Pusty podjazd – kiedy przewoźnik nalicza dopłaty?

Z pustym podjazdem mamy do czynienia, gdy kurier zgodnie ze zleceniem, został zamówiony po odbiór paczki, jednak finalnie nie została mu ona przekazana, a przyczyna takiej sytuacji leży po stronie nadawcy (np. nadawca nieobecny).

Pusty podjazd może również odnosić się do sytuacji, gdy przesyłka nie jest gotowa do natychmiastowego wydania kurierowi (np. przesyłka źle zapakowana lub nieprzygotowana do transportu).

W ww. przypadkach może zostać naliczona dodatkowa opłata. Przy czym opłata ta nie dotyczy Klientów ze stałymi zleceniami.

Jak uniknąć dopłaty?

W celu uniknięcia dopłaty za pusty podjazd, należy niezwłocznie po podjęciu decyzji o rezygnacji z zamówienia (nieobecność nadawcy, niegotowość przesyłki), anulować zlecenie przed podjazdem kuriera.

Poniżej zestawienie przewoźników i opłat.

  • FEDEX – tak, opłata widnieje w cenniku przewoźnika. Dla Klientów Apaczka.pl opłata rozliczana jest jako zlecenie poza systemowe z opłatą za wagę jednej paczki do 1 kg.
  • GLS – tak, opłata widnieje w cenniku przewoźnika. Dla Klientów Apaczka.pl – jeżeli została wygenerowana etykieta, a przesyłka nie trafiła do transportu lub została anulowana jest pobierana opłata za anulowanie etykiety 15 zł.
  • HELLMAN – Hellmann podejmuje tylko 1 próbę doręczenia w cenie usługi. Każda kolejna próba wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 35% stawki za fracht.
  • INPOST Kurier – nie jest naliczana opłata.
  • INPOST Paczkomaty – nie jest naliczana opłata.
  • PALLEX – opłata jest naliczana przez przewoźnika. Klienci Apaczka.pl ponoszą 50 % wartości opłaty. Usługa pusty podjazd może dotyczyć również dostawy.
  • POCZTA POLSKA – tak, opłata widnieje w cenniku i jest naliczana Klientom Apaczka.pl.
  • TNT – nie jest naliczana opłata.
  • UPS – nie jest naliczana opłata.

Did you find this FAQ helpful?
0
0