 25070,25077,25075, 25080, 25082, 25086,
25100, od 25121 do 25136, 26010, 26029,
40059, 83031, 84030, 84035, 84036, 87038


GLS



Niemcy
06917

Francja
57230, 57370, 57410, 57620, 57720, 57820, 57850, 57960, 67000, 68000, 68010, 68020, 68030, 68040, 68630, 68980

Chorwacja
22243, 22244

Austria
5542, 5611, 5612, 5630-5640, 6005-6681, 6762-6767, 6888, 9844,

Bułgaria
2770

Czechy
58401, 78321, 78324, 78391, 78401

Hiszpania
10900

Włochy
00100-00199, 02100-02199, 04000-04999, 05100-05199, 07000-07100, 10000-10100, 16000-17100, 20000-20100, 23800-23900, 24000-24100, 25000-25100, 26000-26100, 27000-27999, 29000-29100,
37000-37100, 40000-40100, 41000-41100, 42000-42100, 46000-46100, 65000-65100
83000-83100, 84000-89100, 

Portugalia
3880, 3885


DHL



Włochy
26821,26823, 26827, 26841, 26843, 26844, 26845, 26847, 26848, 26861, 26867, 35030,

Czechy
78321, 78324, 78391, 78401, 58401

Portugalia
3880,3885

Bułgaria
2770

Poczta Polska
30.03.2020
Poczta Polska wspólnie z partnerami wprowadziła dodatkowe środki ochrony oraz zmiany w procesie odbioru paczek, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz klientów korzystających z usługi Odbiór w PUNKCIE. Sieć tworzą placówki pocztowe, automaty Smartbox, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu. Wprowadzone ostatnio zmiany objęły m.in.:

- Wydzielenie specjalnych stref bezpieczeństwa w placówkach pocztowych, gwarantujących możliwość zachowania bezpiecznej odległości pomiędzy klientem a pracownikiem.
- Montaż ochronnych barier pleksi przy kasach w punktach odbioru.
- Ograniczenie liczby klientów przebywających w tym samym czasie w punkcie.
- Zabezpieczenie punktów i pracowników w niezbędne środki do dezynfekcji i ochrony osobistej.
- Zmiana procedury odbioru na bezdotykową weryfikacje tożsamości w placówkach pocztowych i na stacjach paliw Orlen – klient okazuje jedynie z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, następnie pracownik sam spisuje cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu na pokwitowaniu odbioru.
- Odbiór bez pokwitowania w placówkach pocztowych i na stacjach Orlen – klient nie składa podpisu i odbiera przesyłkę bez pokwitowania.

W ramach usługi Odbiór w Punkcie Poczta Polska udostępnia 200 automatów Smartbox, które znajdują się w pocztowych placówkach oraz w sklepach Biedronka, z których można samodzielnie i bezpiecznie odbierać przesyłki.
Poczta Polska
30.03.2020
W związku z obecną sytuacją panującą w kraju i na Świecie, Poczta Polska zawiesza przyjmowanie przesyłek z zawartością żywych ptaków w usłudze Pocztex. Usługa zostaje zablokowana od 01.04.2020r do odwołania.
UPS
30.03.2020
Region Azji i Pacyfiku

UPS w dalszym ciągu realizuje codzienne odbiory oraz dostawy w tym regionie, za wyjątkiem obszarów, w których zostało to zabronione przez rząd.
Najbardziej aktualne informacje o zmianach w usługach można znaleźć tutaj.

Bliski Wschód, Afryka, Subkontynent Indyjski i Azja Centralna

Rządy kilku krajów w tym rejonie wdrażają różne środki ograniczające rozprzestrzenianie się koronawirusa.
Najbardziej aktualne informacje o zmianach w usługach można znaleźć tutaj.
UPS
30.03.2020
Obecna sytuacja zrodziła kolejne zmiany w harmonogramie pracy UPS.:

1. Zawieszenie Gwarancji Zwrotu Pieniędzy UPS dla przesyłek ekspresowych od 26 marca 2020 do odwołania.
2. Wprowadzenie Tymczasowej opłaty za wykorzystanie ograniczonej przestrzeni ładunkowej dla przesyłek z Chin kontynentalnych i Hong Kongu - będzie ona oparta na stawkach za kilogram i stosowana jako uzupełnienie istniejących stawek i dopłat. Opłata wchodzi w życie z dniem 12 kwietnia 2020.
3. Wprowadzenie Tymczasowej opłaty za wykorzystanie ograniczonej przestrzeni ładunkowej w usłudze UPS Economy DDP - począwszy od 12 kwietnia 2020 r. do odwołania, UPS wprowadza tymczasową opłatę za wykorzystanie ograniczonej przestrzeni ładunkowej dla wszystkich przesyłek UPS Economy DDP.
4. Tymczasowe zawieszenie usługi UPS Economy DDU - Usługa UPS Economy DDU (Nieopłacone opłaty celne) została zawieszona do odwołania.

W związku z obecną sytuacją stanu epidemii w naszym kraju rekomendujemy doręczenie przesyłek bez uzyskania podpisu odbiorcy – dzięki funkcji Driver Release.
InPost
27.03.2020
W trosce o bezpieczeństwo Kurierów oraz Odbiorców przesyłek, InPost podjął decyzję o zawieszeniu realizacji usługi ROD (Zwrot Potwierdzonych Dokumentów) dla przesyłek InPost Kurier. Celem zmiany jest minimalizacja kontaktu na linii Kurier – Odbiorca, na etapie wymiany papierowych dokumentów.

