Instrukcja integracji Apaczka.pl z Idosell

integracja idosell

Prowadząc sklep na IdoSell możesz łatwo zintegrować go z platformą technologiczną Apaczka.pl.
Połącz swój sklep z Apaczka.pl, aby zacząć nadawać przesyłki z poziomu swojego sklepu. Poniższa instrukcja przeprowadzi Cię przez integrację w kilku prostych krokach.

Spis treści

Konfiguracja w Apaczka.pl

  1. Zaloguj się do swojego konta na Apaczka.pl.
  2. W menu po lewej wybierz zakładkę Web API.
  3. Kliknij w przycisk Dodaj integrację.
  4. Wprowadź nazwę źródła i kliknij w Zapisz. Wygenerowane klucze posłużą do późniejszej konfiguracji.

Konfiguracja metody dostawy

  1. Przejdź do zakładki Administracja > Konfiguracja kurierów.
  2. Przy kraju Polska kliknij w Wybierz > wskaż przewoźnika a następnie usługę, którą możesz połączyć z Apaczka.pl (lista poniżej).
  3. Kliknij w link Edytuj, aby przejść do konfiguracji metody dostawy.

W formularzu do uzupełniania, należy wskazać:

  1. Nr konta do pobrań – uzupełnij to pole jeśli będziesz wykorzystywać Płatność za pobraniem.
  2. Typ opakowania – pole wymagane przy późniejszym generowaniu przesyłki.
  3. Wymiary paczki (wysokość x szerokość x długość) – pole wymagane przy późniejszym generowaniu przesyłki.
  4. Szczegółowe określenie zawartości – Pole wymagane przy późniejszym generowaniu przesyłki.

Pozostałe pola w formularzu pozostają opcjonalne.

Przewoźnicy oraz usługi dostępne dla integracji z Apaczka.pl:

Udostępnianie metody dostawy w sklepie

  1. Przejdź do zakładki Administracja > Konfiguracja dostaw > Profile dostaw > “Edytuj” > link Dodaj kuriera w tym profilu.
  1. Wskaż skonfigurowaną wcześniej metodę dostawy. Wybrana metoda dostawy pojawi się na liście kurierów. Należy przejść do jej edycji poprzez link Edytuj. 
  2. Włącz opcje Dopuszczać za pobraniem oraz Dopuszczać przedpłatę, by metoda dostawy pojawiła się na sklepie dla wybranych sposobów płatności. 
  3. Wszystkie opcje wskazanej metody dostawy uzupełnij według własnych preferencji i zapisz zmiany.

Wybrana metoda dostawy połączona z Apaczka.pl jest od teraz widoczna na twoim sklepie.

Import zamówień z IdoSell

IdoSell to kompleksowa usługa dla profesjonalnych sprzedawców internetowych (B2C i B2B). Jeśli korzystasz z tego rozwiązania i jednocześnie jesteś naszym Klientem, zapewne zainteresuje Cię import zamówień z IdoSell do Apaczki. Dzięki Importowi zaoszczędzisz czas i pieniądze i ominiesz skomplikowane i problematyczne integracje.  

Co jeszcze zyskujesz dzięki importowi zamówień? Wszystkie swoje przesyłki nadasz z wygodnego panelu wysyłkowego w Apaczce: szybko, wygodnie, z jednego miejsca i bez pomocy programisty! 

  1. Zaloguj się do panelu swojego sklepu IdoSell.
  2. Wybierz zakładkę Administracja > aplikacje indywidualne > dodaj nową aplikacje
  1. Dane wypełnij zgodnie z poniższym i wybierz opcję  Zapisz:
    • Nazwa : Apaczka
    • Opis : TODO
    • Uprawnienia do modułów : Zamówienia
    • Adres główny aplikacji : panel.apaczka.pl/import
    • Adres, na który aplikacja zostanie przekierowana po poprawnej autoryzacji: panel.apaczka.pl/import/token/idosell
    • Unikalny identyfikator określony przez developera w kodzie aplikacji, która przekazuje go dalej jako parametr client_id do serwera autoryzacji: apaczka
    • Sekretny klucz (unikalny ciąg znaków) określany przez developera w kodzie aplikacji, która przekazuje go dalej jako parametr client_secret do serwera autoryzacji: XQawsd1MHGapow1232apouigy23y98p

Widok prawidłowej konfiguracji:

  1. Zaloguj się do panelu serwisu apaczka.pl. W menu po lewej stronie wybierz: Koszyk zleceń / Importy > Źródła zamówień
  1. Wybierz opcję: dodaj nowe źródło > IdoSell
  1. Wprowadź wymagane dane:
    • Nazwa wyświetlana – nazwa jaką chcesz nadać dla tego źródła importu
    • Adres URL – skopiuj adres twojego sklepu IdoSell z paska adresu przeglądarki.
    • Zapisz zmiany.
  1. Źródło zostało dodane. Teraz wróć do zamówień, wciśnij przycisk Importuj i wybierz dodane wcześniej źródło. 
  1. Zaimportowane zamówienia możesz teraz wysłać.
  1. Po wybraniu opcji Wyślij, pod zaimportowanym zamówieniem, strona zostanie przeniesiona do formularza wysyłki Apaczka. Na górze strony znajduje się podsumowanie zamówienie. Dane adresowe zostaną automatycznie uzupełnione zgodnie z zamówieniem.
  2. Wypełnij formularz i wyślij przesyłkę.

Załóż darmowe konto i bezpłatnie wyceń przesyłkę

Korzystaj z intuicyjnego formularza nadawania przesyłek

Załóż bezpłatne konto

Dopasuj Ofertę

Chcesz otrzymać ofertę dostosowaną do Twojego biznesu


    Ile paczek wysyłasz miesięcznie?*

    do 2020-50powyżej 50

    Ile palet wysyłasz miesięcznie?*

    nie wysyłam1-55-20powyżej 20

    Dziękujemy! Formularz został wysłany

    Oddzwonimy do 24h.

    Serwis apaczka.pl korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności

    OK