lang_en lang_pl

Co zrobić, żeby Twoje paczki trafiły do klientów przed Świętami?

2018-12-17
news_big

1. Pierwszy krok – odbiór przesyłki


Dowiedz się, czy kurierzy nie mają problemu z odbiorami z twojej lokalizacji. W serwisie Apaczka możesz sprawdzić przewidywaną terminowość podjazdów każdego przewoźnika na wybranym kodzie pocztowym. Nasze rekomendacje są oparte na zweryfikowanych danych ok. 600 tys. paczek, które Klienci nadają każdego miesiąca w naszym serwisie. 

Ustal z firmą kurierską stałe odbiory. Jeżeli regularnie nadajesz kilkanaście przesyłek tygodniowo z tej samej lokalizacji, większość przewoźników umożliwi ci umówienie stałych odbiorów. Kurier będzie podjeżdżał pod wskazany adres o ustalonej porze, bez konieczności zamawiania podjazdu do każdej paczki. Wymagana minimalna ilość przesyłek jest różna dla każdego operatora. Doradcy serwisu Apaczka podpowiedzą, który przewoźnik może zrealizować tę usługę i złożą odpowiednią dyspozycję. 

Pamiętaj! Jeśli kurier nie podjedzie po odbiór paczki, musisz ponowić zamówienie podjazdu następnego dnia. Nawet, jeśli brak podjazdu nastąpi z winy firmy kurierskiej. Jeśli liczysz, że kurier podjedzie następnego dnia bez ponowienia odbioru, możesz się bardzo rozczarować. 



2. Kurier puka tylko raz…


W sezonie kurierzy podejmują tylko jedną próbę doręczenia przesyłki. Taki komunikat wysłały już klientom m.in. InPost i DHL. Większość kurierów doręcza przesyłki do firm do godz. 16:00, a pod adresy prywatne do 17:00. Oczywiście, w okresie przedświątecznym kurierzy mogą wyjątkowo doręczać paczki również w późniejszych godzinach np. gdy przewoźnik wprowadzi zmianowy tryb pracy. Nie można jednak liczyć na to, że kurier będzie czekał do godz. 19:00, aż odbiorca wróci do domu. 


3. …i na ogół nie dzwoni


Wbrew obiegowej opinii, kurierzy nie mają obowiązku kontaktowania się z adresatem przed doręczeniem paczki. Jeśli dostawca nie zastanie odbiorcy w domu, dostarczy ją do najbliższego Punktu Nadania i Odbioru lub przekaże do zwrotu do nadawcy. Są jednak wyjątki. Część przewoźników, m.in. DPD, wysyła do odbiorcy SMS z informacjami o planowanym doręczeniu. 

Dlatego tak ważne jest, żeby firmy kurierskie otrzymywały dobre dane kontaktowe. Dzięki temu odbiorca otrzyma powiadomienia SMS lub e-mail, dzięki którym będzie mógł np. przekierować paczkę do wskazanego punktu odbioru. A to rozwiązanie, które zyskuje popularność. Z raportu „E-commerce w Polsce 2018" wynika, że tę formę dostawy wybiera już 23 proc. badanych.



4. Liczy się opakowanie


Żeby uniknąć problemów z zagubionymi lub uszkodzonymi paczkami należy zwrócić uwagę na opakowanie naszej przesyłki. Szczególnie, że niepoprawne opakowanie jest często podstawą do doliczenia opłaty za przesyłkę niestandardową. Nie wszyscy wiedzą, że większość przewoźników właśnie tak kwalifikuje kartony owinięte folią strecz. Paczki powinny być zapakowane zgodnie z wytycznymi podanymi w instrukcjach na stronie przewoźnika. Warto też zwrócić uwagę na to, jak paczka jest zaadresowana. List przewozowy dobrze jest umieścić w „kangurku” tak, żeby kurier mógł go łatwo zeskanować przy odbiorze.

U dużej części przewoźników materiały do pakowania można kupić na stronie internetowej. Serwis Apaczka udostępnia je swoim klientom bezpłatnie.



5. Warto mieć wybór


Zawsze może zdarzyć się tak, że wybrana przez ciebie firma kurierska będzie mieć problemy z odbiorem paczek z twojego adresu. Być może przewoźnik poinformuje cię wprost, że nie ma miejsca w samochodzie, żeby odebrać kilkadziesiąt twoich paczek. W takiej sytuacji dobrze jest móc skorzystać z usług innego kuriera. Operatorzy logistyczni, jak Apaczka, oferują usługi wszystkich największych firm kurierskich, m.in. DHL, DPD, InPost, Fedex, UPS czy Poczta Polska. W sumie kilkunastu przewoźników. Dlatego Klienci serwisu Apaczka mogą zawsze zamówić innego kuriera, gdy przewoźnik, z którego usług korzystają na co dzień, ma problemy. 



Życzymy Spokojnych Świąt!

Zespół Apaczka.pl