Przesyłki z usługą ROD nadane przed wdrożeniem zmiany zostaną doręczone w standardowy sposób.
DPD EXPRESS (przesyłki lotnicze)
27.03.2020
Od poniedziałku 30.03 wznowiona zostaje możliwość nadania paczek poza Unię Europejską. Paczki do krajów UE przyjmowane są normalnie. Wyłączenia i zawieszenia międzynarodowego serwisu kołowego znajdziecie Państwo tu: https://wwwdpd.azureedge.net/zip-codes.xlsx
FAŁSZYWE LINKI
27.03.2020
Uwaga - jeżeli otrzymaliście Państwo SMS'a z informacją o konieczności dopłaty do paczki z powodu jej dezynfekcji PROSIMY NIE KLIKAĆ W LINK znajdujący się w SMSie. Prowadzi on do podrobionej strony i może skutkować włamaniem na konto bankowe lub innymi wyłudzeniami.
UPS
26.03.2020
Włochy:
Odbiory i dostawy zawieszone na obszarach z następującymi kodami kreskowymi: Paczki będą przechowywane przez 15 dni.
04022 / 40059
64030 / 64031 / 64033 / 64034 / 64035, 65010
83031, 84036 / 84030 / 84035
86016 / 86077 / 86079, 87038 / 87054 / 87056 / 87060 / 88842
89064 / 89822 / 90030 / 91018 / 94011

Odbiory i dostawy ulegną opóźnieniu ze względu na lokalne warunki działania na obszarach z następującymi kodami pocztowymi:
Modena: od 41010 do 41059; od 41121 do 41126,
Genova: od 16010 do 16049;od 16121 do 16167,
L’AQUILA: od 67010 do 67069; 67100.

Hiszpania:
Odbiory i dostawy zostały zawieszone na obszarach z następującymi kodami kreskowymi:
08700 / 08710 / 08711 / 08712 / 08788

Austria:
Odbiory i dostawy uległy zmianie na obszarach z następującymi kodami kreskowymi:
5542, 5611 / 5612 / 5630 / 5632 / 5645,
6553 / 6555 / 6561 / 6563 / 6580, 6754 / 6762 / 6763 / 6767, 6888,
9844

Francja:
Odbiory i dostawy uległy zmianie na obszarach z następującymi kodami kreskowymi:
07110 – 07120 / 07140 – 07190,
07310 – 07330 / 07380 – 07409, 07440 – 07470,
07510, 07630 – 07660,
26150 – 26190 / 26220 – 26230 / 26310 / 26340,
26410 – 26470, 26510 / 26560 – 26570,
26620, 26730 – 26740
Klienci otrzymają telefon, jeśli odbiór nie będzie mógł być zrealizowany.

Niemcy:
Na obszarach z następującymi kodami kreskowymi przesyłki muszą zostać nadane z wydrukowanymi etykietami.
41800 – 41899, 52000 – 52599

Portugalia:
Odbiory i dostawy zostały zawieszone na obszarach z następującymi kodami kreskowymi:
3880000 – 3880999, 3885000 - 3885999
GEIS CARGO
26.03.2020
Rząd włoski zamyka tymczasowo przedsiębiorstwa, których działalność nie jest „absolutnie niezbędna do funkcjonowania państwa”. W związku z tymi ograniczeniami Geis Cargo wyłącza serwis na tym kierunku do odwołania. Przesyłki nie będą eksportowane jak i importowane. Jednocześnie informujemy, że serwis w innych krajach europejskich odbywa się na bieżąco i funkcjonuje według standardowego rozkładu połączeń.
DHL
25.03.2020
Nadal świadczymy usługi przewozu paczek na większości terenów w Europie.

Z obsługi są wyłączone jedynie wybrane tereny lub usługi, w tym:
- część kodów pocztowych na terenie:
   Włoch (26821, 26823, 26827, 26841, 26843, 26844, 26845, 26847, 26848, 26861, 26867, 35030),
   Czech (kody: 78321, 78324, 78391, 78401, 58401),
- na terenie całej Europy mogą występować ograniczenia w doręczeniach do klientów biznesowych ze względu na zamknięcie wielu firm i sklepów. Prosimy o upewnienie się przed wysyłką, że dany punkt będzie mógł odebrać przesyłkę,
- przesyłki z usługą pobrania należności (COD) płatne gotówką kierowane na Słowację. Płatność COD jest możliwa tylko przy użyciu płatności bezgotówkowych np. kartą płatniczą,
- część punktów odbioru i nadania paczek (DHL ServicePoint) na terenie Europy została zamknięta. Aktualna lista dostępnych punktów znajduje się na psf.dhl.com/

W przypadku niedostępności punktów odbioru i nadania paczek (DHL ServicePoint) paczki w miarę możliwości są przekierowywane do najbliższych otwartych w pobliżu punktów. Wszystkie przesyłki, które nie będą mogły być doręczone, zostaną zwrócone do nadawcy.
PEKAES
25.03.2020
Z uwagi na sytuację epidemiczną we Francji, Partner biznesowy PEKAES, firma Heppner, wprowadziła obostrzenia, które mają na celu utrzymanie zdolności ciągłości obsługi w sieci dystrybucyjnej. Heppner informuje, że:

- Przesyłki z dostawą do osób prywatnych - B2C - nie są przyjmowane do sieci dystrybucyjnej.
- W przypadku braku możliwości realizacji dostawy z winy Odbiorcy np. zamknięta firma, będzie naliczona dodatkowa opłata w wysokości 100 € za każdą przesyłkę.
- Automatyczny zwrot przesyłek niedostarczonych z winy Odbiorcy, będzie odbywał się na koszt Nadawcy tj. fracht + magazynowanie.

