Jeśli chcesz złożyć reklamację, przeczytaj poniżej praktyczne informacje, dotyczące dokumentów i kroków, które należy podjąć, niezbędnych do jej złożenia.
Sposób składania reklamacji
Za pośrednictwem naszego serwisu, poprzez zakładkę "Reklamacje" (reklamację w imieniu właściciela towaru może złożyć tylko Klient, z którego konta wygenerowany został list przewozowy).
- Należy wypełnić formularz reklamacyjny z uwzględnieniem kwoty roszczenia, numeru rachunku bankowego wraz z danymi firmy oraz wymaganymi załącznikami.
- Sprawę zgłosimy do przewoźnika, który ma 30 dni na jej rozpatrzenie od momentu złożenia kompletu dokumentów / dostarczenia pełnych informacji.
- Uprzejmie informujemy, iż zgłoszenie reklamacyjne może zostać zarejestrowane, gdy przesyłka została doręczona do Klienta (nieterminowe doręczenie / uszkodzenie), bądź gdy upłynął okres 30 dni od planowanej daty doręczenia (zagubienie).
Termin składania reklamacji określony został w regulaminie przewoźnika InPost
Termin udzielenia odpowiedzi określony został w regulaminie przewoźnika InPost.
Ważne informacje
- Termin przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego liczy się od momentu przekazania kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów.
- Protokół szkody powinien zostać spisany w dniu doręczenia przesyłki. Informacje wpisane na protokole oraz data mogą mieć wpływ na decyzję o uznaniu reklamacji. W przypadku szkody niejawnej - można wezwać kuriera do spisania protokołu nie później niż w ciągu 7 dni, licząc od doręczenia przesyłki. Przeczytaj również: Jak zgłosić protokół szkody?
- Wszelka zawartość, oryginalne kartony wysyłkowe i opakowania muszą być dostępne i przechowywane aż do momentu całkowitego uregulowania roszczeń.
W przypadku odmowy uznania reklamacji, uprawniony może wnieść odwołanie w terminie 14 dni od dnia wydania decyzji reklamacyjnej. Firmy kurierskie przyjmują odwołania, jeżeli zostaną przedstawione nowe okoliczności, dokumenty, dodatkowe informacje do złożonej wcześniej reklamacji.
Nieterminowe doręczenie
Klient ma 14 dni na zgłoszenie reklamacji. Reklamacje dotyczące przesyłek należy składać poprzez system lub pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa. W celu złożenia reklamacji przez system należy zalogować się do swojego konta, a następnie wejść w zakładkę "Reklamacje".
Uszkodzenie
Reklamacje dotyczące przesyłek należy składać poprzez system lub pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa. W celu złożenia reklamacji przez system należy zalogować się do swojego konta, a następnie wejść w zakładkę "Reklamacje".
Do zgłoszenia niezbędne jest:
-treść reklamacji,
-numer rachunku i kwota roszczenia,
-dokument potwierdzający wartość towaru (umowa kupna/ sprzedaży; faktura/ paragon fiskalny),
-protokół szkody (egzemplarz należący do poszkodowanego),
Opcjonalnie można dołączyć zdjęcia uszkodzonego towaru.
Zagubienie
Przesyłkę uznaje się za zagubioną po 30 dniach od planowanej daty doręczenia i braku możliwości zlokalizowania przesyłki.
Reklamacje dotyczące przesyłek należy składać poprzez system lub pisemnie na adres korespondencyjny: ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa. Przewoźnik może zarejestrować reklamację dopiero po upływie ww. terminu; tj. 30 dni od planowanej daty doręczenia. W celu złożenia reklamacji przez system należy zalogować się do swojego konta, a następnie wejść w zakładkę "Reklamacje".
Do zgłoszenia niezbędne jest:
-treść reklamacji z opisem zawartości i opisem sposobu zapakowania przesyłki,
-numer rachunku i kwota roszczenia,
-dokument potwierdzający wartość towaru (umowa kupna/ sprzedaży; faktura/ paragon fiskalny),
-potwierdzenie nadania z podpisem kuriera.