W swoim komunikacie, firma Heppner, podkreśla, że głównym celem wyżej wymienionych restrykcji i opłat dodatkowych jest nałożenie na Nadawców obowiązku upewnienia się przed nadaniem przesyłki, czy ich Odbiorcy funkcjonują i są w stanie przyjąć towar.
GLS
24.03.2020
Firma GLS wprowadziła usługę InfoCourier, która umożliwia odbiór przesyłki bez konieczności składania podpisu. Odbiór będzie następował poprzez podanie kurierowi numeru PIN.

W treści SMSa odbiorca otrzyma informacje o dostawie oraz wygenerowany kod PIN, który będzie trzeba podać kurierowi podczas odbioru. Opcja podpisu będzie nadal dostępna, polecamy jednak korzystać z opcji PIN, gdyż ogranicza ona bezpośredni kontakt kuriera z odbiorcą. Bardzo ważne jest podawanie prawidłowych numerów telefonu podczas składania zamówienia.
DHL
24.03.2020
Informacja dotycząca przesyłek krajowych DHL wprowadziło alternatywną formę potwierdzenia doręczenia. Obecnie, odbiorcy paczek nie są już zobowiązani do składania podpisu na skanerze kurierskim, aby potwierdzić odbiór przesyłki. Konieczne jest jedynie podanie kurierowi nazwiska osoby odbierającej paczkę, które kurier sam wpisuje do systemu.

Na terenie Polski sieć operacyjna działa bez zmian, co oznacza, że wszystkie jednostki krajowe funkcjonują tak, jak dotychczas.

W kwestii usług, dostępnych w naszej ofercie, od 21.03.2020 r. czasowo wyłączony zostaje jedynie serwis w soboty (nadania i doręczenia). Od tego dnia nie będą również czynne w soboty Punkty Obsługi Klienta przy terminalach.

Informacja dotycząca przesyłek międzynarodowych

DHL nadal świadczy usługi przewozu paczek na większości terenów w Europie.

Z obsługi są wyłączone jedynie wybrane tereny lub usługi, w tym:
  • część kodów pocztowych na terenie Włoch (12 kodów), Czech (5 kodów),
  • doręczenia przesyłek kierowanych do firm na terenie Austrii,
  • przesyłki z usługą pobrania należności (COD) płatne gotówką kierowane na Słowację. Płatność COD jest możliwa tylko przy użyciu płatności bezgotówkowych np. kartą płatniczą.
DPD Polska
24.03.2020
Część krajów wprowadza rozwiązania mające na celu zminimalizowanie kontaktu kurierów z odbiorcami paczek. Dlatego możliwe są doręczenia paczek bez podpisów odbiorców.

DPD EXPRESS (przesyłki lotnicze)

Zablokowana, do odwołania, została możliwość nadawania paczek poza Unię Europejską. Paczki do krajów Unii przyjmowane są normalnie.

DPD CLASSIC (przesyłki drogowe)

Spodziewane są wydłużone czasy transportu przesyłek eksportowych ze względu na kontrole prowadzone na granicach w całej Europie.

Wyłączenia i zawieszenia międzynarodowego serwisu drogowego znajdziecie Państwo tu: https://wwwdpd.azureedge.net/zip-codes.xlsx.

Część punktów Pickup jest zamknięta, ich dostępność można śledzić tutaj.
GLS
24.03.2020
Węgry
Mogą wystąpić opóźnienia (granica SK/HU)

Francja
Większość Parcel Shopów jest zamknięta. Paczki, które są w zamkniętych punktach zostaną tam do odwołania - brak możliwości zwrotu lub ponownej próby doręczenia. Biuro obsługi klienta krajowe oraz międzynarodowe czynne jest w godzinach 09:00-12:30 od poniedziałku do czwartku.

Wielka Brytania i Szwajcaria
Kraje zawieszają doręczanie paczek powyżej 30kg. Takie paczki będą od razu zwracane do Nadawcy.

Austria Belgia Luksemburg
Przy doręczeniach do firm występuje tylko jedna próba doręczenia. Jeżeli przesyłka nie zostanie doręczona będzie zwrócona do Nadawcy. Przy doręczeniach do osób prywatnych nadal obowiązują dwie próby doręczenia.

Niemcy
Zamknięto restauracje (z wyłączeniem restauracji z dowozem), zakłady fryzjerskie, studia kosmetyczne i pielęgnacyjne.
PEKAES
24.03.2020
Informujemy, że z powodu zamknięcia fabryk i zakładów produkcyjnych na terenie Włoch, od 25 marca do 3 kwietnia br., PEKAES zawiesza serwis drobnicowy do tego kraju. W ramach uzupełnienia informacji o zatrzymaniu produkcji we Włoszech, informujemy, że produkcja została zatrzymana dzisiaj, 24 marca i ma potrwać do 3 kwietnia br. We Włoszech funkcjonują tylko przedsiębiorstwa o znaczeniu strategicznym, które są niezbędne dla funkcjonowania kraju. Dekret w tej sprawie wydał rząd włoski w dniu 21 marca br.

Serwis do pozostałych krajów na razie nie ulega zmianie. Zwracamy się do Państwa z prośbą, aby Nadawca/Zleceniodawca przed wysłaniem przesyłki międzynarodowej, zweryfikował czy miejsce, do którego przesyłka ma być wysyłana, czy też z którego ma być odebrana, jest otwarte i czy towary są tam przyjmowane/wydawane.
Poczta Polska
24.03.2020
Do czasu zakończenia okresu izolacji korespondencja kierowana pod adresy objęte kwarantanną, będzie przechowywana w placówkach pocztowych, bez próby doręczenia. Rozwiązanie to oznacza wyjątkowe wstrzymanie biegu terminu awizacji w okresie przechowania. Podjęcie próby doręczenia przesyłki nastąpi dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata.

Osoby objęte kwarantanną nie muszą tego faktu zgłaszać Poczcie Polskiej, Spółka otrzymuje ich adresy na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20 marca br. w sprawie ogłoszenia na obszarze RP stanu epidemii. Poczta jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
GLS
23.03.2020
Lista zablokowanych kodów znajduje się poniżej
W GLS nadal występują również utrudnienia w dostawach we Francji. Dodatkowo GLS FR (Francja) od 27 marca nie będzie pracować w piątki, dlatego proces dostawy może się wydłużyć

Austria
5542, 5611, 5612, 5630-5640, 6005-6681, 6762-6767, 6888, 9844,

Bułgaria
2770

Czechy
58401, 78321, 78324, 78391, 78401

Hiszpania
10900

Włochy
20000-20100, 23800-23900, 24000-24100, 25000-25100, 29000-29100,
37000-37100, 40000-40100, 42000-42100, 46000-46100,
83000-83100, 84000-84100, 85000-85100, 89000-89100,

Portugalia
3880, 3885

Poczta Polska
23.03.2020
W nawiązaniu do komunikatu w sprawie zawieszenia przyjmowania wszelkich przesyłek pocztowych do innych krajów, informujemy, że wysyłanie przesyłek zagranicznych jest możliwe również w krajach, tj. Estonia, Finlandia.

W związku z utrudnieniami na europejskich drogach oraz ograniczeniami w pracach służb eksploatacyjnych operatorów pocztowych w Polsce i zagranicą spodziewane są opóźnienia w doręczaniu przesyłek wysyłanych do ww. krajów.

Ponadto informujemy, iż zawieszenie przyjmowania przesyłek pocztowych do innych krajów nie wymienionych powyżej nadal obowiązuje. O rozszerzeniu dostępności wysyłania przesyłek zagranicznych będziemy informować na bieżąco
UPS
20.03.2020
Aktualizacja informacji na temat krajów i kodów pocztowych, w których odbiór i dostawa przesyłek może ulec zmianie:

Austria:
5542,
5611 / 5612 / 5630 / 5632 / 5645,
6553 / 6555 / 6561 / 6563 / 6580,
6754 / 6762 / 6763 / 6767,
6888, 9844.

Francja:
07000 - 07099,
07110 - 07999,
26110-26190 / 26217 - 26900

Niemcy:
41800 – 41899,
52000 – 52599
Geis Cargo
20.03.2020
W Geis PL został powołany Zespół ds. Przeciwdziałania Sytuacji Zagrożenia Koronawirusem SARS-CoV-2. Jego zadaniem jest ciągłe monitorowanie, opracowywanie i wdrażanie adekwatnych zaleceń, instrukcji oraz informowanie zarówno pracowników jak i klientów Geis PL o aktualnych wytycznych służb państwowych oraz WHO.

W ramach działań podjętych przez Zespół wprowadzono następujące środki bezpieczeństwa do zastosowania na etapie realizacji dostaw krajowych:
  1. Kierowcy dokonujący dostawy są zabezpieczeni maseczkami ochronnymi oraz rękawicami. Proces przekazania przesyłki powinien odbyć się w przestronnym miejscu. Podczas dostawy kierowca zachowuje możliwe największy dystans od odbiorcy – min. 2 m.
  2. Odbiorca przesyłki jest również zobowiązany do zabezpieczenia twarzy poprzez użycie maseczki lub w ostateczności chusty, szalika osłaniającego usta oraz nos.
  3. Potwierdzenie dostawy następuje przez podpis na liście przewozowym. Klient musi posiadać własne artykuły piśmiennicze (np. długopis).
  4. Przekazanie dokumentów, COD musi następować w bezpieczny sposób, poprzez pozostawienie dokumentów w odpowiednim miejscu. W żadnym wypadku nie „z ręki do ręki”.
  5. W przypadku dostawy do osoby objętej kwarantanną sanitarno-epidemiologiczną próba dostawy nie zostanie podjęta.
  6. Pracownicy oraz podwykonawcy Geis PL zastrzegają sobie prawo do kontaktu telefonicznego z odbiorcą poprzedzającego dostawę, celem poinformowania o wytycznych realizowania dostaw.
  7. Geis PL zastrzega sobie prawo do informowania drogą SMS-ową odbiorców przesyłek nt. obowiązków jakie na nich spoczywają (prosimy o obowiązkowe wprowadzanie numerów kontaktowych odbiorców do Zleceń Spedycyjnych).
W przypadku niezastosowania się do powyższych punktów, Geis PL podejmie próbę odpłatnej ponownej dostawy w kolejnym dniu roboczym. W przypadku ponownego niezastosowania się do wymagań, przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy na jego koszt.
DPD Polska
20.03.2020
Aktualizacja listy: Wyłączenia i zawieszenia międzynarodowego serwisu kołowego dostępna jest tutaj.
GLS
20.03.2020
W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 we Włoszech informujemy, że od dnia dzisiejszego u przewoźnika GLS, zostały wstrzymane dostawy na terenie Włoch do firm i instytucji. Dostawy możliwe są jedynie do osób prywatnych. Wszystkie paczki adresowane do firm, będą zwracane do Nadawców.
PALLEX
20.03.2020
Firma Pallex informuje, że w dalszym ciągu świadczy usługi transportowe w celu zapewnienia ciągłości dostaw. Jednak należy się przygotować na to, że w najbliższym czasie terminy załadunków jak i dostaw mogą ulec zmianie.

Jednocześnie z przykrością informujemy, że ze względu na okoliczności, na które nie mamy wpływu, i których następstwom nie możemy zapobiec w nadchodzącym czasie, nie bierzemy odpowiedzialności za brak terminowości dostaw i konsekwencji z tym związanych.
InPost
20.03.2020
W trosce o zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa i zachowanie środków ostrożności, firma InPost zmieniła formę sporządzania protokołów szkody, związaną z procedurą reklamacji. Jednocześnie zawieszono dotychczasowy sposób, polegający na przygotowaniu protokołu szkody w obecności kuriera lub w Oddziale.

Wdrożony został nowy, skrócony protokół szkody, który będzie można uzupełnić w momencie składania reklamacji online i wraz ze zdjęciami wysłać w procesie reklamacyjnym. Co najważniejsze, dokument uzupełnicie bezpiecznie i wygodnie – bez udziału kuriera oraz bez konieczności wizyty w Oddziale. Obecnie jest to jedyna dostępna forma i całkowicie zastępuje dotychczasowe.
Poczta Polska
19.03.2020
W nawiązaniu do komunikatu w sprawie zawieszenia przyjmowania wszelkich przesyłek pocztowych do innych krajów, informujemy, że wysyłanie przesyłek zagranicznych jest możliwe również w krajach, tj.: Wielka Brytania, Irlandia, Australia (drogą morską).
GLS
19.03.2020
U przewoźnika GLS wstrzymano odbiory i doręczenia do obszarów z czerwonej strefy we Włoszech. Wszystkie istniejące już przesyłki z kodami z tej listy zostaną etapowo zwracane do nadawców. Blokada dotyczy wszystkich kodów zaczynających się od:
  • 20xxx, cały okręg Mediolanu, oddziały w Mediolanie, Civesio, Rho, Pero, Monza, Sesto Ulteriano,
  • 16xxx, oddziały w Genova, Chiavari,
  • 10xxx, cały okręg Turynu, oddziały w Turynie, Pescarito, Orbassano, Trofarello, Ivrea,
  • 25xxx, oddziały w Brescia, Rovato,
  • wszystkie kody z zakresu: 00130 do 00199, oddział w Ardeatina,
  • dodatkowo kody: od 23801 do 23806, 23808, od 24010 do 24069, 24100.
FEDEX
19.03.2020
“Bezpieczeństwo przede wszystkim” to inicjatywa niezwykle ważna dla FedEx. Firma postępuje zgodnie z rekomendacjami Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) oraz innych organów Centrum Zapobiegania Chorób (CDCs), a także Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), dokładając starań w celu ochrony naszych Klientów i pracowników. Pamiętaj że prawdopodobieństwo zarażenia się wirusem przez kontakt z przesyłkami, które są przewożone w różnych warunkach i temperaturze jest niewielkie, nawet jeśli pochodzą z miejsc, w których potwierdzono zarażenie wirusem.

Podobnie jak w przypadku wcześniejszych kryzysowych sytuacji mających miejsce na całym świecie, po wybuchu epidemii szybko podjęto działania mające na celu jej złagodzenie. Współpracując z organizacjami humanitarnymi, dostarczono wielu niezbędnych produktów, takich jak maski i jednorazowe rękawiczki medyczne.

Firma Fedex w dalszym ciągu świadczy usługi krajowe na obszarach objętych wirusem, o ile pozwalają na to lokalne warunki i przepisy – przy jednoczesnym przestrzeganiu wszystkich wytycznych i rekomendacji organów dotyczących COVID-19. Te ograniczenia dotyczące pracy i podróży mogą mieć wpływ na przesyłki do i z obszarów dotkniętych skutkami, a także przesyłki przemieszczające się w tych obszarach. Zobowiązania dotyczące dostaw dostosowano w odniesieniu do niektórych dotkniętych obszarów. Firma Fedex korzysta z sieci logistycznej, aby zminimalizować wpływ usług, by nadal móc dostarczać klientom najlepszą możliwą obsługę.
DPD Polska
17.03.2020
W związku z czasowym zamknięciem szkół, przedszkoli, żłobków, uczelni wyższych oraz rekomendowanym przez samorządy zamknięciem ośrodków i instytucji kultury, poradni szkolno – pedagogicznych, obiektów sportowych, ogrodów zoologicznych, uprzejmie informujemy, że przesyłki adresowane do placówek, które zostały lub zostaną zamknięte, będą automatycznie zwracane do nadawcy.
DPD Polska
18.03.2020
Informujemy o zmianach w usługach sobotnich i nowych godzinach pracy recepcji w oddziałach DPD:
  • od 21 marca 2020 r. serwis "Doręczenie w sobotę" do odwołania zostaje zawieszony,
  • od 21 marca 2020 r. recepcje oddziałowe, do odwołania będą zamknięte w soboty,
  • od 23 marca 2020 r. do odwołania, recepcje w oddziałach będą czynne w godz. 10.00-18.00.
GLS
16.03.2020
W związku z czasowym zamknięciem większości sklepów w galeriach handlowych, szkół i instytucji kultury, kin czy punktów z sektora HoReCa, uprzejmie prosimy o weryfikację wysyłek i adresów odbiorców oraz nadawanie tylko do miejsc, gdzie mają Państwo pewność, że istnieje możliwość doręczenia.
Proszę pamiętać, że u przewoźnika GLS w ramach usługi Flex Delivery Service, istnieje możliwość odstawienia paczki bez podpisu we wskazanym przez odbiorcę miejscu (przy paczce bez usług dodatkowych).
W celach bezpieczeństwa firma GLS wprowadziła również kilka zasad, które pomogą dostarczyć przesyłki bez komplikacji.

W przypadku doręczeń do firm, ograniczony zostaje kontakt kuriera do jednej wyznaczonej osoby i miejsca (np. recepcja budynku).

Podczas procesów nadania i doręczenia skanery do składania podpisów nie będą przekazywane.

Niektóre punkty ParcelShop / Szybkiej Paczki mogą być nieczynne. Przed wyborem usługi ShopReturnService oraz ShopDeliveryService prosimy upewnić się, czy dostawa do danego punktu będzie możliwa - zwłaszcza jeśli punkt znajduje się w galerii handlowej.

W przypadku przesyłek z usługą Pick&ShipService oraz Pick&ReturnService prosimy o weryfikację, czy miejsce odbioru takich paczek jest dostępne dla kuriera. Prosimy pamiętać, że w galeriach zapewniony jest dostęp tylko do aptek, sklepów spożywczych i drogerii. Do pozostałych części, mimo obecności pracowników, kurierzy nie mają wstępu.

Przewóz przesyłek krajowych oraz zagranicznych odbywa się obecnie bez zmian z wyłączeniem niektórych kodów pocztowych we Włoszech i w Austrii. W przypadku paczek zagranicznych mogą pojawić się opóźnienia w związku ze wzmożoną kontrolą sanitarną na granicy Polski.

W trosce o bezpieczeństwo zachęcamy do płatności online za zakupione towary.
Poczta Polska
19.03.2020
Oprócz tradycyjnej formy doręczenia wszystkie przesyłki paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy jedynie okazanie pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.

Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku gdy nadawca podał numer telefonu Klienta, przed doręczeniem przesyłki Klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić bezpośrednio tryb odbioru przesyłki.
Poczta Polska
17.03.2020
W związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta Polska wstrzymuje przyjęcia przesyłek do niektórych krajów. Wysyłanie przesyłek zagranicznych (bez przesyłek EMS) jest możliwe w krajach, tj.*: Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Dania, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Holandia, USA i Kanada (drogą morską).

* Zawieszenie przyjmowania przesyłek pocztowych do innych krajów niewymienionych powyżej, nadal obowiązuje.
Poczta Polska
17.03.2020
Wprowadzone zostają również zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:
  • godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14–20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny,
  • praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00,
  • punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.
GEIS CARGO
16.03.2020
Przesyłki krajowe

Uprzejmie informujemy, że przewoźnik Geis Cargo realizuje wszystkie przesyłki w trybie standardowym. Prosimy jednak o weryfikację odbiorców przed nadaniem przesyłki.
Jednocześnie informujemy, że przesyłki, które na skutek ograniczeń od nas niezależnych, nie mają możliwości dostawy, będą odsyłane do nadawcy na jego koszt. Zachęcamy również do ograniczania wysyłek z usługą pobrania gotówki (COD).

Przesyłki zagraniczne
Serwis międzynarodowy funkcjonuje według standardowego rozkładu połączeń, należy jednak pamiętać, że wprowadzono kontrole na granicach oraz rozporządzenia specjalne w krajach docelowych. W związku z sytuacją czas dostawy jak i odbioru może ulec opóźnieniu.
Ponadto dochodzą do nas nowe informacje o urzędowych ograniczeniach, tj. zamykaniu rynków detalicznych: Włoch (rynek wyłączony całkowicie), Czech, Słowacji, Litwy, Łotwy, Estonii, Hiszpanii. Wymiana towarowa występuje jedynie między firmami, dystrybutorami, rynkiem przemysłowym, spożywczym i farmaceutycznym. Grupa Geis prosi o bieżącą weryfikację sytuacji rynkowej kraju eksportu, szczególnie z odbiorcami. Prosimy o nadawanie przesyłek jedynie do odbiorców pracujących oraz gotowych do przyjęcia towaru. Jednocześnie informujemy, że przesyłki, które na skutek ograniczeń wprowadzonych w poszczególnych krajach nie mają możliwości dostawy, będą odsyłane do nadawcy na jego koszt.
INPOST
18.03.2020
Od 18 marca wdrożony został system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera. Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). Prosimy o podanie kodu kurierowi.
INPOST
16.03.2020
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, chcielibyśmy poinformować o rekomendacjach i działaniach, podjętych w InPost w ostatnich dniach.

Przede wszystkim w czasie spodziewanego wzrostu zachorowań, zalecamy robienie zakupów przez Internet i korzystanie z Paczkomatów InPost.W ten sposób ograniczamy kontakt pomiędzy kurierem a odbiorcą.

Ponadto, wdrożone zostały konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:
  • od 16 marca przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór, jak dotychczas – przez 48h.Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy.Analogiczną zmianę wprowadzamy również dla przesyłek kurierskich – w przypadku, gdy nie uda się ich doręczyć bezpośrednio do Odbiorcy (podejmujemy dwie próby doręczenia), przesyłki trafią do Nadawcy,
  • również od 16 marca przewoźnik InPost wstrzymuje nadania i odbiór przesyłek w Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek będą możliwe w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera,
Rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu – jest dużo bezpieczniejsza, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z poziomu aplikacji mobilnej. Przy zamawianiu dostaw kurierskich i paczkomatowych, prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na poprawność podanego numeru telefonu.
UPS
18.03.2020
Rządy kilku europejskich państw wprowadzają różne środki mające na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19.

Ograniczenia nie dotyczą jednak transportu towarów, więc usługi realizowane przez UPS nie ulegają zmianie. W niektórych krajach dostawa przesyłek może być niemożliwa ze względu na zamknięcie firm lub ograniczenia dot. poszczególnych kodów pocztowych, takie przesyłki zostaną zwrócone do nadawcy. Informujemy również, że zgodnie z zaleceniami rządu większość sklepów została zamknięta do odwołania. Proszę pamiętać, że może to wpłynąć na przesyłki, które miały zostać odebrane lub dostarczone do punktów UPS Access Point.

Szczegółowe informacje na temat krajów i kodów pocztowych, w których odbiór lub dostawa przesyłek może ulec zmianie:

Włochy:
MODENA: od 41010 do 41126,
MEDICINA: 40059,
ARIANO IRPINO: 83031,
SALA CONSILINA: 84036,
CAGGIANO: 84030,
POLLA: 84035,
ATENA LUCANA: 84030,
RICCIA: 86016,
GENOVA: od 16010 do 16167.
Na terenie Włoch zostały też zawieszone dostawy w sobotę.

Hiszpania:
Igualada: 08700,
Santa Margarida de Montbui: 08710,
Òdena: 08711,
Sant Martí de Tous: 08712,
Vilanova del Camí: 08788

Szwajcaria:
Tessyn,
Bazylea-Okręt,
Jura,
Gryzonia,
Neuchâtel

Austria (kody pocztowe):
6553, 6555, 6561, 6563, 6580, 9844, 6763, 6762, 6754, 6888, 6767, 6580, 6450, 6451, 6452, 6453, 6454, 6455, 6456, 6457, 6458.

Francja (kody pocztowe):
07110, 07120, 07140, 07150, 07170, 07200, 07230, 07260, 07330, 07380, 07450, 07460, 07470, 07510, 07530, 07560, 07590, 07600, 07630, 07660.
UPS
16.03.2020
W związku z obecną sytuacją stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce UPS umożliwia doręczenie przesyłki bez uzyskania podpisu odbiorcy – dzięki funkcji Driver Release. Aby zaistniała możliwość doręczenia przesyłek w funkcji Driver Release, muszą zostać spełnione (jednocześnie) następujące kryteria:
  • Odbiorca zostaje poinformowany o możliwym procesie.
  • Odbiorca wyraża zgodę na doręczenie bez podpisu.
  • Odbiorca ma pewność, w którym miejscu kurier pozostawia przesyłkę - w momencie doręczenia wymagany jest kontakt wzrokowy, nie ma możliwości doręczeń przez telefon lub domofon.
Zostały także ustalone procesy operacyjne do miejsc z ograniczonym dostępem (np. Centra Handlowe):
  • UPS będzie podejmować próby realizacji doręczenia / nadania także w punktach handlowych zamkniętych dla Klientów. W takich przypadkach niezwykle ważne jest podanie przez klienta właściwego numeru telefonu do osoby, która może odebrać lub nadać paczkę – przed nadaniem / doręczeniem kurier będzie kontaktował się telefonicznie.
  • Rekomendujemy klientom wyznaczanie miejsc w tych punktach handlowych, w których kurier może podjąć lub zostawić paczkę z zachowaniem odległości 2 metrów od innej osoby.
  • W przypadku braku możliwości doręczenia przesyłki do jednego z wyżej wymienionych miejsc (punkt jest zamknięty i nie będzie otwarty do czasu zniesienia ograniczeń) przesyłki będą zwracane do nadawcy w trybie natychmiastowym.
PEKAES
16.03.2020
W związku z sytuacją sanitarną na świecie i restrykcjami wprowadzanymi przez poszczególne państwa, nadawca przed wysłaniem przesyłki międzynarodowej jest zobligowany zweryfikować czy miejsce, do którego przesyłka jest wysyłana, czy też miejsce, z którego przesyłka ma zostać odebrana, jest otwarte i czy towary są tam przyjmowane/wydawane. Należy również mieć na uwadze, że ze względu na wzmożone kontrole na granicach państw i tworzące się w ich wyniku kolejki, czas realizacji transportu może być dłuższy niż standardowy. Również trudna sytuacja w poszczególnych krajach, może wpłynąć na terminowość dostaw. Bardzo prosimy o wyrozumiałość i zrozumienie.

Dodatkowo rząd w Polsce wprowadził zakaz wysyłania za granicę artykułów medycznych tj.maseczki, rękawiczki czy żele antybakteryjne itp. https://www.gov.pl/web/zdrowie/komunikat-ministra-zdrowia-ws-obwieszczenia-antywywozowego

Informacje szczegółowe (wyłączone kody pocztowe w poszczególnych państwach):
Czechy: od 783 do 784.
Włochy: 26821 Bertonico, 26841 Casalpusterlengo, 26844 Castelgerundo, 26823 Castiglione D’Adda, 26845 Codogno, 26861 Fombio, 26847 Maleo, 29848 San Fiorano, 26867 Somaglia, 26827 Terranova dei Passerini.

Kraje i kody pocztowe, które nie zostały wymienione powyżej są obsługiwane.
DPD Polska
19.02.2020
W związku z sytuacją sanitarną na świecie i restrykcjami wprowadzanymi przez poszczególne państwa, nadawca przed wysłaniem paczki zobligowany jest do zweryfikowania czy miejsce, do którego przesyłka jest wysyłana, jest otwarte i czy towary są tam przyjmowane. Należy również mieć na uwadze, że ze względu na wzmożone kontrole na granicach państw i tworzące się w ich wyniku kolejki, czas dostawy paczek może być dłuższy niż standardowy.

Informacje szczegółowe:
Poniżej znajdują się dodatkowe informacje o obostrzeniach wprowadzonych przez poszczególne kraje:

SERWIS DPD EXPRESS:
Zablokowana zostaje możliwość nadania paczek poza Unię Europejską. Paczki do krajów UE przyjmowane są normalnie.

SERWIS DPD CLASSIC:
Włochy: Doręczenia w prowincjach Bergamo and Brescia zostały wstrzymane.
Szczegółowy wykaz nieobsługiwanych kodów pocztowych można sprawdzić tutaj: https://brt.mag-news.it/nl/res/3854/newsletters/129/files/cap_localit_bg_bs_cr.pdf

Bułgaria: Miasto Bansko (kod pocztowy 2770) jest poddane kwarantannie do 01.04.2020. Odbiory i dostawy w tym mieście nie są obecnie możliwe. Duża część firm i instytucji na pozostałej części terytorium kraju jest zamknięta.

Litwa: Szkoły, bary/restauracje, centra sportowe i usługowe itp. oraz wszystkie sklepy detaliczne niezwiązane z podstawowymi potrzebami są zamknięte co najmniej do 30.03.2020.

Hiszpania: Cały obszar jest obsługiwany. Należy jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Punkty Pickup w oddziałach są otwarte.

Francja: Cały obszar jest obsługiwany. Należy jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Punkty Pickup zostały zamknięte. Rekomendowane są dostawy bezpośrednio pod adresy odbiorców. Wszystkie paczki, których nie da się doręczyć są zwracane do nadawców.

Niemcy: Cały obszar jest obsługiwany. Należy pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadania i odbiory w punktach Pickup są niemożliwe.

Niderlandy: Cały obszar jest obsługiwany. Należy jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Szkoły i instytucje publiczne są zamknięte do 06.04.2020.

Austria: Większość terytorium jest obsługiwana. Część punktów Pickup jest zamknięta. Doręczenia i odbiory w poniższych rejonach zostały zawieszone:
5540 Flachau,
5611 Großarl,
5630 Bad Hofgastein,
5640 Bad Gastein,
6553, 6555 Kappl und See,
6561-6563 Ischgl, Galtür,
6580 St. Anton,
9844 Heiligenblut,
6762 Stuben,
6763 Lech,
6764 Dalaas, Wald am Arlberg, Lolch,
6767 Hochkrumbach, Lechleiten, Warth,
6888 Schröcken,
6450 Sölden,
6580 St. Christoph.

Norwegia, Estonia, Irlandia, Wielka Brytania: Kurierzy nie będą prosili o podpisy odbiorców podczas dostaw paczek. Na potwierdzeniu doręczenia kurier wpisze imię/nazwisko osoby, która paczkę odbiera lub informację, że paczkę dostarczono.

Łotwa: Wprowadzono rozwiązanie umożliwiające wyznaczenie miejsca dostawy paczek bez konieczności składania podpisu. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Finlandia: Możliwe są utrudnienia w kursowaniu promów z Estonii do Finlandii i z Finlandii do Estonii.

Czechy: Większość terytorium jest obsługiwana. Doręczenia i odbiory w poniższych rejonach zostały zawieszone: 783 21, 783 24, 783 91, 784 01.

Szwajcaria: Wszystkie paczki, które nie będą dostarczone zostaną zwrócone. W odniesieniu do tych paczek konieczne będzie przygotowanie dokumentacji koniecznej do dokonania odprawy importowej na teren Unii Europejskiej.

Kraje, które nie zostały wymienione powyżej są obsługiwane przez przewoźnika DPD. W ich przypadku, należy kierować się informacjami ogólnymi.